Hoi,
Ik ga binnenkort naar Brazilie.
Kan iemand mij vertellen of het makkelijk en goedkoop is om aan een Braziliaanse simkaart te komen? (in Sao Paulo)
Alvast bedankt!
Hoi,
Ik ga binnenkort naar Brazilie.
Kan iemand mij vertellen of het makkelijk en goedkoop is om aan een Braziliaanse simkaart te komen? (in Sao Paulo)
Alvast bedankt!
Makkelijk, ja, in de zin van overal verkrijgbaar, goedkoop ook (R$ 10 in São Paulo met R$ 5 krediet - prepaid dus, zag net een aanbieding voor R$ 8), maar je hebt een CPF (Braziliaans belastingnummer) nodig om hem te activeren. Heb je contacten in Brazilië, die zo’n nummer hebben, kun je die gebruiken, mits je contacten vertrouwen dat jij geen schulden aan gaat met je mobiel.
Opwaarderen kan bijvoorbeeld bij de kassa van de supermarkt.
Een simkaart heet in Brazilië chip (spreek uit sjiepie). Belangrijkste aanbieders Tim, Vivo, Claro, Oi.
Bedankt voor je snelle reactie!
Ik ken inderdaad mensen daar dus dan gaat het wel goed komen denk ik
Maarreh… schulden maken met een prepaidkaart… dat gaat toch helemaal niet?
:slywink:
schulden maken met een prepaidkaart… dat gaat toch helemaal niet?
Je hebt natuurlijk gelijk, maar de telecomproviders zijn maar wat bereid om je op te waarderen naar een abonnement. Daar moet je dan wel weer een bankrekening voor hebben, dat is ook weer waar. Zo lang je die niet hebt, zijn je contacten veilig.
Hoelang blijft zo’n simkaart/chip geldig? Ik verbleef tot 15 december in Rio met een TIM simkaart met beltegoed. Mijn beltegoed blijft 3 maand geldig maar hoelang mijn kaart? Kan ik na 15 maart diezelfde kaart weer gebruiken?
Bij voorbaat dank voor een antwoord.
Je moet elke drie maanden krediet kopen om de simkaart geldig te houden. Dat schijnt bij wet geregeld te zijn en zou dus voor alle providers gelden.
Bedankt, Bert!
Die simkaart van mij (TIM) had ik vorig jaar, was t/m mei geldig 2010. Heb hem daarna niet meer opgewaardeeerd. Vervolgens heb ik hem in Maart 2011 weer geprobeerd en deed de kaart het gewoon. Moest wel binnen een paar dagen nieuwe credits erop zetten. Dus mischien heb je geluk dat hij het gewoon doet.
Die simkaart van mij (TIM) had ik vorig jaar, was t/m mei geldig 2010. Heb hem daarna niet meer opgewaardeeerd. Vervolgens heb ik hem in Maart 2011 weer geprobeerd en deed de kaart het gewoon. Moest wel binnen een paar dagen nieuwe credits erop zetten. Dus mischien heb je geluk dat hij het gewoon doet.
Toevallig beweerde iemand deze week ook tegen mij dat je je nummer niet kwijt raakt, als niet elke drie maanden oplaadt (misschien wel je krediet?). Goed om daar deze praktijkervaring bij te hebben, die dat lijkt te bevestigen. Dank daarvoor.
Hartelijk dank voor jullie beide berichten, Sportgirl en Bert!
Ik had inderdaad een vermoeden dat ik mijn nummer niet kwijt zou zijn. Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte hoe het daadwerkelijk verloopt in maart als ik terug ben in Brazilië.
Maar mijn belkrediet blijft slechts 3 maand geldig. TIM heeft mij dat zelfs per SMS bevestigd met de precieze einddatum. Het is wel zo dat de hoeveelheid belkrediet de geldigheidsduur van mijn SIM-kaart verlengt, in welke mate weet ik helaas niet.
Prettig weekend!
voor zover ik me herinner
17R$ = 1 maand verlenging
26R$ = 3 maand
50R$ = 6 maand
je kan aan om het even wie vragen in Brazilië om jouw nummer op te laden, ik dacht ooit eens op de site van TIM gelezen te hebben dat het ook met een creditcard kan via hun site (het probleem zou zich wel kunnen stellen dat ze daarbij geen buitenlandse creditcard aanvaarden)
groet uit Salvador
IX
Ik heb van de week mijn kaart upgeload via :
gewoon met Ideal betaald.
Ik heb overigens wel roaming geactiveerd, dus ik kan mijn nummer hier in NL gebruiken. en ook hier mijn saldo checken enzo.
17R$ = 1 maand verlenging
26R$ = 3 maand
50R$ = 6 maand
Bij Tim is R$ 17 drie maanden verlenging. Andere bedragen heb ik niet nagekeken.
Heb je toegang tot een Braziliaanse bakrekening, dan kun je ook je krediet opwaarderen via internetbankieren. (Iemand anders kan ook jouw mobiel van krediet voorzien.) Heb je een persoonlijke pagina aangemaakt op de site van je provider, dan kun je ook daar de hoogte en geldigheid van je krediet bekijken.
Maar het is al mooi, als je je nummer niet kwijt raakt, als je niet opwaardeert, want met driemaandelijks opladen, heb ik al snel te veel krediet voor mijn belgedrag.
Oh ja, juist Bert … ze hebben hun geldigheidstermijnen blijkbaar aangepast, sorry voor mij foute opgave daaromtrend.
Goed om weten trouwens want ik bel zelf uitsluitend naar TIM en dat kost je slechts 0.25R$ per gesprek (ongeacht de tijdsduur).
Voor alle duidelijkheid hier de betreffende pagina op de site van TIM
Groeten uit Salvador
héél interessante tip die velen kan aanbelangen !
dank voor deze :chin:
Ik heb van de week mijn kaart upgeload via :
https://www.prepaidunion.com/
gewoon met Ideal betaald.
Inderdaad lijkt het een goede tip.
Wel zijn er nog vragen. Zijn er kosten aan verbonden? Ik zou verwachten van wel, maar vind daar niets over op hun site. Of doen ze het soms om (bank)gegevens te verzamelen? Via iDeal zou veilig moeten zijn, maar de vraag komt toch op hoe het gratis kan, indien van toepassing.
voor zover ik snel ff omrekende zag ik dat zij (euro-gewijs bekeken) een omrekeningskoers gebruiken van 1 op 2, volgens de huidige wisselkoers zit daar dan ongeveer zo’n 10% kosten op
de betalings-systemen ken ik (als belg) ook niet echt
specifieke ervaringen van onze “sportjuf” ?
voor zover ik snel ff omrekende zag ik dat zij (euro-gewijs bekeken) een omrekeningskoers gebruiken van 1 op 2, volgens de huidige wisselkoers zit daar dan ongeveer zo’n 10% kosten op
Ah, aan een betaling via koersopslag had ik niet gedacht. Goed gevonden.
Hartelijk dank iedereen, voor de uitstekende info !!
Ik heb het pas 1x geprobeerd. Omdat mijn beltegoed op was. Ik heb het eerder door een vriend van me in Brazilie laten toen, maar moest toen ook extra kosten betalen voor paypal naar hem te betalen enzo. Op zich boeit me die exta euro wat je betaald niet zo. Belangrijker is dat ik mijn sim kaart behoud En ik weet ook niet als ik mijn hollandse creditcard bij TIM opgeef of dat kan, want mijn kaartje staat op mijn vriends naam (braziliaan) geactiveerd.