hey , Mijn vriendin en ik kunnen gaan werken op een cruise schip van carnival cruise lines . Is er misschien iemand die al enige ervaring heeft met deze rederij . Alles wordt allemaal zo mooi voorgesteld maar ik zou er graag via deze weg meer van weten.
Alles wordt wel allemaal geregeld maar het kost je wel 1250€ om te kunnen starten
alvast bedankt
Ikzelf heb op een Carnival schip (en ook voor diverse andere rederijen) gewerkt en op mijn website vindt je alle informatie over werken op cruiseschepen. Alleen dat betalen van € 1250,- om op een cruiseschip te gaan werken is beslist niet de normale gang van zaken, kan je mij dat uitleggen???
hey bert .
bij mijn vriendin op school was iemand geweest van carnival cruise lines . En die zoeken mensen voor aan boord te gaan werken .
Alles was allemaal heel mooi uitgelegd en wij hebben nog een afspraak gehad met die gast en al een test op de engelse taal .
die prijs dat houdt in dat zij voor alles zorgen dwz:
medische test
zeemans visum
-vliegticket + 1 hotelovernachting daar
Er is een maand opleiding voorzien op een schip
Al vast bedankt voor de reactie nick
Allereerst als je voor 100% zeker bent dat deze man van CARNIVAL ZELF IS en je dus een contract van CARNIVAL aanbied dan is het ok al vind ik het nog steeds raar/duur. Een medische keuring kost mij gemiddeld $ 100, een C1/D visum € 100,- en een vliegticket/hotel zo’n $ 600,- naar bijvoorbeeld Miami. Misschien heeft het met je training te maken. Als je niet voor 100% zeker bent dat het CARNIVAL zelf is dan zou ik het niet doen, € 1250,- is heel veel geld.
Ikzelf heb op een Carnival schip via een Consession gewerkt (Internet Cafe Manager voor MTN Digital Seas International) dus ik ben/was niet in dienst van de rederij zelf. Ook ik moest mijn vliegreis de eerste keer zelf betalen en bijvoorbeeld het visum, medische keuring, uniform, enz. Dit is een soort zekerheid dat je je contract nakomt en niet na een aantal weken/maanden al opstapt. Meestal wordt vanaf je 2e contract alles voor je betaald maar dat ligt ook weer aan de functie die je bekleed en de rederij/consession waarvoor je werkt. In ieder geval veel succes en laat even weten hoe het afloopt en zo ja na een aantal maanden hoe het bevalt.
wij hebben binnekort nog een gesprek met een amerikaan van carnival zelf , de man die ons contacteerde was een vertegenwoordiger van carnival in west-europa en dat was een belg .
Die som die wij moeten betalen is ook een zekerheid voor hun dat je daar niet komt als toerist, en dat je nadat ze zoveel geld en tijd in je gestoken hebben , het zo maar niet aftrapt. daarom laten ze je mee een beetje voor de kosten opdraaien. Maar ik wou gewoon via deze weg meer te weten te komen over de gang van zaken , en nu weet ik toch al wat meer .
Ik heb zelf tot vorig jaar gewerkt op diverse schepen van Carnival. Eerst in de horeca en erna als purser. Je krijgt inderdaad een maand cursus op het schip zelf, maar daar betaal je NIETS voor. Je krijgt er juist voor betaald. Als ik me goed herinner 1000 dollar voor die maand.
Wat jij schrijft van die 1250 euro Nick vind ik echt een heel vaag verhaal. Het beste is om Carnival office in Miami zelf op te bellen en het goed na te checken of deze man wel echt van Carnival is. Laat me iets weten, want eerlijk gezegd ben ik hier wel erg nieuwsgierig naar. En ook welk schip je terechtkomt.
Welk schip zit jij nu? Moet bekennen dat ik toch wel weer heimwee krijg na het lezen van al deze verhalen. Wat me trouwens invalt over wat Nick schreef…dat in die 1250 euro ook 1 overnachting in een hotel is inbegrepen.
Ook al ben je staff, crew of officer een hotelovernachting hoef je absoluut niet zelf te betalen. Dat is op rekening van CCL. Ik blijf het vaag vinden en begin me behoorlijk te ergeren aan al dat geldklopperij gedoe.
Trouwens complimenten voor je site maar misschien een suggestie om toe te voegen wat te doen met je woning, belasting en uitschrijving in Nederland. Ik heb me destijds helemaal laten uitschrijven in Nederland en mijn woning opgegeven maar heb me altijd afgevraagd hoe dat gaat als je dit niet doet.
Ja vaag he van dat geld! Ja ik zal die informatie over bijvoorbeeld je huis en auto binnenkort ook toevoegen op de site. Ik heb wel een eigen huis maar wanneer ik aan boord ben betaal ik alleen hypotheek. Auto verkoop ik altijd en wanneer ik weer in NL ben koop ik tijdelijk wel weer een andere. Dus jij hebt nu weer een vaste baan aan wal?
Nee ik heb helaas nog geen vaste baan aan wal en het gaat ook erg stroef. Werk momenteel voor een uitzendbureau. Gek he, heb je zoveel ervaring als purser op schepen en weet je aan wal geen baan te vinden. Moet ook eerlijk zeggen dat ik absoluut niet weet waar ik naar moet zoeken hier in Nederland?
Dus als je tips hebt? Hoe leg je uit wat je aan boord hebt gedaan. Heb ook al vaker meegemaakt op sollicitatie’s dat ze aan je lippen hangen maar uiteindelijk je niet aannemen omdat ze bang zijn dat je weer vertrekt naar het buitenland.
Het is niet makkelijk en het makkelijkste is natuurlijk weer terug op een schip, maar ooit moet het ophouden en wil het een kans geven aan wal.
Vindt het wel ontzettend leuk om contact te hebben met mensen die nog in de cruise industry vetoeven dus blijven mailen.
Mijn vriend en ik willen ook op een cruiseschip gaan werken.
Ik heb al veel aan jullie berichten gehad want op 't gebied van cruises zijn we nog echte groentjes.
Fijn om een forum te hebben waar je deze ervaringen kan uitwisselen.
Ik ben heel erg benieuwd naar hoe en waar je 't beste kan solliciteren.Verder ben ik benieuwd naar de duur van een cruise en hoelang je gemiddeld op een schip zit en hoelang dat je in dienst moet zijn.We willen dit namelijk voor ongeveer een half jaar gaan doen.
Ik hoop dat jullie je ervaringen met ons willen delen!
Bedankt alvast!
Carla
hallo jongens, ik had ergens gelezen dat een opleiding vereist is en dat je op zn minst 3 jaar werk ervaring moet hebben, is dat waar? want dat heb ik allebij niet maar het lijkt me echt leuk werk om te doen!
Hallo Daniella, Mag ik van je weten via wie of wat jij op een cruiseschip werkte? Ik wil dit zelf ook gaan doen en verdien leiver 1000 $ met een cursus doen dan dat ik er voor betaal. Kun je me mailen?
sorry dat het zo lang duurde dat ik van mij heb laten horen maar ik ben net terug van 3 weekjes spanje , maar ik heb maandag contact met carnival en dan weet ik alles tot in de details hoe het gaat verlopen .
Voorlopig weet ik nog niets meer maar in ieder geval bedankt voor de reacties.
en nu zal ik wel weer sneller iets laten weten hoe het afloopt
Ik ben gister via Info Cruise uiteindelijk in Antwerpen beland bij een selectiebureau voor de Carnival Cruiseline. Wat is hier uiteindelijk uitgekomen: Ik krijg een training voor asst. purser en daarna word ik dus op een schip van de Carnival geplaatst. Volgende maand heb ik een hospitality-cursus in Amsterdam en dan is het afwachten op captain Carnival B) waar ik in december/januarie het echte sollicitatiegesprek mee zal hebben (overigens alles wordt betaald!)
…Ben benieuwd, maar zeer nieuwsgierig naar hoe het nu echt zal zijn om voor Carnival te werken!! Het lijkt mij gewoon super, maar enkele ervaren cruisers raden me dit namelijk af (vanwege personeelsbeleid??) en sturen me liever naar andere adressen…wellicht zal ik het zelf moeten ervaren, maar zou leuk zijn als iemand deze twijfel zou kunnen wegnemen :huh: Thnx!! reacties/vragen? Hoor het wel, succes allemaal!!
Typisch weer een voorbeeld van hoe men probeert mensen te belazeren!!! Wanneer je op een cruiseschip wilt gaan werken BETAAL DAN NOOIT GELD AAN ZOGENAAMDE TUSSENPERSONEN/BEMIDDELINGS BUREAU’S. Nick begon in mei in dit forum heel enthousiast te vertellen dat ze “in principe” een baan had maar wel eerst 1.250,00 voor “kosten” moest betalen. Haar laatste bericht was in juli waarin ze vertelde binnen enkele dagen het gesprek met “Carnival” te hebben. Het is nu september en niets meer van Nick vernomen. Die zogenaamde “tussenpersoon” bleek helemaal niet voor Carnival te werken en was gewoon op geld uit. TRAP ER NIET IN!!!
Ik wil helemaal geen reclame voor mijn site maken maar heb wel “ruim 7 jaar ervaring als bemanningslid” dus weet waar ik over praat. Op mijn banenpagina vindt je GRATIS alle OFFICIELE ADRESSEN EN LINKS naar de rederijen en consessions ZELF. Ook nu werk ik nog op een cruiseschip (Zaandam als Internet Manager) en zie/hoor dagelijks hoe het in de praktijk werkt. De meeste “bemiddelings bureau’s” hebben ooit zelf op een cruiseschip gewerkt maar meestal is dat zo’n 10-20 jaar geleden en GELOOF ME ER IS ONTZETTEND VEEL VERANDERD.
Maak dus een goede sollicitatiebrief met CV en stuur het naar de REDERIJEN/CONSESSIONS ZELF. Verwacht geen wonderen, soms kan het echt weken/maanden duren voordat je een antwoord krijgt en soms krijg je helemaal geen antwoord. Maar dit is wel GRATIS (afgezien van een paar euro’s voor postzegels) en de kans op een baan is even groot dan via “dure” tussenpersonen/bemiddelings bureau’s/seminars. Stuur naar zoveel mogelijk rederijen/consessions je brief/CV op en stuur eventueel na een week of 3/4 een kort briefje dat je nog steeds zeer geinterreseerd bent in de baan. Dat brengt je naam weer onder de aandacht. Ook kan je tegenwoordig vaak on-line solliciteren en je CV als bijlage toevoegen.
Dus nogmaals, TRAP ER NIET IN EN BETAAL GEEN HOGE BEDRAGEN OM OP EEN CRUISESCHIP TE KUNNEN GAAN WERKEN!!! Solliciteren is altijd kosteloos en als je OFFICIEEL AANGENOMEN BENT dan komen er vaak kosten aan te pas (vliegticket, uniform, visum en medische keuring) maar dat is nooit meer dan een paar honderd euro en de zekerheid voor de rederij/consession dat je je contract nakomt. Veel succes…
ik ben op je site geweest, dus ten eerste mijn complimenten voor je site!.
Super dat er zoiets is want het is echt een een soort doolhof, de informatie over werken op een cruise schip.
Voordat ik op dit forum terecht kwam, had ik al een brochure aangevraagd over werken op een cruiseschip.
De brochure was van een bedrijf dat informatiedagen regelt voor iets minder dan 80 euro.
Eerlijk gezegt vond ik dat al veel geld maar ik heb dus gelezen dat het allemaal nog veel meer kan zijn.
De reden dat ik ook een berichtje stuur, is dat ik 18 ben en ik in die brochure had gelezen dat je dan ook een baan kon vinden, maar op jou site lees ik iets anders.
Zijn er mogelijkheden voor mensen van mijn leeftijd of denk je van niet?