Kan iemand mij vertellen welke provider/simkaart ik in Vietnam kan kopen met onbeperkt 3g internet en wat belminuten… Bellen naar het buitenland is niet belangrijk. Alvast bedankt!
Hallo Dennis,
In Viet Nam heb je bijna overal gratis Wifi in hotels, cafees, hotels enz. en dus kan je overal internetten.
In sommige steden is er in de gehele stad gratis Wifi, bijv in Hoi An, door de stad stad aangelegd.
Maar wil je echt een pre paid sim card met 3G, dan kan je je het beste laten voorlichten bij een business center van een hotel en dat voor je laten uitzoeken.
Zit dit bij je hotel, dan is dat veelal gratis.
Ook bij een officieel kantoor van de telefoonbedrijven; denk dan aan bijv Mobifone, Vietell ed., kan je deze kopen.
Maar net zoals hier, is het aanbod weer groot en de verschillen, mogelijkheden ook.
Om alles te bevestigen enz. gaat in het vietnamees, dus misschien handig je je daar bij te laten helpen.
Bellen overigens kost je per minuut , in januari 2014, maar 7 euro cent per minuut met Vietell.
Houd er ook rekening mee dat je met een Vietnamees pre-paid nummer niet kan bellen en internetten buiten Viet Nam.
ik weet dit dat dit zeker niet kan met Vietell.
Waarschijnlijk zijn er meerdere, dus dat ook even meenemen in je keuze.
ik hoop dat er mensen reageren die mijn laatste zin kunnen aanvullen?
Laat het hier bij en hoop dat dit wat kan helpen?
gr.
Ton.
Hallo Ton, bedankt voor je antwoord. 3g denk ik toch nodig te hebben omdat ik met eigen vervoer ga rondreizen (ik weet dat het wordt afgeraden :)). Onderweg even Google maps bekijken is dan wel handig. Heb zelf ook even verder gezocht en hier m’n antwoord gevonden: http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g293921-i8432-k6705442-Tips_for_the_tech_savvy_or_not-Vietnam.html
Ik denk dat ik voor Mobifone ga!
Via Wereldwijzer krijg je 10% korting op een SIM kaart: www.wereldwijzer.nl/premium