Werken bij carnival cruises

Hoi,

Ik wil vanaf eind van het jaar op een cruise schip gaan werken en ben daarom nu al een beetje aan het kijken welke maatschappij enz.

Ik heb me aangemeld op de website http://www.cruisecareers.be en ben uitgenodigd voor een gesprek met carnival cruise lines op 18 april.

Nou heb ik gehoord dat je beter niet via een tussenpersoon maar direct bij de cruise line kunt solliciteren. Zowiezo als ze geld gaan vragen stop ik er ook mee want dan is het ook niet echt betrouwbaar. Is er iemand bekend met Caribbean Cruise Careers en de bijbehorende website? Of is er iemand die ook de 18e een gesprek heeft in Antwerpen?

Ik wou even bij Carnival Cruise lines nagaan of het klopt dat ze 18 april gesprekken houden in Antwerpen maar kan niet echt het goede adres vinden van de recruitment afdeling. Kan iemand mij hiermee misschien helpen?

Groeten Jorn

Hoi Jorn,

Waar heb je nou een gesprek bij Caribean cruise, carnival cruise of bij cruisecareers? Heb je hier geen brief van ofzo met een telefoonnummer dat je kan bellen? Erg vaag als je een afspraak maakt voor een gesprek en er staat geen telefoonummer of niks waar je ze kan bereiken. Dus nbiet bang zijn om te bellen gewoon duidelijkheid scheppen en vertellen dat je een beetje huiverig bent geworden door al die cuisejobaanbiedingen-websites (oplichters) Ik hoor het wel van je

Groeten koen

Hoi koen,

het was voor carnival cruise lines via een tussenpersoon in belgie. Maar ik ga het al niet meer via hem doen. Hij vraagt voor zijn bureau nog eens 300 euro voor het regelen van het interview enzo. Dus dat ga ik niet doen. IK houd het nu gewoon bij de cruise lines zelf. Dat is het beste wat je kunt doen.

Heb jij zelf ervaring met het werken op cruiseschepen?? Nog tips?

groeten jorn

Ha Jorn, 300 euro?!?! Ze zijn echt helemaal gek geworden! Maargoed dat je het af heb geblazen. Ik heb zelf geen ervaring op het werken op een cruiseschip, wel zou ik het best willen doen voor een tijdje. Heb daardoor me een beetje verdiept ook in sollicteren bij cruiseschepen en kwam er dus gauw achter dat er een vaag systeem in zit. Je kan bijna nergens rechtstreeks met de cruise in contact komen voor sollicitaties er zitten altijd van die ***bureaus tussen die een flinke kwak geld uit de kandidaten willen slaan. snap er niks van. Maargoed als je iets eerlijks heb gevonden hoor ik het graag! Groeten Koen

Hallo,
Ik wilde even vertellen dat ikzelf (al een aantal jaren geleden) heb gewerkt bij Carnival Cruises, via carribean cruise carreers… Ik moest toen ook 300 euro betalen… Het is bijna onmogelijk om rechtstreeks bij Carnival aan een baan te komen en je moet dus eigenlijk wel via zon bureau! Zij regelen de sollicitatie en Carnival komt dus een aantal keer per jaar naar Antwerpen om meteen een hele groep mensen te interviewen. Ze komen echt niet helemaal vanuit Amerika om maar een paar personen te doen en daarom huurt Carnival dus zon bureau in. Er komen nog meer kosten bij namelijk: medische keuring (zou ik in belgie doen is namelijk veeeeel goedkoper), een amerikaans visum, en je vliegticket heen (boek een retour dat is goedkoper) al met al ben je voor je eerste contract dus een hoop geld kwijt maar: HET IS HET ECHT WAARD!! Ik heb echt een geweldige tijd gehad en denk er nog steeds met heeeeel veel plezier aan terug! Btw: Carribean cruise carreers regelt wel alle documenten die je nodig hebt voor je visum e.d. een hotel in Miami de dag voor je aan boord moet, en ze zorgen dus dat alles GOED geregeld wordt! Voor je 2e contract betaald Carnival alles, dus je vliegticktes enz… Aan boord hoef je niets te betalen, eten, drinken (behalve alcohol) slaapplaats, enz is allemaal gratis… Ik was Purser, dan ben je dus officier en heb je dezelfde rechten als de gasten, je mag dus pizza’s gaan eten, aan het zwembad liggen, de disco in enz… Alle ports of call mag je van het schip en de tours (sommige wel 150$) zijn allemaal gratis! Pursers werken soms 4 en soms 6 uur op een dag, heerlijk ontspannen vergeleken met de andere banen! :slight_smile: Ik zeg dus doen!! Stuur snel je CV naar cruise carreers en ga ervoor! :slight_smile: Je krijgt een hoop terug voor 300 euro!! Hopelijk hebben jullie iets aan mijn info en als jullie nog iets meer willen weten hoor ik het graag!!
Greetz Majo

heb je weer zo een flippo van cruisecarreers die denkt het even goed te lullen hier, niet intrappen mensen

Niemand hoeft erin te trappen hoor! Waarschijnlijk kun jij het helemaal zelf veel beter regelen! Vooral doen!

Er werd gevraagd of iemand ervaring had met carribean cruise carreers! Dat heb ik (al was het in 2005) en gaf gewoon mijn mening… En volgens mij is het gewoon normaal dat je voor een dienst die iemand levert betaald, zo zit de wereld namelijk in elkaar!

In mijn geval hebben ze alles goed geregeld, een jaar later is een vriendin van mij ook via hetzelfde bureau bij carnival aan de slag gegaan en bijna alle andere nederlandse en belgische pursers die ik heb ontmoet zijn er ook zo terecht gekomen, ik neem je niks kwalijk, ik heb ook gezocht naar hoe het anders (lees goedkoper) kon maar uiteindelijk ben ik toch daar terecht gekomen!

Tegen iedereen die erover denkt om op een schip te gaan werken kan ik alleen maar zeggen: via welk bureau of rechtstreeks dan ook, gewoon doen! Ik vond het echt geweldig!

ok I believe you, excusez moi

maar ehm waarom ben je ermee gestopt?

Ik geloof het ook wel, maar toch ben ik liever niet die 300 euro aan zo’n buro kwijt. Tuurlijk houd ik er rekening mee dat ik zelf wel wat extra kosten zal hebben (doktor enz.)

Ik heb nu een buro gevonden in duitsland en die doen het gratis (de interviews enzo). Ook probeer ik het gewoon direct bij de maatschappijen. Er zijn er meer dan alleen Carnival cruises en die andere maatschappijen hebben meestal wel duidelijke sites voor personeel enz.

De meeste raden mij aan om nog ff te wachten met solliciteren aangezien ik pas over 6/7 maanden kan beginnen.

Kun je nog wat vertellen over je werk op de cruise??

Groeten Jorn

Ik heb 2 contracten gedaan… Ik ben ermee gestopt omdat ik toch gewoon een leven wilde opbouwen terug in Nederland… Ik zag daar dat er mensen waren die bijv al 5 jaar op het schip werkten en dat hun leven was verplaatst naar daar :slight_smile: die hadden 2 maanden vakantie en kwamen na 3 weken al weer terug omdat ze thuis eigenlijk niets meer hadden… Dat wilde ik niet! En als je 6 maanden vaart op een boot dan zie je dus elke keer hetzelfde, wij deden (op de imagination) toen 3 verschillende cruises, 2 van 5 dagen en 1 van 4, dus elke 2 weken was het precies hetzelfde, en elke cruise zijn alle shows enzo hetzelfde :slight_smile: owja en ik dronk veeeel te veel in de crewbar haha… Dus het is leuk maar naar 6 maanden werd het toch ook wel een beetje saai om elke keer hetzelfde te zien en te doen!

En ja ik kan nog veeeel meer vertellen! Wat wil je weten?

Greetz…:vak02:

Hallo allemaal,

k ben net als marjo via info cruises bij Carnival terecht gekomen ik heb daar met heel veel plezier gewerkt ik heb info cruis ook moeten betalen maar heb er heel veel voor terug gekregen.
Ik was ook een purser ik ben gestopt omdat ik een baan aangeboden heb gekregen in Curacao en heb daar 2 jaar gewerkt nu ben ik terug in NL maar wil weer graag weg,ik heb nu een aanbod gehad om voor Costa cruises te gaan werken als IH,maar twijfel ik ben nu 40 jaar en moet ook een serieus leven op bouwen in NL,maar ik twijfel wel heel erg omdat het leven op een cruisschip zo anders is er is elke dag wel iets leuks te doen en hier leef je toch heel veel binnen en heb je af en toe iets leuks te doen.
Groetjes miran
:vak02:

Hey miran,

Klinkt wel interessant die aanbieding. Maar het is inderdaad de afweging die je moet maken. Wat houd IH in?

Ik mag binnen 2 maanden beginnen op een schip van Celebrity cruises. Ik ben nu alleen al een tijdje aan het wachten op mijn Letter of Employment. Maar dit zal hopelijk binnenkort komen. Ik kijk er echt naar uit. Ik zal als Guest Service officer gaan werken en hopelijk (als ik het naar mij zin heb) door te groeien naar een hogere functie. Ik heb wel het idee/gehoord dat het op een cruise vaak sneller kan dan op land. Als je maar inzet enzo toont natuurlijk.

Hoe zien de diensten bij de receptie er vaak uit, kun je me daar iets over vertellen??

Groeten Jorn

Hallo jornejanssen,

IH is International hostess je ben dus bezig met het de gasten zo goed mogelijk naar hun zin maken en je ben de tolk voor hun.
Je krijg alleen groepen gasten die jou taal spreken en als je nog een andere taal spreek krijg je die groep er ook bij.
Het gaat aan boord idd heel snel wat omhoog komen in je functie speciaal als je uit NL. of België kom wij staan goed aangeschreven.
Bij de receptie is het heerlijk om te werken wij hadden tussen de 4 en 6 uur per dag dat we moesten werken en daarna ben je vrij,wat je ook heb is de nacht dienst dan werk je van 11 uur 's avonds tot 8 uur in de ochtend de rest van de dag ben je lekker vrij. Je krijg te maken ook met veel klachten en verloren bagage,ik heb het een aantal jaren met plezier gedaan hoop dat jij het ook leuk gaat vinden het is wel bij een andere maatschappij maar ik denk dat het wel een beetje hetzelfde is.
Als je nog meer wil weten je kan me altijd mailen mket1@hotmail.com.
Ik wens je heel veel plezier en geniet er vooral van.

Groetjes Miranda

1 like

Betaal je die 300eu als je je conract tekent of sowieso voor de bemiddeling?

Ik ga natuurlijk geen 300 eu betalen als ik die baan niet eens heb gekregen…