Info

Judith,

Je gaat 3,5 week op vakantie en die periode is te overzien.
Ik ben in 1996 al 5 weken lang op vakantie in India geweest en niet ziek geweest!
En Thierry heeft ook al aangegeven dat hij niet ziek is geworden.

Hierboven staan allemaal goede tips van reizigers die al ervaring hebben in India.
Ik heb ook al aangegeven dat ik zelf ook heel voorzichtig ben en wel oplet met het eten.

Laat je niet weerhouden, je hebt echt niet zomaar anti-biotica nodig!
En als er wel wat gebeurt, dan kun je daar ook naar het ziekenhuis of naar een arts!
Die artsen hebben dezelfde kennis als onze westerse artsen en zullen je heus wel goed begeleiden.

Dus geen paniek en gewoon doen.

Ik zal nooit AB gaan slikken als ik niet zeker weet dat ik een bacterie heb! Juist mensen die klakkeloos A B slikken zijn een gevaar voor de volksgezondheid…
Ik wil een ontspannen vakantie…neem de nodige voorzorgsmaatregelen…denk na bij wat ik doe en eet…ga met problemen naar de dokter en slik indien nodig medicijnen.
Ik zal niet zelf beslissen medicijnen te nemen daar is de dokter voor …ik ben maar een simpele verpleegster die al teveel ellende gezien heeft van overmatig AB gebruik.
Ik wil india zien,een andere cultuur maar niet mijn eigen gezondheid op het spel zetten!

Het heeft geen zin om hier een medische discussie te gaan voeren over anti-biotica.
Ik heb gewezen op de risico’s en een ieder is zelf verantwoordelijk voor wat hij/zij aan medicijnen slikt.
Anti-biotica is geen paracetamol!

Hoi!

Volgens mij hebben jullie hier een topic met tips over India.

Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren wat betreft de reisapotheek, maar laat mensen daarin hun eigen keus maken en laat de anderen daarin in zijn waarde. Het proberen om iemand van jouw standpunten te overtuigen, draagt verder niet bij aan de tips die gevraagd worden.

Graag weer on-topic dus!

helemaal gelijk , maar je moet geen onzin verhaal neerzetten. Dat is waar ik op reageer.

Btw: jammer dat je en aantal topics hebt weggehaald. Maar je laat wel staan dat je niet zo maar anti biotica mee moet nemen. Ik heb heel wat reiservaring en ik heb hele nare dingen gezien van mensen die juist niets nemen of afwachten als ze ziek zijn. Je goed voorbereiden en je reisapotheek aanpassen op het land en de specifieke problemen die je daar kan verwachten is gewoon noodzakelijk.
Jammer…

Heeft er nog iemand tips voor mijn vakantie in india?zoals goede hotels?
autohuur?of taxi’s?

Judith,

Er is ook een topic geopend over hotels in India.

No problemo,

Laat ons even weten welke plaatsen je wil aandoen, en dan komen de tips vanzelf :wereld:

Precies! :chin:

Judith, je zegt dat je nog nooit in Azië bent geweest èn dat je een ontspannen vakantie wilt. Misschien moet ik dit helemaal niet zeggen, maar is India dan wel het meest geschikte land voor een eerste keer Azië? Het ligt er natuurlijk aan waar je naar toe gaat in dit land. Het zuiden is dan het beste om te bezoeken dan.

Ik vond (Noord) India de eerste keer echt een aanslag op mijn lijf. Zowel psychisch als lichamelijk. De drukte, de indrukken, alles bij elkaar heeft mij toen doen besluiten om een week eerder terug naar huis te gaan. Ik ben overigens nooit ziek geweest. Het jaar erop ook niet ( ja toch weer terug ) En hopelijk ook dit jaar niet. Ik wil je niet ontmoedigen, maar voor een eerste keer Azië zou ik persoonlijk naar een ander land gaan. Thailand. Vietnam. Daar heb je meer vakantie denk ik. Een trip naar India vind ik meer een avontuur dan een ontspannen vakantie, tenzij je 4 weken in Goa op het strand gaat liggen. Maar dat lijkt me zonde van je tijd èn geld.

Maar goed, dit alles is ook weer een persoonlijke mening en ervaring natuurlijk.

India is sowieso een belevenis.

Judith,

Je moet er wel over nadenken of je naar India wilt, maar je moet je ook niet te bang laten maken.
India is niet zo eng als het nu zo klinkt.

Elke vakantie houdt risico’s in, en je moet je gewoon goed voorbereiden/inlezen.
Verder zou ik het gewoon doen.
Ik ben zelf al 3 keer in India geweest en ik wil zo snel mogelijk daar weer heen.

:wereld:

Ik weet het nog niet…we zijn nu 2 keer achter elkaar naar zuid- afrika geweest en vonden het geweldig!de toch well negatieve reacties over india hebben me doen twijfelen…misschien toch maar zuid- afrika.
Bovendien heb ik geen zin mijn gezondheid op het spel te zetten !hoe graag ik ook varanasi wil zien …

Judith,

Als je al naar Zuid-Afrika durfde te gaan, dan zal India heus wel meevallen!
Ik ken Zuid-Afrika niet, maar ik kan me haast niet voorstellen dat je minder risico loopt om daar ziek te worden als in India!

Maar het blijft natuurlijk je eigen keuze.
Ikzelf ben dus nooit ziek geweest in India. :wereld:

2x Zuid-Afrika? Nou, dan inderdaad. Dan zou ik niet twijfelen. Precies wat Laxmi zegt.

Persoonlijk krijg je mij niet naar Zuid-Afrika. Zelfs niet met een groepsreis. Maar dan meer vanwege de veiligheid. Maar met gezond verstand zal het prima te doen zijn, uiteraard.

Varanasi is geweldig! Een andere planeet in de positieve zin van het woord. En zolang je geen slokje uit de Ganges neemt, komt het allemaal meer dan goed!!

Boeken dat ticket! >>>

Zuid-afrika…daar word je niet ziek…daar ben je veilig…tot nu toe de mooiste plek ter wereld!
Maar varanasi…daar wil ik zo graag heen …maar alle negatieve reacties hebben ervoor gezorgd dat we ws gewoon naar zuid - afrika gaan…