Nog steeds lieve Surya. En wel de Borobodur helemaal beklimmen hoor want je moet de boedhha in de stupa aanraken … dat brengt geluk.
InDeScO
Nog steeds lieve Surya. En wel de Borobodur helemaal beklimmen hoor want je moet de boedhha in de stupa aanraken … dat brengt geluk.
InDeScO
Hey
Dacht dat Borobudur en Prambanan niet samen op 1 dag te doen waren. Maar jullie zeggen dus dat dit wel goed kan en dan met auto/chauffeur?
En grote mall? De moeite waard?
Helemaal naar de top gaan we in dat geval zekers doen :slywink:
Fijne avond nog!
Lieve Jookje, mijn vriend en ik hebben het ook op 1 dag gedaan en het is goed te doen. V.w.b. de mall, dat weet Surya denk ik beter. Het is altijd een beetje tegen mijn principe om, als ik op vakantie ben, dan naar een mall te gaan of specifiek te gaan shoppen. Als ik toevallig een mall/shops tegenkom, dan kijk ik soms wel, maar ik zoek het niet op. Maar aan jou de keus natuurlijk.
Zeker doen hoor helemaal naar de top; is zo cool !!! En veel water meenemen voor onderweg; wij hadden een hele hete dag en droogden zowat uit hahahaha.
Ik heb overigens een heel mooi klein steentje meegenomen van de Prambanan; ben ik zo trots op.
Indesco
Zeker weten , heb al 4 keer bezocht , waarvan de laatse 3 x alle 3 tempels bezocht.
Eerlijkheidshalve kom ik de laatste 2 keren alleen tot de helft van de trappen gekomen .
In de late namiddag kan je verder uitpuffen bij de Plaza Ambarukmo , de grootste in Yogya(Midden Java).
Ik denk dat je zelfs langs moet rijden tussen Prambanan als je terug gaat richting Yogya.
http://www.plaza-ambarrukmo.co.id/
Heb je vragen over de Malls op Java en in het bijzonder in Jakarta -Bandung , kan je hier gerust stellen.
Ben namelijk gek op Malls , kan uren rondslenteren , kijken kijken en niet kopen ![]()
Meestal ga ik in de food court de Indonesische “keuken” proeven .
Uiteraard voor de liefhebber van MC Donald , KFC , Pizza , en andere westerse keukens kunnen in de grote Mall hun keuze maken.
In de Malioboro straat waar je zeker komt heb je een kleine Mall , de Malioboro Mall.
Naast Novotel Yogya heb je de Galeria. Ook een kleine Mall .
Als je broodjes (zoet of hartig) naar je hotelkamer wil meenemen kan je bij Bread Talk broodjes halen . Echt goedkoop voor onze begrippen .
Een soort “warme bakker” maar dan een luxe uivoering.
Het water loopt in mijn mond, Surya. Ja, overigens is een mall wel een idee om daar lekker te eten, zonder ziek te worden, aangezien ze daar iets beter op de hygiene letten, behalve als het helemaal beneden is, een aparte soort mall voor eten/drinken, dan is het ook vaak wat minder. Verder als je idd een Mac/KCF o.i.d. zoekt, dan kom je die wel vaak bij een mall tegen, maar dat lijkt mij nou juist zo jammer, aangezien het natuurlijk heerlijk is om het eten aldaar te proberen. Verder zijn goede restaurants en hotels aan te raden om te eten, ook v.w.b. de hygiene. Dat is natuurlijk best wel jammer want wij misten juist de lemper, pasteitjes e.d. en die kun je dus vaak alleen maar bij de warungs krijgen, maar wij hebben het niet gedaan, maar natuurlijk aan jou de keus.
Indesco
Beste indesco
Waar kan je de speedboot voor Lombok boeken op Bali?Hoe lang duurt deze trip?Wij willen ook een paar dagen proeven van de sfeer op Lombok.
Kan je me evt. je reisschema sturen, dat stel ik erg op prijs.
Vriendelijke groeten ,Wiebeltje .
Hey Indesco,
Wilde dezelfde vraag als Wiebeltje stellen. Ben je bereid om je reisschema met ons te delen?
Groetjes
(en nog bedankt voor je mailtje :zon02:)
Stuur even een emailtje naar mijn prive-emailadres met je eigen emailadres en dan stuur ik je deze toe; het is nl. niet mogelijk om dit via dit forum te doen.
Indesco
Hoi Indesco,
Gaaf dat je het leuk hebt gehad in Indonesie; ik ga in Juni (2010 dus) voor het eerst en heb er in ieder geval erg veel zin in.
Ga 4 weken totaal (eigenlijk te kort, maar ja volgend jaar langer; vakantiedagen genoeg); wil eerste deel de toeristische dingen op Java doen, dan 2 e deel Bali/Lombok/kleine eilandjes daar in de buurt.
Heb begrepen dat het in Juni/July goed weer is (zonnig/warm); regentijd is voorbij in Mei, dacht ik.
Ga ook met rugzak (tussen de 40 en 50 ltr inhoud?) en alleen; relatie net 2 maanden over.
Vandaar ga ik het eerste deel van de vakantie georganiseerd (Java) en dan vanaf Bali/Lombok zie ik wel.
En dan wel van Bali naar Lombok (of ander eiland) met de ferry; hoelang varen is dat ongeveer?
vrgr,
cube
``res
Java kan hectisch, druk en warm zijn maar het is het wel waard om naar bijv. de Borobodur en Prambanan te gaan; is zo imposant. Regentijd is van oktober t/m april, dus daar heb je geen last van.
Verder beveel ik je aan om zeker naar Gili Trawangan te gaan; mocht je nog meer willen weten, stuur dan even een PM (persoonlijk bericht).
Have fun, Indesco
PS. Wat wil je allemaal gaan doen precies ? Heb je al een soort van reisschema ?
Hi Cube,
Nergens voor nodig Indesco (de waanzinnige) om advies te vragen, al haar informatie komt uit de TROTTER reisgids, die bovendien vol staat met fouten en tegenstrijdigheden, alleen geschikt om je gat mee af te vegen.
http://i231.photobucket.com/albums/ee320/masmaryono/trotter.jpg
Als je voor de eerste keer gaat is een georganiseerde reis vaak de juiste keuze.
Bijna alles wordt voor je geregeld , je ziet de highlights (wat een must is voor een toerist) , en je komt zeer waarschijnlijk goedkoper uit .
Prijs kwaliteit verhouding gezien is dat een verstandige keuze.
Voorbeeld , ik zou niet goedkoper krijgen als ik een 10 daagse of 15daagse reis van AMS naar DPS inclusief hotel en ontbijt.
Je kan de prijzen vergelijken tussen de verschillende aanbieders zoals Selamat Jalan ,Het Schone Streven , BM Air etc .
Ter plaatse kan je altijd de ontdekkingsreizen voor de omgeving of de oversteek naar Lombok of verder boeken.
**Ik ben zelf met de Gilicat gegaan, is zowel mogelijk naar Lombok als Gili-eilanden; duurt ca. 2 uur. Is beter dan ferry, want ze plaatsen vaak meer mensen op een ferry (300 i.p.v. 200) dan op een speedboot en dat is gevaarlijker. Verder ligt het eraan hoe bestendig je tegen bootreizen bent; Gilicat was helemaal top ! Indesco **
**Hoi SA, ook weer op het forum ? Ik ben het niet helemaal met je eens v.w.b. georganiseerd reizen; je moet ervan houden om met andere ‘vreemde’ mensen (zoals S en/of B) op reis te gaan en als je het ergens leuk vind en langer wilt blijven, zou dat bij een georganiseerde reis niet eens kunnen. Ik prefeer alles zelf te regelen. Indesco **
Alles over Indonesie voor degenen die er nog nooit zijn geweest
Klik op de link hierboven
Ya , ik ben weer terug .Na een maand gedwongen vakantie.
Ik ben al tig keer alleen gegaan naar Java , een paar keer naar Bali en 1x Sumatra .
Nog nooit met reisgezelschap.Regel zelf alles , of laat het:kus: regelen.
Voor mensen met " weinig tijd " en rekening houden met de wens voorlopig de highlights bezoeken zou ik adviseren om met reisgezelschap te gaan voor de hele reis .
Dan speel je de “verwende” toerist.
Of alleen ticket met hotel boeken via reisburo’ s en daar ter plaatse met andere toeristen op hort gaan.
Voorbeeld , een 9/10 daagse reis inclusief hotel+ontbijt kan je beter boeken via Schone Streven , Selamat Jalan, OAD etc .
Je kan zelf ter plaatse stads en streektour boeken.
Dat heb ik gezien bij **Bakungsari **hotel (Kuta ), veel Nederlandse toeristen die daar bivakkeren (10-15-21 dagen) gaan op hort met OAD en als ze Indonesisch spreken of voor de 2 de of 3de keer daar waren , gaan ze met plaatselijke reisburo die alles voor hun regelt , vanaf ingangskaarten , huurauto etc . Soms kan je ook hotel vouchers kopen , voor de benodigde kortingen.
Het is echt goedkoper dan als je zelf een ticket koopt en daarna nog de hotel (L.O) moet betalen .
:vak02:
Hoi Surya A,
Ja,zo ga ik het ook doen; de heen en terugreis (via Singapore) is al geregeld door het reisburo.
Ook laat ik (temnminste; ze doen een voorstel) een “pakket” samenstellen voor in ieder geval Java.
Ook de hotelletjes regelen zij, want de vrouw van het reisburo komt al vanaf haar elfde (en ze is zeker niet oud, maar ook weer geen twaalf) in Indonesie, dus ook ervaring zat.
Uiteraard zullen ze erop verdienen (of niet), maar dat mag toch, dat is hun job.
Ik doe het op deze manier omdat het de eerste keer Indonesie is; een “verwende” toerist ben ik sowieso (ok, ik begrijp wat je bedoelt), want we zijn rijk dat we zo’n trip kunnen betalen; een Indonesier of Thai kan moeilijk een trip naar Europa betalen… ja toch?
Zij verdienen zo’n 40 a 50 Euro per maand (zelfde ongeveer denk ik als in Thailand?); m’n ex is Thaise ; haar zus verdient dat in Chiang Mai).
Oh, nee ik hoef helemaal niet perse in 4 of 5 sterrenhotels te verblijven, dat deed ik in Thailand ook niet.
Gewone eenvoudige hotelletjes als er maar geen slangen/kakkerlakken door de kamer lopen vind ik het best.
Mocht Indonesie mij bevallen (en daar heb ik een goed vertrouwen in), dan ga ik volgend jaar meer zelf regelen, maar ik wil eerst “de boel verkennen” ja toch?
thanks!
doeii,
cube>>>
Weer een advertentie voor haar adviesbureau… :dag:
Een nieuw Indoosco werkwoord… of heeft SA je dat ingefluisterd:slapen: