Mobiel bellen

Goedemiddag,

Ik ga binnenkort voor 9 maanden op reis. Oa naar Laos, Vietnam, Cambodja, Australie en Nieuw-Zeeland. Weet iemand hoe ik het beste bereikbaar kan blijven gedurende deze periode. Het gaat me dus niet om dat ik zelf veel naar huis wil bellen, maar meer dat ik bereikbaar ben als er thuis wat gebeurt.
Ik heb al wat gezocht op het Forum, maar kon niet echt een antwoord vinden waar ik wat aan heb…
Alvast bedankt voor jullie hulp!!!

Ik ben zelf op wereldreis ik heb mijn mobiel van Nederland gewoon nog steeds met een vast nummer van T-mobile ik betaal daar nu 15 euro per maand voor met dit bedrag mag ik in het buitenland smsen en bellen. Dit kost voor sms 50 eurocent en naar vaste nummer in nederland 2.25 euro en gebeld worden kost je 1 euro. Ik vond dit de beste manier om bereikbaar te blijven voor noodgevallen.

Je kunt ook in elk land een belkaart kopen met een nieuw nummer dit is wel goedkoper om mee te bellen en gebeld te worden.

gr van Moira

Zelf heb ik een abonnement bij Telfort. Toen ik vorige maand in Laos was bleek dat ik daar geen dekking had. In Vietnam was dat geen probleem.

Mijn dochter is net terug van een vergelijkbare trip (een stuk minder lang)
Zij heeft bijna overal een lokaal een goedkoop prepay sim kaartje gekocht. nummer door sms-en, en wij hebben hebben haar uit Nederland vandaan met skype gebelt. volgens mij rond de € 0,09 per min. Skype is bellen met een gratis programma op je PC

Allemaal bedankt voor jullie antwoorden.
Effe voor de duidelijkheid. Ik bel normaal alleen met Skype van pc naar pc. Maar voor +/- €0,09 per minuut bel je met Skype vanaf een pc naar een mobiel nummer uit het buitenland?!

Groetjes

Nee niet helemaal waar,

In b.v. Laos koop jij een prepay, volgens mij voor rond de € 8,–, je geeft je nummer door aan je familie in Nederland. Zij moeten jou bellen met skype (konto storten van € 10,–)
en bellen dan b.v. naar Laos voor ongeveer € 0,09 naar jou mobiel.
Denk er wel aan om een simlock vrij toestel mee te nemen.

Wij doen het zelf regelmatig naar Turkije en dan is het ongeveer €0,11 voor mobiel en € 0,09 voor vast telefonie

Ik hoop dat dit je helpt

Jaap