.
Ja, die indonesiers zijn verdraaid goed bezig. Of het nu origineel is of gekopieerd, maakt eigenlijk niet zo veel uit.
Heel wat anders en stukken beter dan die indo-rock op pasar malams.
Eerlijk gezegd vind ik dat dat indische eigenlijk thuishoort in Indonesie, de basis. Dan kun je ook als basis** de Indonesische taal**, heerlijk en volop naar alle richtingen experimenteren.
Regelmatig kijk ik op die Indonesische muziekstartpagina en ontdek ik nieuwe dingen: de Changcuters bijvoorbeeld. Ook zo’n R&R groepje
Die naam kom me bekend voor .
Ik dacht dat ik bij de “reunie” met oude schoolvrienden de naam gehoord heb .
Mss is 1 van de bandleden een zoon van een vriendin.
Moet toch even navragen en hun muziek beluisteren.
Je hoort nog wel of het zo is .
Die changcuters raakten behoorlijk in opspraak vanwege het feit dat zij plagiaat zouden hebben gepleegd met een muziekclipje.
Ik heb het ook maar van een Indonesische site voor zover ik het heb begrepen. Maar afijn oordeel zelf maar
Het onderste filmpje is van de Beastie Boys een bekende amerikaanse (?) rap (hiphop?)groep.
Maar hoe dan ook, luister eens naar de beat van de changuters.
Echte Indomuziek
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“c2y3oEHkcj0” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“H4PN7Xbexq4” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
In ieder geval bedankt voor de tip. Die Andrea and the Backbone schijnen voortgekomen te zijn uit een ander groepje. Mijn indonesisch is niet zo goed.
Ik zal hierop later wel eens terugkomen.
jaren gelden hoorde ik in Indonesie onderstaand liedje. Ik was er meteen weg van. De zanger van het liedje is inmiddels overleden.
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“o4XjMAO1eDM” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Gevonden
Dewa19. de gitarist heeft in die band gespeeld
Alweer geweldige Indo-rock uit indonesie. Komt maar geen eind aan:slapen:
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“cXIvvBaXX8k” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
we kunnen natuurlijk doorgaan met vergelijken, maar dat liedje van de Cranberries past exact in de indonesische smaak. geen wonder dat dat nagevolgd wordt.
Beide nummers zijn in elk geval schitterend. Geen pasar malam muziek, dat is wel zeker.
Laten we nu maar eens een uitstapje maken naar dat mooie eilandje bali, met gamelan muziek en schoon ver van ons ![]()
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“aOiH3JUZGSU” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
He maryono, voordat je al dit soort muziek op dit WWF forum plaatst, heb je wel erover nagedacht wie jouw doelgroep is?
Hoe weet je of figuren als Jan Klaasen en Katrijn dit allemaal kunnen volgen of waarderen op hun ouwe dag?
Matur Nuwun Mas .
Ondanks dat het een populaire Sundanese tembang is ,behoor deze uitvoering niet tot mijn keuze.
Bubuy Bulan versie Hetty Koes Endang vind ik beter.
Moet je zo doen
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“E2yO2chcnpg” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Ik vond dat meisje op de eerste clip wat lekkerder uitzien.
Nou niet doen alsof je een vrome moslim bent, dat geloven wij toch niet
Dit klinkt ook leuk, wat klassieker (?)
Kwestie van smaak , moeten we dezelfde smaak hebben ?
Ik zal even kijken hoe ik het kan doen.Bedankt voor de tip.