Tsja, er zijn verschillende manieren. Belangrijkste is: hoe wil je in het buitenland gesprekken voeren? Via je computer? Perse een GSM of regulier toestel? Heb je overal internettoegang (draadloos, bedraad)?
Er zijn inderdaad internationale SIM-kaarten beschikbaar, volgens mij zijn er 1 of 2 Zwitserse bedrijven die zoiets aanbieden. Vervolgens zul je dan een Nederlands nummer moeten hebben (ik weet niet op Google Voice/Phone al NL nummers aanbiedt, dat zou interessant kunnen zijn voor doorschakelen).
T-Mobile heeft ook iets voor internationaal bellen, maar dat werkt alleen in een handvol Europese landen.
Ouch… Waarom zijn Nederlanders zo happig op 0900-nummers? Neem dan gewoon een 0800-nummer. Als je dat via een VoIP aanbieder afneemt, hoeft dat niet duur te zijn (mijn vriendin heeft nu voor 2$ per maand + 2,5ct/min een 1-800 forward nummer in Noord-Amerika, bovenop haar VoIP account met lokaal nummer).
waarom niet via een andere aanbieder die goedkoper kan zijn???
Omdat je via http://www.bel1649.nl/ de tariefmelding uit kan zetten wat eventuele klanten misschien afschrikt omdat zij dan kunnen denken dat zij dat moeten betalen!
Nu alleen nog iemand vinden die als ik op vakantie ben mijn telefoon in Nederland kan doorschakelen naar mijn lokale sim die ik nog niet heb…
Weet misschien iemand of het toch mogelijk is op voorhand al een lokale sim te kopen zodat ik het nummer al heb???
Voor zover ik weet moet je het lokaal kopen en je paspoort laten zien.
Misschien wet iemand anders wat beters of misschien heeft iemand een simkaart van Maleisie liggen (wel 1 die nog geldig is!!)
Zorg dat je ergens online de doorschakeling kan instellen. De meeste VoIP-providers bieden dit wel aan (tenminste, de VoIP-providers hier in Canada wel).
Ik weet niet of een collectie lokale SIMs de uitkomst kunnen bieden. Iedere SIM heeft een eigen houdbaarheidsdatum voor beltegoed en je nummer op zich. Een maand of 2 een land niet bezoeken en de SIM gebruiken en je beltegoed is weg. Een half jaar later is je nummer vergeven en kun je de SIM weggooien.
Volgens mij ben je beter af met een internationale SIM.