Ik denk dat met onbeperkt en prepaid bedoeld wordt dat je een prepaid simkaart hebt, dus geen abonnement, maar toch een onbeperkt internet bundel kunt kopen voor een dag, of een week. Zoals jullie aangeven dat je dus een dagbundel kunt kopen.
eens je je pakket-limiet bereikt hebt val je terug op 50Kbps (ipv 1Mbps)
(herinner je je nog de klassieke inbelmodems van toen adsl / breedband nog niet bestond ? probeer daar maar eens een pagina vol met grafisch geweld via te downloaden, kan je heel wat op wachten
je kan inderdaad wel een bundel kopen zoals DEZE en dan betaal je 1,99R$ voor 100Mb aan 1Mbps (nadien val je terug op 50Kbps)
dus het ‘onbeperkte’ is echt wel een fabeltje !
al probeert men (en elke operator doet het wel op 1 of andere manier) het natuurlijk zo verwarrend mogelijk op te stellen en steeds opnieuw het woordje ‘infinity’ of ‘ilimitado’ in ons hoofd te drammen, het is gewoon een (vies) marketing truukje om (potentiële) gebruikers te misleiden
Dat laatste ben ik uiteraard met je eens. Maar het is wel onbeperkt als je nooit meer dan dat bedrag hoeft te betalen. Dat ze dan de snelheid op praktisch nul zetten is een methode om ervoor te zorgen dat je nog wat bij koopt
Laat ik het even duidelijker stellen …
Stel dat men je auto gaat ‘beperken’ om maximum 10km/u te rijden
dan kan je op 24 uur maximum 240km rijden … en geen kilometer verder
Reken nou even verder mee
50Kbps (optimale snelheid in het beste geval eens je knip dicht staat) x 60 (seconden in 1 minuut) x (60 minuten in 1 uur) x 24 (uur in 1 dag) dan komt je uit op 4.320.000kb, en DAT is dus je limiet die je zou kunnen verbruiken op 24 uur (als je toestel en jij het dan al 24 uur continu kunt uithouden) en dat is dus ?
juist !
beperkt
Uiteindelijk een prepaid Claro simcard gekocht voor R$ 10,-. Voor R$ 0,99 per dag kan je onbeperkt gebruik maken van het internet, wat wel enorm traag is na een x aantal MB verbruikt te hebben maar nog prima te gebruiken voor Whatsapp en Google Translate. Let wel op met bellen, zodra je naar iemand belt in een andere staat zijn de kosten enorm hoog.