Nog steeds informatie geven over een ferry? Kotsen, gevaarlijk e.d. Flauwekul natuurlijk.:vak01:Voor de prijs van de Gilicat kan men dagen in een goed hotel vertoeven. En waarom nou weer die rode kleur? Je hoeft niet op te vallen Doosje, dat doe je al met jouw zogenaamde voorlichting.:mad:
Ben het hiermee volkomen eens. Als je een reis maakt met een goed bekend staande reisorganisatie die bijvoorbeeld een rondreis aanbiedt door Sumatra, Java en Bali ben je per definitie goedkoper uit dan dezelfde reis op eigen initiatief te organiseren. Een kanttekening kan men erbij maken, veel reizen in een bus en slechts een, twee of drie dagen op dezelfde plek. Je hebt alles gezien maar weinig onthouden. Thuis gekomen kan men natuurlijk een keus maken uit de plaatsen die de meeste indruk hebben nagelaten. :chin:
Indooscoo doet voorkomen dat zij alles ter plekke zelf geregeld heeft. Dat klopt niet. Haar eerste bezoek aan Indonesie was het vorig jaar, selchts 1 maand.
Haar indo-vriendje heeft familie in indonesie en die hebben het woord gvoerd en enkele dingen geregeld.
Ik kan het weten, want ik heb connecties in Nieuwegein.
Stel je voor, je verstaat als Indooscoo en haar vriendje, geen spat Indonesisch.
Wat valt er dan te regelen op Indonesisch grondgebied, je kent de taal niet, weet niet hoe af te dingen. Je weet niets.
Het is heel makkelijk om dan vervolgens met een Trotter in de hand op dit forum de gids uit te hangen.
Ondanks dat de meeste Indonesiers nog steeds arm zijn kan ik toch wel zeggen dat er zat Indonesiers zijn die naar Europa kunnen gaan als toerist.
Vanuitgaande de statistische cijfers , kunnen ongeveer 40 miljoen Indonesiers (van de 240 miljoen) een reisje naar Europa betalen.
Als je extra info nodig hebt over de Melati 1 en Melati 2 klasse hotels nodig hebt op Java (vergelijkbaar met ongeveer 1 of 2 * hotel , maar volgens Indonesische ranking methode , hoeft je alleen maar een PM te sturen.
Waarschijnlijk zitten ze in de prijsklasse van 150.000 tot 250.00.rp pernacht .
Ongeveer 10 t/m 20 euro , afhankelijk van de koers en de stad of regio .
Eerlijk gezegd heb ik geen ervaring , daar kunnen andere leden beter vertellen.
Als je buiten de centrum zit stikt het van de kleine hotels .
Heb trouwens vorig jaar 1 of 2 nachten in een eenvoudige hotel in Centrum Jakarta (AC -douche etc en ontbijt voor 2 personen ) Rp 275.000 betaald . Ongeveer 50 meter van de drukke Harmoni brug en 300 meter (ongeveer) van de Presidentiele paleis en de grote Nationale Monument. Gezien de ligging en aangeboden komfort ( 1* klasse ?) is het een goede keus.
De koers van Euro was toen ongeveer 15.500 rupiah.
De Tans Jakartaanse bus stopt voor de deur , met die bus kan je naar Noord Jakarta gaan (de Chinese wijk= de oude Batavia, oude Stadhuis , cafe Batavia etc) voor 3500 rupiah (one Way).
Of de andere richting naar Zuid Jakarta (Blok M) , via delange en brede protocolwegen , de grote hotels , malls van Jakarta, ook voor 3.500 rp .
Heb ook 4 nachten in een kost2an gelogeerd voor 60.000 rp.
Binnenkort pak ik de vliegtuig naar die richting(wacht nog op goedkope tickets) en heb al een kost2an plek min of meer besproken , voor Rp 100.000 pernacht , zonder ontbijt , maar wel voorzien van alle gemakken…Inclusief kleine was.
TV moet je zelf meenemen .
Kost2-an is een kosthuis voor studenten en werkende jongeren .
Permaand wordt het verhuurd tussen 2.000.000 en meer .
Voorzien van alle gemakken , internet verbinding etc.
Okay,dat is tenminste een goed bericht; Indonesiers die toch naar Europa kunnen komen.
Volgens mij zag ik er laatst een paar (ik stapte op de trein op Schiphol), die naar Amsterdam CS moesten.
Het waren duidelijk toeristen en geen Chinezen of Indiers; uit Indonesie (of Maleisie, zou ook nog kunnen).
Zullen ze wel prachtig vinden (bijvoorbeeld Scandinavie in de winter), maar ook Nederland is nu erg mooi.
Ja, 10 tot 20 Euro per nacht dat heb ik ook in Thailand betaald; prima hotelletjes; ik ben er toch alleen maar om te slapen /douchen.
Zo’n overdreven lux hotel/resort hoef ik niet, misschien als je met kinderen gaat is dat anders.
Ik leef (tenminste dat is wel de bedoeling) daar buiten, niet binnen.
En elk simpel hotelletje in Thailand heeft airco (zoals hier verwarming), dus in Indonesie ook verwacht ik.
En anders zo’n plafond ventilator.
Thankx voor je info!!
vrgr,
cube(bikes) :vak02::vak02: