Jammer dat je je door een paar opmerkingen laat weerhouden van je wens om Varanasi te zien, maar dat is je eigen keuze.
Ik vind het ook jammer dat door enkele vreemde opmerkingen het net lijkt alsof je altijd ziek wordt in India, wat dus absoluut NIET waar is.
India trekt elk jaar duizenden toeristen uit de hele wereld, dus het zal sowieso wel meevallen met dat ziek worden.
Weet je…ik ben heel geiinteresseerd in mensen,waar en hoe ze wonen,hoe ze leven en wat ze doen.
Ik ben nog meer geiinteresseerd in hoe mensen met hun doden om gaan en hoe ze met levenden omgaan …
Ik wil heel graag india zien maar wil wel weer gezond bij mijn kinderen terugkomen .
Ik hoef geen luxe,ik hoef geen dure maaltijden ,geen ijsjes bij een karretje ,geen overbodige zaken maar ik wil wel gezond terugkomen !
Ben ooit uit Kreta teruggekomen met een dubbele Salmonella-vergiftiging, aan de Belgische kust heb ik ooit een zonnsteek gehad, maar in mijn talrijke “Azië- en West-Afrika-vakanties” ben in nog nooit ziek geweest…Zo zie je maar dat ziek worden overal kan!
Ook wij hebben dezelfde interresse, vreemde culturen bekijken, bewondereswaardig vaak hoe deze mensen zich staande weten te houden, en daarom zetten ook wij onze vrees om ziek te worden aan de kant, en gaan we het avontuur gewoon aan. We hebben al 3 keer op het punt gestaan te boeken, en iedere keer weer de twijfel, maar onze eerstvolgende reis wordt nu echt India. Waarschijnlijk as jan/febr. Ben druk doende een rondreis samen te stellen.
Ik ben het grotendeels wel met Jelmer eens. Van de makkelijkst bereisbare Aziatische landen staat India niet bovenaan. O.a.Thailand is veel meer een ‘vakantieland’. Daarentegen is India wel het meest bijzondere, idiote, fascinerendste. ‘You love it or hate it’.
Bij mij is het het eerste geval.
Waar kom je nou mensen gekleed als Hindoegod op straat tegen? Of koeien? In Varanasi zie je aan de lopende band crematies aan de Ganges plaatsvinden. In India word je geconfronteerd met het leven en de dood. En die is daar wel heel dichtbij in tegenstelling tot hier. In India is men over het algemeen bezig met de spirituele wereld; hier met de economische.
In India geloof je je eigen ogen niet. En zo kan ik nog wel uren doorgaan.
Bang om ziek te worden? Ach, overal loop je wel kans een bacterie op te lopen welke diarree veroorzaakt. Zorgen dat je niet uitdroogt en ORS slikken! Zo snel zet je je leven niet op het spel.
Het is een feit: India is anders en je komt anders terug.
Ik ben al op beide plaatsen geweest… India én Zuid-Afrika… Ik moet zeggen… India lijkt in niets op Zuid Afrika. ZA is inderdaad een schitterend land, zo erg mooi en divers! Toch kies ik dit jaar een tweede keer voor India… India is gewoon niet in woorden samen te vatten, ik zeg wel eens dat al je zintuigen maximaal benut worden.
De twee zijn gewoon niet met elkaar te vergelijken. ZA vond ik heel relax, India is veel hectischer en drukker.
De eerste keer dat ik in India was, was ik er met een groep van 10 personen. Wij hebben wel ‘gezondigd’ en van straatstalletjes gegeten en in de plaatselijke restaurantjes, fruit en groenten,… Op ééntje na (1 dag felle buikloop) heeft er voor de rest niemand last gehad. Wel inderdaad voorzichtig geweest met water en ijsblokjes en zo. Maar buikloop is nu eenmaal een risico dat je op veel plaatsen loopt, ‘je gezondheid in gevaar brengen’ vind ik dit niet echt.
Als je twijfelt, moet je volgens mij niet gaan. Ik denk dat je het leuk vindt als je er ook echt wel zin in hebt. Ik vond het alleszins SUPER!
Trouwens, in Afrika is nog wel meer moois te zien; Kenia en Tanzania… niet normaal!