Telefoon abonnement op wereldreis

Zijn er speciale abonnementen waarmee je in elk land vrij goedkoop kunt bellen (minder dan €0,50 per minuut), en gratis gebeld kunt worden?

Ik wil namelijk een jaar op wereldreis gaan, en blijf te kort in elk land om steeds een nieuwe prepaid kaart te kopen (is sowieso te lastig om steeds een ander nummer te hebben). Met normale Nederlandse abonnementen betaal je erg veel om naar het buitenland te bellen, en om er gebeld te worden. Daarbij heb ik geen belminuten of smsjes (die alleen in Nederland te gebruiken zijn) nodig.

Dus ik vraag me af of er een bepaald abonnement is dat populair is onder wereldreizigers. Misschien een abonnement van een buitenlands telecom bedrijf?

Zo’n abonnement is er niet, dat zou echt te mooi zijn om waar te zijn!

Maar bellen en gebeld worden in het buitenland hoeft niet duur te zijn. Neem je een laptop mee op reis? In steeds meer landen is gratis WiFi te vinden op bepaalde plekken, en je kan dan heel makkelijk bellen via Skype. Bellen van Skype naar Skype is gratis, bellen naar een Nederlands vast nummer kost ongeveer 2 cent per minuut, en bellen naar een mobieltje kost ongeveer 10 cent.

Ook als je geen laptop hebt kun je gebruik maken van Skype, in bijna elk internetcafe zijn hoofdtelefoons te vinden en staat Skype standaard geinstalleerd op de computer.

Bovendien zijn er belhuizen in veel (Aziatische) landen waar je voor niet al te veel geld kan bellen.

1 like

voipbuster nog goedkoper dan skype en in mijn optiek nog beter ook.
voipbuster.nl

Hallo,

Wat het inderdaad maar waar dat het bestond. Ik ben zelf nu onderweg en ik heb mijn abbonnement aangehouden van T-mobile en dan de flex. Wat is het voordeel hier van je bouwt beltegoed op ik elke maand 20 euro je hebt ze ook goedkoper. Dat beltegoed is onbeperkt geldig en het mooie er van is dat ik met bellen en gebeld worden en sms dit ook overal op de wereld mag gebruiken van mijn beltegoed wat ik heb opgebouwd. Ik heb inmiddels nu zo’n 70 euro. Deze telefoon gebruik ik niet zo heel veel maar is meer voor noodgevallen dat als er iets in NL gebeurd ze me gelijk kunnen bellen.
Verder koop ik een prepaid kaart van het land waar ik ben maar doe dat niet voor elk land. Je hebt daarnaast ook de mogelijkheid om speciale belkaarten te kopen waarmee je ook zeer goedkoop naar NL kan bellen.
Wat Jenny zegt Skype gebruiken dat doe ik ook en dat werkt ook altijd als een speer je hebt overal op de wereld wel internet waardoor je zeer goed contact kan houden met NL. Mocht je niet online zijn met Skype kunnen ze altijd even een voicemail inspreken zodat je die later terug kunt luisteren.

Voor Azië heb ik laatst wel een oplossing gezien (hoewel je de sim ook in de rest van de wereld kunt gebruiken). Heb in Hong Kong een soort prepaid-achtig abonnement bewonderd in een automaat. Kan iets hoger uitvallen dan je budget maar is (denk) altijd nog goedkoper dan bellen met een Nederlands abonnement. Een 2G sim kun je al voor 48 Hong Kong Dollar (5 euro) uit een automaat trekken. Er zijn ook 3G sims. Je kunt het uitvogelen via http://www.three.com.hk/website/appmanager/three/home?_nfpb=true&pageid=621001&_pageLabel=P200470391219567710594〈=eng d

Cheers!

Vodafone heeft gunstige internationale tarieven.
In veel landen eenmalig 80 cent en daarna is 'n gesprek gratis, ongeacht hoe lang.

Wat ze niet op hun website vermelden, maar wat wel kan.
Je kan je nederlandse abonnement tijdelijk om laten zetten in een 0 minuten contract. Dan betaal je voor je nl. bundel niks, maar kunt wel gebruik blijven maken van hun internationale kortingen.

Je moet er dus wel specifiek op aandringen want zelf hebben ze natuurlijk liever dat je je minuten contract aanhoudt.

hey

dat vodafone abo is alleen geldig in bepaalde (met name) europese landen
even goed nakijken dus

Groet,
Danielle

Zo’n “abonnement” is er wel! Niet bij een telescom provider, maar bij een internet provider. Wij zijn afgelopen jaar naar Japan, Nieuw-Zeeland en Canada geweest en hebben gratis naar huis gebeld en naar ieder ander voor het lokale thuistarief .

Daarvoor is dan wel iets nodig. We hebben thuis een internetabonnement met VIOP telefoon bij XS4all.nl. We bellen thuis met onze vaste lijn via een virtuele thuiscentrale. Deze is niet aan het huisadres gekoppeld. Voor je laptop, netbook of notebook krijg je een applicatie “XSphone” geheten dat je hierop installeert. Vervolgens kun je met je laptop via een draadloze (WiFi) internetverbinding (in elk hotel, motel etc. wel aanwezig) zonder telefoonkosten naar huis bellen. Je belt dan immers intern en dat is gratis. Naar vrienden belden dan voor het lokale tarief alsof we van huis belden (bij nummerherkenning kwam ook gewoon het vaste huisnummer op hun display) maar we zaten in werkelijkheid aan de andere kant van de wereld.

Als je internetverbinding hebt, dan gaat je huistelefoon ook over op je laptop, al zit je in Tokyo.

Heb je een iPhone (of een nieuwe iPod touch) dan kun je deze XSphone applicatie ook gratis downloaden en installeren zodat je met je iPhone, zodra je ergens een WiFi verbinding hebt (ga in Canada maar op de parking van een hotel staan en 10 –tegen 1 heb je verbinding) je kunt gewoon gratis naar huis kunt bellen met je iPhone net zoals je belt met het dure GSM netwerk.

Je hebt dus wel wat nodig, maar als je een frequente wereldreiziger bent, dan is het zeker de moeite waard.

Succes.

Als aanvulling op Gejo01: als je een Apple OS/Android etc gsm hebt kun je hierop ook een skype app installeren. En dan ter plaatse via de ‘gratis’ WiFi van hotel/hostel e.d. inloggen zodat de belkosten nagenoeg nihil zijn. Of via een wereld 3G Sim zoals ik al eerder in dit topic heb aangegeven, dat is iets duurder dan de WiFi-manier maar nog altijd goedkoper dan via een Nederlandse provider.

Cheers!