Stond veel van die indiase bollywoodmuziek niet model voor indonesische dangdut? Opa irama bijvoorbeeld?
lukt niet
Zie ik nu dubbel of wat? Wat een gepruts.
Ik ben de afspeellijst van die man aan het bekijken. allemaal muziek voor kampungmensen
Het icoontje youtube aanklikken
Dan dit ertusen voegen
lh3HFgVX0Ts
Krijg je dit
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“lh3HFgVX0Ts” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Hier heb ik een van de vele uitvoeringen van de traditional Moliendo Cafe.
Degnen die iets afweten van Indonesische muziek, denken al, waar lijkt dat nu op?
Je kunt beter zeggen dat dat liedje dat men in gedachten heeft lijkt op Moliendo Cafe. Maar dat zal de zanger van dat liedje dat toendertijd heel populair werd toen zeker nooit verteld hebben. Die dacht, weten mijn landgenoten veel.
Een voorbeeld van onbeschaamde plagiaat.
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“ai7IsavSldo” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
hier
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“q0xolBQJpM8” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“hkxehrXU3tM” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
We kunnen natuurlijk blijven doorgaan met de vraag: Wie was er het eerst?
Vergelijk beide liedjes maar eens. Het een is het origineel, het ander regelrechte plagiaat. Althans dat wordt beweerd.
Welk is nu het origineel?
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“2EoblYYvLsE” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“jHzWhQPJOYQ” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Deze moet er nog even bij. Leuk oud zomerhitje, om het zo maar te zeggen.
Op de dangdut komen wij straks wel terug.
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“nFBMfEAxiTk” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Wat dit voor dangdut is weet ik niet. Disco-dangdut?
Was een grote hit geweest in Indonesie een jaar of twee geleden.
Ook hoor ik in het liedje 2 melodie-lijnen die mij al te bekend in de oren klinken.
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“EmSOb96U9Kw” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Overigens begint deze thread wel te lijken op een soort Radio TV Indonesia WWF
Geweldige indo-smartlap uit Indonesia.
Kan ik wel hebben
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“zdG2DB_OVDE” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Kijk dat moeten wij nu hebben. Reacties van forumlieden die aan een bepaald liedje leuke herinneringen hebben, of minder leuke
Hier hebben wij old-school dangdut
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“Et0kOyy4DtQ” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“1nyz6y8iQIo” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
[quote=“boomaap, post:137, topic:52816”]
Iets uit Taiwan of zo?
Neen een sinetron uit Korea. Iemand maakte mij daarop opmerkzaam.
Het verhaal gaat over de liefde tussen een jongen en meisje (natuurlijk), die achteraf broer en zus bleken te zijn omdat de babies in de kraamkamer werden verwisseld. Snik
Films van die kungfu Master Jackie Chan zijn ook heel populair. Bij de Free Recordshop kun je voor 2 euro zijn film The Myth krijgen. Hier speelt hij een soort Indiana Jones
Hier de filmmuziek. Het is een tranentrekker.