Telefoonkosten

Hallo lezers,

Ik kreeg vandaag een herinnering omdat mijn telefoonabonnement verliep en dacht aan mijn kaart voor Viet Nam.

Misschien een tip.

Normaal kost een telefoongesprek vanuit Viet Nam ergens rond de €1.95 per minuut en over internetten wil ik nog eens niet nadenken ( onbetaalbaar ).

Daarom koop ik een sim only kaart in Viet nam, duw deze in mijn smartphone.
Internet via deze telefoon via wifi ( is ie ergens beveiligd op bv een terras, vraag even aan de serveerster de code; die weten dat meestal wel ).
Bij de Lion Bar in Saigon ( bij opera house ) is deze wifi, naar Centro en de code
1234567890.
In hotels is het meestal gratis.

In een oude telefoon de thuiscard en deze alleen voor noodgevallen in de familie- en vriendensfeer om bereikbaar te zijn die je vietnamees nummer niet kennen…

Telefoneer met de smart voor iets van VND 4000 per minuut naar Nederland.
VND 27000 is ongeveer €1,==.

Misschien ook een overbodige tip; zet je voicemail af, wanneer je je gewone kaart in je telefoon hebt zitten.

gr
Ton.

Bedankt voor het overzicht Ton.

Nog een aanvulling op wifi voor onze bezitters van pda (android, apple ed). Met een beltegoed van Skype kun je voor € 0,255 p/m bellen naar gsm en € 0,022 naar vast in NL via een wifi toegangspunt. Skype to Phone plans for low cost international calling | Skype

Kijk even op de pagina van Skype welke pda’s worden ondersteund voordat je Skypetegoed gaat kopen…

Cheers!

Als je een vietnamese simkaart hebt kunnen de thuisblijvers jou goedkoop bellen via hallobuitenland.nl. De kosten zijn dan alleen voor de thuisblijvers. Mijn ouders hadden me 6x gebeld met een totale beltijd van 48 minuten en dit koste 3,31 euro. Meer informatie vind je op www.hallobuitenland.nl, kan voor ieder land.

Wat een goede tips! Dank jullie wel allemaal!

Groetjes, Anne

Hoi,

hebben jullie of andere reizigers toevallig zulke tips voor de Belgen onder ons om naar ons België landje te bellen?

Wij hadden vorig jaar in Indonesie ook een Sim kaart daar gekocht (omdat de mijn het plots begaf…), maar dat was nog wel duur om te bellen maar spotgoedkoop om te smsen.

Hallo Kennel,

Voor Belgie zijn de tarieven om met een Vietnamese sim vergelijkbaar met die van Nederland.
De tarieven zijn voor west europa en wordt geen onderscheid gemaakt voor een bepaald land.
Ik heb overigens een kaart van “mobifone”

gr
Ton.