Info

Mijn man en ik zijn nog nooit in Azië geweest en willen in maart 2013 voor 3,5 week naar india gaan .
Het liefst maken wij een rondreis,is dat mogelijk in india? of niet verstandig.
wij willen liever geen georganiseerde reis .
kunnen we echt alleen in dure hotels eten of is dit een fabeltje ?
Wie heeft er tips voor ons? alle informatie is welkom !

Jullie kunnen perfect alles zelf regelen, en dat voor een fractie van de prijs van een groepsreis.

Maart is een vrij “makkelijke” periode aangezien het seizoen van de Westerse toeristen op z’n eind loopt, en het seizoen van de Indiase toeristen pas begint in april. De prijzen van de guesthouses en hotels zakken dan aanzienlijk. Je kan dus heel makkelijk overal een kamer vinden zonder vooraf iets te boeken.

Alleen eten in dure hotels is inderdaad een fabeltje.

Judith,

Reizen door India kan je net zo duur maken als je zelf wilt.

Voor de 1e nacht boek ik meestal wel een hotel van tevoren, want meestal heb je dan wel een airport pickup service en dat is reuze handig als je vlucht midden in de nacht aankomt.
Maar daarna bekijk ik elk hotel gewoon eerst even of het schoon genoeg is.

Ik ben zelf heel voorzichtig met het eten en eet de eerste dagen alleen in degelijke restaurants (die overigens niet altijd duur zijn, maar wel schoon).
Ik eet vrijwel geen vis en vlees, alleen in de dure restaurants.
Ik word nooit ziek van de vers gebakken Indiase broden en dal fry (gele linzensoep) die ze de hele dag kokend houden.

Bedankt voor de reacties!maar heb nog wel wat vragen .
in maart loopt het westers toerisme op zijn eind betekend dat dat het weer niet goed meer is??wat kunnen we verwachten in maart?
hoe beoordeel ik waar ik wel en niet kan eten ?
wat zijn de echte aanraders voor india? welk gebied is het meest interessant?
is het verstandig om bv via booking.com hotels te zoeken ?
hoe bepaal ik wat een "duur"restaurant is?

Het weer in maart is nog steeds uitstekend, het wordt wel stilaan warmer dan.

Om te weten waar je kan gaan eten, kijk ikzelf meestal naar het aantal klanten. Als er veel passage is, dan is het er meestal ook wel goed. Dit geldt voor restaurants, maar ook voor de straatstalletjes.

De prijs van een restaurant is sterk afhankelijk van de setting. Je zal in een toeristisch restaurant meer betalen dan in een klein lokaal restaurantje, dikwijls voor het zelfde gerecht. Wees niet bang van de kleine Indiase restaurantjes, het eten is er goedkoop en lekker, maar er is geen sfeer zoals bij ons. De Indiërs hebben geen echte “uit eten gaan” cultuur zoals wij, dus een TL lamp, en een plastieken stoel zijn voldoende voor hen.
Bij de meer westers gerichte eetgelegenheden heb je over het algemeen ook een bredere keuze.
Voor een eenvoudige Aloo gobi met rijst betaal je bvb in een toeristisch restaurant 150 Rs, en bij een klein restaurantje 40 Rs. Ga je naar een poepsjiek hotel, dan betaal je misschien 400 Rs.

Welke streek jullie moeten bezoeken moeten jullie zelf uitmaken. Het zuiden is over het algemeen iets relaxer. Lees best even een reisgids door, en kijk wat jullie leuk zouden vinden.

Hotels vooraf online boeken zou ik niet doen. Eerst kijken en onderhandelen. Misschien enkel de eerste nacht boeken, afhankelijk van het uur van aankomst.

Thierrydb,

Om in India bij de straatstalletjes te eten, moet je wel een sterke maag hebben.
Verder denk ik dat jij als ervaren India-ganger goed zult weten bij welk stalletje je wel kunt eten en bij welke niet.

Judith daarentegen is nog nooit in Azië geweest.
Misschien moet zij dan de eerste keer juist wat voorzichtiger zijn met het eten?

Judith,

Rajasthan en New Delhi zijn goed te doen in een vakantie van 3,5 weken.
Rajasthan is een mooi deel van India, met prachtige steden en prachtige paleizen om te bezichtigen.
In principe valt er daar heel veel te zien.

Vanuit New Delhi is deze rondreis ook makkelijk zelf te regelen tegen een schappelijke prijs.

Nu zijn we zeker dat we naar india gaan! De rest komt wel…ik wil naar varanasi…mijn man wil een hotel met airco…en we willen rondreizen…is dit haalbaar??

Allemaal haalbaar mits een beetje planning en voorbereiding.

Dit is m’n favoriete stekje in Varanasi:

Er zijn natuurlijk nog meer hotels, voor ieder wat wils.

Bedankt ! ziet er super uit! via booking.com is er geen goed hotel te vinden voor maart 2013.
ik heb het hotel bewaard ! heb je er nog meer ?wij willen noord-india gaan zien

HI

Nog even als aanvulling. De kans dat je ziek wordt is gewoon erg groot. Of je nu in een luxe restaurant eet of op de straat. Hygiene … is een niet bestaand woord in India. Neem gewoon een breed spectrum anti biotica mee. Krijg je maag/darm problemen begin gewoon met slikken. Dan ben je er met en dag vanaf en word je ook niet meer ziek. Anders kan het je vakantiepret flink ver’zieken’.

grtz Q

Nu word ik toch iets minder enthousiast…het lijkt toch een te groot Risico voor onze gezondheid te zijn!

Laat je niet afschrikken. Je kunt in ieder vakantieland maag en darm klachten oplopen (of erger) maar India is gewoon een groter risico. Nogmaals, neem gewoon een anti biotica kuurtje mee per persoon. Dan heb je verder geen probleem.
Wij reizen nu bijna 9 maanden door Azie (nepal/India) met mijn zoon en wij hebben alle drie 2 a 3 keer anti biotica gebruikt. Verder genieten wij enorm van deze landen en hadden het absoluut niet willen missen. Het zijn mooie en prachtige landen met een enorme diversiteit en een prachtige cultuur.

Dus ik wil je niet “gek” maken met een praatje over risico’s, maar wel bruikbare tips geven.

Groet Q

Laat je inderdaad niet afschrikken.

Zelf ben ik tijdens mijn India reizen nog nooit ziek geworden. Ik ontmoette al wel reizigers die ziek werden, maar ik ontmoette er ook veeeeeel meer die niet ziek werden.

Geen paniek dus, je hebt waarschijnlijk even veel of meer kans om ziek te worden tijdens een vijfsterrenreis in Egypte …

:cheer:

Helemaal mee eens.
Ik word in India ook nooit ziek van het eten.

Dus je moet je daardoor niet laten weerhouden.

Is er iemand die uit kan leggen wat je wel en wat je niet kan doen?aan de ene kant trekt india enorm…aan de andere kant denk ik nu…misschien beter niet doen! Als ik 3 weken op mijn hoede moet zijn heb ik geen tijd om te genieten!

Hi, Zoals op elke vakantie is het qua eten en drinken niet uit te leggen wat je wel en niet kunt doen.

Je hebt je vast al wat ingelezen dus je weet dat je alleen mineraal water moet drinken, ook daar je tanden mee poetsen. Je moet geen smetvrees hebben, je kan een keuken bekijken voor je ergens gaat eten. eet in de wat duurdere hotels en restaurants ipv de backpackers plaatsen. Eet veel broodjes bij german bakery vandaan met jam of nutella. Eet wat meer verpakte tussendoortjes als koekjes of noodles ipv momo’s en chowmien.
Eet geen (schep)ijs neem geen ijsklontjes in je drinken. geen cocktails met ijs geen toetjes met ijs. Geen dranken die aangemaakt zijn met lokaal water. Geen fruitdrankjes van de stalletjes. Kijk uit voor restwater als je een glas krijgt enz enz

Het moet vooral vakantie zijn en als je zo bang bent om maag/darm problemen te krijgen is het mogelijk niet handig om naar India, of azie, of zo veel andere landen te gaan.

De andere kant is … ga gewoon, relax en geniet van dat mooie land. Kijk een betje uit wat je eet en drinkt en denk er veder niet te veel over na anders heb je geen leuke vakantie.

EN … 100.000den zijn je al voor gegaan, dus …

grtz Q

Het is niet verstandig om dit aan te raden.
Voor zover ik weet worden breed spectrum anti-biotica alleen door artsen voorgeschreven (en misschien kun je het tegenwoordig ook via internet kopen, maar dat is niet verstandig) en alleen in noodgevallen.
Verder mag breed spectrum anti-biotica alleen onder begeleiding van een arts worden geslikt omdat het ook (ernstige) bijwerkingen kent.

Om zomaar een antibioticakuur te gaan slikken is inderdaad onverstandig !
ik zal dat dus ook nooit doen zolang ik niet zeker weet OF en WAT VOOR bacterie ik heb .
Als het zo is dat het slikken van antibiotica vaak noodzakelijk is ,en dan dus ook zonder doktersbezoek , tijdens een vakantie in india zal ik zeker een ander land gaan kiezen .