Ik ben net afgestudeerd aan het hbo, en zou graag een tijd op een cruiseschip gaan werken (in de ict, als beheerder)
Ik heb al flink gezocht op internet, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
ik was al op http://www.cruiseweb.nl/rederijen.html geweest. bij sommige maatschappijen kan je online solliciteren. is dit een effectieve manier, gewoon op zo veel mogelijk plaatsen je cv achterlaten? en als je niet online kan solliciteren, hoe kan je dan contact leggen? gewoon bellen, eventueel naar het buitenland?
op internet kom ik vaak de naam ‘ocean seven recruitment’ tegen, dit zou een belangrijke recruiter moeten zijn in nederland. hun site doet het echter niet, en als ik het telefoonnr bel wordt er niet opgenomen.
over info-cuise.nl lees ik weinig goede verhalen (duur, info staat ook op internet) dus daar wou ik eerst niet heen
via via heb ik mijn cv een maand geleden al achtergelaten bij de holland america lijn, maar daar hoor ik nog niks van.
dus de vraag concreet: hoe kan je effectief solliciteren op die specifieke functie, en hebben jullie eventueel adressen/nummers van recruiters/agenten waar ik contact mee zou kunnen leggen?
Ik heb zelf bij de Holland America lijn gevaren. De Hal staat heel slecht bekend als het gaat om terug bellen van mensen die hun CV hebben achter gelaten. Mijn ervaring met deze maatschappijen zijn dat ze heel arrogant zijn omdat ze iedereen kunnen krijgen. Irritant dat wel.
Ik denk dat het beste is wat je kunt doen is een CV en persoonlijke brief per post en per mail opsturen en dan na een week bellen. Als daar niet op gereageerd wordt, gewoon weer bellen en jezelf zo veel mogelijk blijven opdringen.
Klinkt vreemd, maar ik ken deze mensen en het zijn echt “eikels”.
Uiteindelijk kom je wel binnen.
Ga niet naar bemiddelaars, dit zijn uitzuigers. Misschien zit er wel een goede bij hoor, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Het is echt heel moeilijk om bij een Cruise maatschappij een baan te vinden, maar niet onmogelijk. Blijven proberen, de aanhouder wint!
Probeer www.ncl.com. Daar heb ik ook gesoliciteerd.
Duurde wel 8 maanden voordat ik wat hoorde maar het was wel positief nieuws.
Inderdaad, NIET via een ‘bemiddelaar’! Cruise maatschappijen zelf raden dat ook af!
Gewoon zelf een aantal maatschappijen googlen ( Carnaval, NCL, Royal Caribean, Princess Cruiselines, Celebrity etc) en op hun site kijken bij ’ careers’ of iets in die richting.
En ik denk dat in jou branche genoeg te doen is op zo’n drijvende stad