Ik ben al op beide plaatsen geweest… India én Zuid-Afrika… Ik moet zeggen… India lijkt in niets op Zuid Afrika. ZA is inderdaad een schitterend land, zo erg mooi en divers! Toch kies ik dit jaar een tweede keer voor India… India is gewoon niet in woorden samen te vatten, ik zeg wel eens dat al je zintuigen maximaal benut worden.
De twee zijn gewoon niet met elkaar te vergelijken. ZA vond ik heel relax, India is veel hectischer en drukker.
De eerste keer dat ik in India was, was ik er met een groep van 10 personen. Wij hebben wel ‘gezondigd’ en van straatstalletjes gegeten en in de plaatselijke restaurantjes, fruit en groenten,… Op ééntje na (1 dag felle buikloop) heeft er voor de rest niemand last gehad. Wel inderdaad voorzichtig geweest met water en ijsblokjes en zo. Maar buikloop is nu eenmaal een risico dat je op veel plaatsen loopt, ‘je gezondheid in gevaar brengen’ vind ik dit niet echt.
Als je twijfelt, moet je volgens mij niet gaan. Ik denk dat je het leuk vindt als je er ook echt wel zin in hebt. Ik vond het alleszins SUPER!
Trouwens, in Afrika is nog wel meer moois te zien; Kenia en Tanzania… niet normaal!