Hallo Denise,
Waar zal ik beginnen?
Denk bij Cuc Phuong.
Hier krijg je geen spijt van, en het is vlakbij Hanoi ( dus geen gedoe met nachttrein ed.)
Ook heb kan je hier homesstays krijgen, trekkings, raften, grotten, fauna, flora, rijstvelden enz.
Nu moet wel weten Denise dat ik veel met een prive chauffeur reis en een vriend van mij ( is Vietnamees ). Dus met vervoer naar het park ben ik ook even afhankelijk van internet ( soory maar ik probeer eerlijk te blijven ). Ik reis altijd met Bufallo Tours, daarom ben ik ook dit park gekomen.
Volgens de site van het park is het vervoer als volgt
Prijzen
Tam Coc
Ja is heel mooi en leuk en touristisch
Zou ik zeker meepakken als je toch in de buurt bent.
Ik zou deze gewoon boeken en dan niet terug gaan naar Hanoi; maar dan vandaar iets van vervoer kiezen naar het park; brommertaxi oid.
Dat betekend dus dat je met een tour naar Tam Coc gaat; gewoon een de goedkoopste uitkiezen want er kunnen toch maar hooguit 4 mensen in een bootje. Met wat moeilijk doen zit je gewoon met 2 personen in een bootje.
Dat hebben ze ook liever.
De trekking (met overnachting in een tent ) in het park overigens kan prive, maar ook met een groep; is afhankelijk van je budget want de gids wordt dan gedeeld natuurlijk ed.
Vliegen
Klopt dat ik te vroeg was, maar dat komt omdat ik ook geen prijzen kan krijgen voor jouw periode.
Daarom ben ik wat vroeger gaan zitten voor een indicatie tov Vietnam Airlines.
Jetstar geeft de prijzen en vluchtschema’s pas rond 3 maanden er voor vrij.
Het ging er mij om je een idee te geven van de prijzen en de verschillen.
Hue - Hoi An
Hue is leuk en heeft veel geschiedenis
Ook kan je vandaar, wanneer je wilt met de easy rider de DMZ 2 dagen met 1 overnachting verkennen, mits je schema het toe laat natuurlijk.
Vandaar naar Hoi An
Wanneer je houdt van geschiedenis kan een bezoek aan het “Cham museum” een optie zijn als je reist van Hue naar Hoi An.
Museum is in Danag.
Wanneer je via de Hai Van Pas naar Hoi An gaat vanaf Hue, is dit alleen met auto; taxi oid…
Trein en bus gaan door de tunnel.
Overigens betekend Hai Van wolken, dus de mogelijkheid bestaat dat je niets ziet van de bergen.
Ik zou wel deze route volgen.
Vliegen vanaf Danag
Verstandige keuze
Wanneer je verblijft in Hoi An is het maar 45 minuten naar het vliegveld.
Verschil vliegen en nachttrein is miniem.
Mekong Delta
Cai Rang is leuk en mooi.
Alleen is het ook touristisch .
Ik ga er elk jaar wel heen heen om lekker relaxt wat te varen door de kanalen en lekker te eten.
Het rice poppen doe ik zelf en ben er best wel goed in.
We zijn er nu al 10 keer geweest en verveelt nog steeds niet.
Wanner je naar Cai Be gaat zou ik wel een tour uitkiezen met
Candy facory ( doen ze allemaal), maar ook met traditionele music ( spoeling wordt dan al minder ); is net een meerwaarde en de route kis net wat anders.
Met Cai Be heb je een idee van de Dela, maar met Can Tho erbij meer.
Blijft afhankelijk van je schema en budget.
Scooter huren?
Ja dat klopt helemaal.
Je rijd zonder een geldig rijbewijs, dus alle verzekeringen vervallen; zorgvezekeringen, reisverzekeringen enz.
Keuze is dus aan jouw om het risico te nemen.
Ik hoop dat ik niets overgeslagen heb en zo ja zal ik het hopelijk wel lezen.
Dus ik hoop dat dit voorlopig je vragen enigszins beantwoord.
gr.
Ton.