tip,
voor diegene die naar vietnam bellen of vanuit vietnam naar thuisfront bellen,
kun je goedkoop mobielbellen voor niet meer dan 6 eurocent ,
zit niet zo vaak meer op reiscafe anders even mailtje op
h.wijhers1@kpnplanet.nl
tip,
voor diegene die naar vietnam bellen of vanuit vietnam naar thuisfront bellen,
kun je goedkoop mobielbellen voor niet meer dan 6 eurocent ,
zit niet zo vaak meer op reiscafe anders even mailtje op
h.wijhers1@kpnplanet.nl
Hallo Hans en Esther,
Kan ik via een bepaald nr. of provider zo goedkoop bellen? Kun je mij vertellen hoe en wat?
Dank je wel
Joke
oke
je hebt het volgende nodig , 2 simlockvrije telefoons in een daarvan doe je een lebara prepaidkaart , deze telefoon met prepaid laat je in nederland .en met de 2e telefoon neem je in vietnam een plaatselijke prepaidkaart , en klaar is klara.
groet hans veel belplezier.
ik heb even gekeken op de site van lebara. Daar wordt gesproken over een bedrag van 9 cent en niet van 6 cent.
waar vind ik het tarief van 6 cent?
Is het ook zo dat je maar met 1 kontakt in nederland kunt bellen?
groet corenwilna>>>:zon02::vak02:
ik zie nu ook dat je de prepaidcard van deze maatschappij moet kopen, deze is niet gratis. Tevens wordt gesproken over een starttarief van 29 cent.
groet corenwilna:wereld:>>>:zon02:
hallo correlwina,
ik krijg de info van iemand die vorige maand terug is van vietnam .
dat prepaid kaarten gratis zijn beweer ik ook niet.
als je meer simlockvrije telefoons hebt met een lebara kaart kun je daar ook mee bellen voor 6 of mischien inmiddels 9 cent het blijft allebei goedkoper
als met een normaal abonement dit zou ergens rond de 6 euro per minuut kosten, een starttarief van 29 cent is mij niet verteld.
gr. hans
Halo Hans, Cor en Wilma,
Ik ben net terug uit Viet Nam; vanmorgen om 6:30 geland in Frankfurt).
Ik heb gewoon een prepay kaart gekocht van Mobyfoon a VND 200000 ( is 7.50 euro ).
Deze kan in een simlock vrije telefoon en heb meer dan 1,5 uur naar Nederland gebeld en ge-SMSt, en ook nog vele malen in Viet Nam zelf lokaal gebeld.
Ik heb nu nog VND 32689 over.
Ik denk dat je via deze methode ook aan ongeveer de 6 a 7 cent per minuut komt.
gr.
Ton.
Off topic: welkom terug Ton! Je treft het wel nu het net wat kouder is geworden, maar gelukkig schijnt het zonnetje wel. :zon02:
Heb je een fijne tijd gehad?
Groetjes, Anne
Hallo Hans en Esther,
Even ter aanvulling
Wanneer je een kaart van Mobyfoon koopt krijg in het begin enkele sms-jes.
Deze zijn natuurlijk in het vietnamees, dus laat het even lezen, bijv door de receptie van je hotel of iemand die je eventueel kent. Misschien denk je anders dat je iets verkeerd hebt gedaan.
Ik doe het zo; ik laat alles over aan vietnamezen want ben de taal niet machtig.
Dus gewoon een kaartje kopen van VND 200000, met telefoon en kaartje naar de receptie en heel vragend kijken ( wat nu ) en zij doen de rest.
gr.
Ton.
Je kunt ook een Vietnamees telefoonnummer nemen in Nederland of een Nederlands nummer in Vietnam van http://www.wereldnummers.nl betaal je voor bellen van Nederland naar Vietnam naar mobiel 8 cent en vast 6. Bellen van Vietnam naar Nederlands vast 2 cent en mobiel 6 cent en geen connectiefee. Je kunt via je account op de website altijd de bestemming wijzigen dus als je vaak dezelfde persoon belt laat je m staan, wil je iemand anders bellen wijzig je het voor dat moment.
Ik heb Skype op m’n telefoon en daarmee kun je gratis bellen naar andere mensen met Skype. Vrijwel overal in Vietnam heb je gratis Wifi, dus dan heb je geen simcard nodig. Naar vaste telefoons in Nl is ca. 2 ct en als je naar een mobieltje van iemand belt die daar ook Skype op heeft is het ook weer gratis…
Dit deed ik met een Samsung Galaxy Y - een van de goedkoopste telefoontjes, waar je alleen via Skype kunt praten en sms-en. Met een iets wat snellere telefoon kun je elkaar ook nog eens zien!
Dan is het helemaal makkelijk: neem een http://www.Voipbuster.com account, daarmee kun je gratis vaste nummers bellen in Nederland, België en andere landen wanneer je 1 euro erop zet. Werkt beter vanaf mobiel op 3G dan Skype. Je Nederlandse nummer van http://www.wereldnummers.nl koppel je vervolgens aan je voipbuster account en dan zijn inkomende gesprekken ook helemaal gratis! Dus je familie/vrienden in Nederland bellen gewoon vanaf hun mobiel of vast je Nederlandse telefoonnummer (beide meestal gratis). En jij belt via Voipbuster gratis Nederlandse vaste nummers (mobiel kost wel geld, maar dan kun je je weer terug laten bellen). tip: stuur een whatsapp bericht aan degene die je wilt bellen, dan belt hij je op je Nederlandse (of Belgische) telefoonnummer.
Bedankt voor de tips beiden! Tja, het wordt steeds makkelijker met alle techniek
Groetjes, Anne