Bellen in het buitenland

Er wordt op de verschillende forums wel eens geproken over de mogelijkheden en de kosten van het bellen in het buitenland.

Er is een wel zeer goedkope manier van bellen vanuit het buitenland: niet met GSM en niet met de normale vaste (KPN) lijn, maar via Internet bellen. Je maakt dan contact met je laptop of netbook via Internet met de VOIP-lijn (Internet telefoonlijn) van je provider in Nederland en belt van daar uit met iedereen.

Je hebt in het buitenland wel een internetverbinding nodig, maar in veel hotels is dit mogelijk en vaak ook gratis en anders in een Internetcafé.

De kosten voor de belverbinding via Internet met je provider in Nederland zijn dan verder gratis en voor de verbinding vanuit je provider naar de vaste lijn of de mobile telefoon betaal je het goedkope lokale tarief alsof je in Nederland belt! En naar je VOIP-lijn van je eigen thuis bellen is zelfs geheel gratis.

Ik ben thuis overgestapt naar een Internet abonnement van XS4ALL (misschien niet de goedkoopste, maar wel een goede, zo niet de beste; ik betaal Euri 30,- per maand voor ADSL Internet). Daarbij krijg je gratis een “Fritz-modem” waarop je zowel je computer(s) bedraad en draadloos aansluit en ook je normale huistelefoon (analoog of ISDN maakt niet uit). Vervolgens krijg je van je provider gratis 2 nieuwe telefoonnummers (VOIP-nummers = bellen via internet). Je kunt dan met je bestaande vaste huistelefoon(s) bellen en gebeld worden op zowel je vaste (KPN) lijn onder je oude telefoonnummer, en ook op deze nieuwe VOIP nummers. De huistelefoon gaat dus gewoon over en er hoeft ook geen computer aan te staan. Je kunt met de VOIP-nummers bellen naar alle vaste en mobiele nummers in binnen of buitenland en je betaalt dan de gesprekskosten (zoals bij KPN). Maar bel je naar het buitenland, dan is het VOIP-tarief vaak veel goedkoper (naar Canada bijv. met VIOP = 0,89 cent/minuut en met KPN = 8,34 cent/minuut = 935% duurder).

Ik heb mijn Siemens ISDN telefooncentrale met 4 ISDN nummers (bedrijf aan huis) erop aangesloten en alles werkt met de KPN-lijnen als voorheen. Tevens heb ik in een actie van december jongstleden een gratis netbook (Asus EEE) bij het abonnement cadeau gekregen (maar die actie is nu helaas afgelopen). Op je laptop of het netbook installeer je een gratis telefoonprogrammaatje (kun je ook downloaden bij xs4all) en vervolgens kun je ook met je laptop via Internet bellen naar alle vaste en mobiele nummers in de wereld.

Maar nu komt het: dat kan ook vanuit het buitenland! Dus als je bijvoorbeeld vanuit bijvoorbeeld Japan of Nieuw Zeeland of waar dan ook belt, dan bel je als het ware vanuit Nederland en betaal je dus het goedkope lokale beltarief naar je familie en vrienden in Nederland. En bel je naar je eigen VIOP-huisnummer thuis, dan zijn er helmaal geen gesprekskosten!! Bel je dus naar een vriend(in) in Nederland, dan is het voor hetzelfde tarief alsof je vanuit je eigen huis belt! Dus een paar cent per minuut.

Je moet dus wel een Laptop of Netbook bij je hebben. Je belt dan met de microfoon en de luidsprekers van de laptop. Maar wil je meer privacy (bijv. in een Internetcafe) dan kun je voor een paar euro een losse telefoonhoorn op je laptop erbij kopen. Ik gebruik zelf mijn (draadloze) Bluetooth headsetje van mijn mobile telefoon en de kwaliteit van de lijn is gelijk aan die van een normale vaste lijn van KPN.

Succes en goede reis!

ik houd het op voipbuster.com

Ik heb geen ervaring met VOIPBuster. Ik neem aan dat VOIPbuster zoiets is als Skype?
In de uitleg speekt VOIPbuster over gratis* (met sterretje), maar wat dat sterretje dan inhoudt kan ik niet vinden. Is het gratis, of zit er iets achter?

Ik heb overingens het bellen over VOIP thuis aangeschaft om niet meer volledig van KPN afhankelijk te zijn. De mogelijkheid om hiermee goedkoop via Internet te kunnen bellen vanuit het buitenland op mijn eigen (thuis)telefoonrekening is dan meegenomen.

voipbuster is net zoiets als skype inderdaad. In mijn optiek alleen veel beter en goedkoper.

Het sterretje houd in dat je moet starten met 10 euro, je krijgt dan 10 euro beltegoed die een half jaar geldig is. In dat half jaar kun je gratis bellen naar Ned. Na dat half jaar betaal je maarliefst 0.01 cent. Sms kost 0.05.

ik bel met voipdiscount omdat je daar ook gratis kunt bellen naar bv thailand en ook naar mobiele nummers in thailand.

het gaat hier over bellen, niet over reizen.

Dit is geen bericht maar reclame!!!
De post s op 7 verzchillende berichten gepost!!!
Blokkeren die hap!!!