Indonesische Muziek

Okay dan

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“HjMy03xl2lI” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

Ik ben blij dat ik geen “indo zaman indis” ben, anders werd je gedwongen te luisteren naar … soedah la maar.

Oke dong, in eerdere posting noemde ik kendang kempul.
Dit is muziek uit oost-java. Vooral die uit Banyuwangi is bekend.

Waarop zou de benaming kendang kempul slaan?
De eerste 2 liedjes zijn redelijk traag, met de nadruk op kempul.

Het laatste is een snellere modernere kendang kempul. met de nadruk op kendang.

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“nxE9tVC_SRo” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“iuSmgPSkkB8” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“LSUHLoRUbG4” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

Grappig , en toch gebruik je "hun"uitdrukkingen.
En elke keer (vaak dan) kom je weer op het Indisch zijn .

Volgens mij ben je toch een beetje Indisch .
Coba explicatie , vooral als je deze leest.

Ik heb een Nederlandse vader met Javaans-surinaamse moeder, en daarmee heb ik absoluut geen problemen. Neen, ik ken geen takie-takkie, geen javaans-surinaams.

Zou Jef Geeraerts die een oma uit de Belgisch-Congo ontdekt zichzelf opeens Congolees noemen?

Lul toch niet zo dom. Piye Mbah. Ook de Marokkaan Najib Amhali kent “hun” uitdrukkingen.

[nomedia=“surinaams javaans indonesische ludruk. + ( gamelan ). www.wongdjowo.com ( voor elk wat wils ) - YouTube”]YouTube - surinaams javaans indonesische ludruk. + ( gamelan ). www.wongdjowo.com ( voor elk wat wils )[/nomedia]

Leuk om al die kondreman te zien genieten van hun cultuuruitingen. .
Tenslotte wij zijn one piepel , satu bangsa .
Mie lobi joe .

Ik weet natuurlijk niet of zulke muziek nog populair zijn bij de Javaanse Surinamers in Nederland.
Heb een Javaanse meisje ontmoet in Dubai die in Nederland geboren is , maar haar ouders kwamen uit Suriname .
Haar grootouders kwamen uit Java .

[quote=“Maryono, post:264, topic:52816”]

Begundal - Kami Bukan Sampah

Misschien ook iets voor Maryono?
Rechtstreeks uit Bali!

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“muPajXRMUVU” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

https://www.youtube.com/watch?v=-oasUC59c1Y

Inderdaad. Verzieken is het juiste woord. Deze thread is uniek.
Serieus bedoeld, voor veel mensen, ook niet forum-leden een muzikale reis door Indonesie. Moderne muziek dus. Die Indonesiers zijn ook niet achtergebleven of blijven steken in gamelan en krontjong. De moderne Nederlandse jeugd luistert toch ook niet naar klassiek en opera?

Voor elk wat wils.

Een oudje. Goede herinnering aan Indonesie

https://www.youtube.com/watch?v=-58HMiZm3ek

Speciaal voor surya Atmadja die ergens op dit forum ons vertelt over rassenscheiding in zijn oude indie.

Waarom doet die man op de clip mij toch aan een jongere uitvoering van surya denken?

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“Rg2O5mjxl4c” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

Een mooi stukje rustige muziek voor vandaag

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“_I1woENtGsE” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

Speciaal voor SA
Lekker swinge…

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“oGjN7kADbHo” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

Voor de cultureel correcte SA. Zal Hij ongetwijfeld waarderen.
Jakarta kota…

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“TZ5L1RTF4_g” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>