Mm, kijk even goed naar de annuleringsvoorwaarden. Agoda zegt bijvoorbeld ook gratis cancellen te bieden, maar als het hotel iets anders stelt, heb je vrees ik toch pech…
Ik had 3 nachten geboekt na geplande aankomst in Hanoi. Toen m’n vlucht niet doorging heb ik via m’n boekingsbevestigingsmail het hotel afgezegd. Het hele bedrag is toen weer teruggeboekt naar mijn rekening. En het heeft maar een paar dagen geduurd. Dat is dus een erg goede service! Oh ja, ik had bij hotels.com geboekt. Wel even kijken voordat je boekt of die mogelijkheid er is. Je kunt namenlijk soms ook nog goedkoper, maar dan zit je er aan vast.
Hallo Denise,
In Viet Nam is het annuleren heel goed geregeld.
De regel is 48 uur van tevoren is kosteloos.
Later ishet aan de eigenaar van het hotel; dus bijv 25 % oid.
Reisorganisaties in Nederland berekenen je gewoon het volle tarief ondanks dat zij het wel helemaal terug krijgen. Hun kosten zijn eigenlijk alleen het personeel ter plaatse en de service.
Maar dat even terzijde.
Mekong Delta
Ik ken het bureau niet en kan je er dus niet over schrijven.
Wel is het makkelijk te vinden, vlakbij Ben Than Market.
Maar er zijn vele bureaus als deze te vinden in Saigon met ongeveer deze prijs ( hoger of lager ).
Bedenk wel dat hoe lager hoe minder comfort; bij deze reis geen airco bijv.
Alleen reizenden samen op 1 kamer.
De prijs is daarom goedkoop.
Zelf zou ik ik dit ter plekke regelen en daar bekijken de prijs en het gebodene.
Hanoi; zwembad + hotel
Je weet waarschijnlijk wel dat ik geen back packer ben.
Kom er tientallen tegen in Viet Nam en praat met hen over hun ervaringen ed; daarom weet ik er wel wat van.
Wat is de hoofdprijs?
mijn favoriet in Hanoi is Sofitel metropole, en de nummer 2 is Sofitel Plaza.
Beide hebben een zwembad en alle luxe die kan bedenken.
Metropole is wat je noemt de hoofdprijs; goedkoopste kamer in laagseizoen rond de 225 dollar.
Maar Plaza kan al vanaf 110 dollar in het laagseizoen.
Wanner dit nog wat duur is, de volgende.
wij hebben hier 2 nachten gezeten omdat metropole vol was en dus moesten uitwijken en daarna nog 2 nachten konden verblijven.
Met dit hotel was niets mis en had een zwembadje ( overdekt ).
Prijs is zeer acceptabel; misschien het compromis?
Is gunstig gelegen, daarom zijn we er naar toe gegaan.
http://hanoiparadisehotel.com/hanoiparadise1/hotel-hanoi-location-hanoi-paradise-hotel.html
Hoop dat dit is wat je vragen wat beantwoord Denise?
gfr.
Ton.
Als je het Hanoi Paradise Hotel via Hotels.com boekt, betaal je 37 euro per nacht voor een deluxe kamer met ontbijt i.p.v. 49 op de eigen site van het hotel.
Hoi Nunu,
Als ik op booking.com kijk, betaal je 61,- voor 2 nachten, die site lijkt mij (met meerdere kamers/hotels) het goedkoopst!
Even over je andere opmerking, dat je je geld snel terug had… Als je met je creditcard een kamer boekt, halen ze er toch geen geld van je creditcard af? dit is toch alleen ter reserving? Je betaald toch contant in het hotel?
Ik denk dat we in verschillende maanden gekeken hebben. Ik ga pas begin juli naar Hanoi. Bij booking. com zie ik van 5-7 juli een prijs van 74,73 en bij hotels.com is het voor die dagen 74 euro. Een maand eerder is het echter beduidendend goedkoper als je bij hotels.com boekt! En ik zie nu ook, dat je dan helemaal niet van te voren hoeft te betalen. Dat is wel zo bij Agoda en Hotels. Een heel goede keus dus, bedankt!
Hallo Nunu,
Ik denk je een vergissing maakt.
De prijs van 49, volgens de site is in dollars.
Dit staat nu ongeveer gelijk aan 37 euro; gaat de dollar dalen dan wordt het minder dan 37 euro.
Omgekeerd kan natuurlijk ook.
Maar je snijd wel even een goed punt aan.
De prijzen van hotels op hun site zijn soort van adviesprijzen.
Zie het als je een sony tv koopt bij bijv. Sony, deze is meestal duurder dan dan bij de Saturn.
Saturn krijgt een andere prijs dan de consument en bepaald dan zijn eigen marge.
Hetzelfde gebeurt ook in de reisbranche, en daarom zijn er verschillen tussen diverse aanbieders.
Dus met wat googlen kan je een voordeel halen
gr.
Ton.
Bedankt Ton. Ik had niet goed gekeken. De prijs was idd in Dollar op de site van het hotel zelf.
Hallo Denise,
Anne-Jitske heeft hier ooit het Charming Hotel in Hanoi genoemd, geen zwembad maar wel een prima hotel!! (zit er op het moment achter de compu).
Wij ( 2 pers) hadden voor 2 weken een budget van 800 euries en daar hebben we nog wat van over.
Hebben hier best veel van gedaan; Halong Bay (1 nacht), Sapa met de nachttrein, 1 nacht en weer terug, in totaal 3 nachten hanoi en 5 nachten Hoi an, hier ook nog wat tripjes gemaakt.
Sliepen in hotels en hebben best luxe gegeten… Dus met die 1500 moet het wel goed komen!
Een medisch paspoort zal ik zeker meenemen. Mocht er op vakantie zelf wat gebeuren is zo’n ding ook handig…
Alvast heel veel plezier!!
O, hihi. Staat me even niet bij dat ik dat hotel heb genoemd, maar het klinkt zeker goed! Altijd fijn voor medereizigers goede ervaringen met hotels te lezen! ![]()
Groetjes, Anne
Hallo ,
Even over het zoeken voor leuke prijzen.
Ik ben een steenbok en wil graag alles al snel geregeld hebben.
Ik ben dus al met de voorbereidingen bezig voor onze 14e reis naar Viet nam.
Schrik niet, deze vindt pas plaats op 22 december 2012.
Ik heb al een offerte gekregen van Buffalo Tours en ben deze gaan vergelijken bij oa "bookings.com, hotels.com en Agoda.nl ".
Voor alle de beach front bungalow.
Hier de prijzen van bookings.com, voor een beach front bungalow
Uw verblijf
Victoria Phan Thiet Beach Resort And Spa
Inchecken: donderdag 27 december 2012
Uitchecken: zondag 30 december 2012
Voor: 3 nachten, 1 kamer, max. 2 personen.
Laagsteprijsgarantie
Kamer US$ 628.01
BTW (10%) inbegrepen US$ 66.27
Servicekosten (5%) inbegrepen US$ 34.71
Eindprijs: US$ 729
Agoda
Victoria Phan Thiet Beach Resort and Spa
Beach Front Bungalow
Max. 2 Volwassenen
do 27 dec, 2012 - zo 30 dec, 20123 Nacht(en)
Aantal kamers:1
Kamertarief (per nacht) EUR 160,02
+
Hotelbelasting en servicekosten
EUR 30,3
Dit is dus 160.02 + 30.30 = 192,32 euro per nacht.
Is dus 3 x 192.32 = 577 euro is ongeveer 756 dollar
Je boekingsoverzicht
Victoria Phan Thiet Beach Resort And Spa
Phan Thiet, VN
Inchecken: 27-12-2012
Uitchecken: 30-12-2012
Totaal
(inclusief belasting en toeslagen)
(De prijs per nacht kan afgerond zijn)
553,02€
Dit is dan dus in dollars ongeveer nu 725 euro.
offerte
“Victoria Phan Thiet
(Beach Front Bungalow)” 27-dec 31-dec 195 4 780
Ik heb dit nu veranderd naar 3 nachten; dus 31-12 is 30-12 geworden.
195 dollar per nacht = dus 3 x 195 = 585 dollar voor 3 nachten.
Dus prijzen van
$729 voor Bookings.com
$756 voor Agoda
$585 voor lokaal vietnamees reisbureau
$725 voor hotels.com.
Dit ondanks de laagste prijsgarantie van de 2 bovenste bureau"s.
Dus wat googlen kan je wat besparen.
gr.
Ton.
Ja ja, we hebben onze creditcard binnen, yeahh…
De tickets naar Vietnam kan nu geboekt worden en ook zit ik er over na te denken om via Vietjet de tickets te kopen van Da Nang > Saigon. (jammer dat ik dan alleen die dag moet vastzetten, maar straks zijn die goedkope tickets er niet meer…)
Maar even tussendoor een vraag (ik zit gewoon op mijn werk, maar pfff, zo moeilijk loslaten de vakantie naar Vietnam haha…)
Welke wijken kunnen wij het beste een hotel (kamer) boeken als we centraal willen zitten in Hanoi? Zodat alles een beetje in de buurt zit en we niet in een buitenwijk terrecht komen. Een hotel als voorbeeld geven is helemaal top, want dan kan ik het op de plattegrond van booking.com bekijken waar die wijk precies zit. En voor het einde van de vakantie eigenlijk dezelfde vraag voor Saigon,
is er een buurt waar wij het beste kunnen zitten?
He Denise, heel herkenbaar ![]()
Wij hebben een hotel in het oude gedeelte van Hanoi geboekt, geloof dat ze dat ‘The Old Quarter’ noemen. Als je hotels zoekt, zie je dat de ligging en de omgeving heel verschillend kan zijn. Wil je in een rustige omgeving zitten, dan denk ik dat je misschien een andere wijk zult moeten zoeken. Heb je al een beetje een idee wat je wilt gaan zien/doen in Hanoi? Dan kun je daar vlakbij een hotel nemen.
Hoi Britt,
nee voor Hanoi ben ik nog helemaal blank, ik heb nog geen idee wat we daar kunnen doen. de bedoeling was daar te zijn op dag van aankomst + 1 extra dag en dan met de bus naar tam coc (of heel mss sapa met nachttrein) maar iig niet te lang blijven in Hanoi. kan jij mij mss vertellen wat ik echt zou moeten zien in Hanoi? Ik lees overal dat je niet te lang in de steden Hanoi en Saigon moet blijven, en we hebben al niet al te veel dagen, dus tja…
En over de wijk, ik denk dat ik juist wel in de drukte wil zitten! Een oude wijk lijkt mij juist heel leuk, wil juist veel zien en geen ‘dooie’ straten, al zal je die niet al te veel hebben in Hanoi… Fiets huren? of…? wat gaan jullie doen :-)) ?
Hoi Denise,
Kom net terug uit Vietnam, ben er nu 2x geweest, geweldig land.
In Hanoi zou ik zeker in The Old Quarter, de wijk bij het Hoan Kiem meer gaan zitten.
Daar is toch het meeste te zien.
Eigenlijk moet je toch wel het belangrijke tempel van de Litatuur moeten zien, is toch een belangrijke bezienswaardigheid voor Hanoi, je kunt je er heel snel even naar taoe laten brengen met een van de vele brommertjes. gaat prima. Gewoon ronddolen door de verschillende straatjes is helemaal leuk en er is vanalles te zien.
Vraag bij je hotel een plattegrond en daar staan van allerlei dingen op waar je al rondlopend langs komt en die soms niet eens opvallen in de drukte.
Als je meeer van Vietnam wilt gaan bekijken is een goed reisboek ook wel een aanrader kun je per streek bekijken wat er te zien is en je keuze maken, al hoe wel natuurlijk op internet ook heel veel te vinden is.
heel veel plezier in oa Hanoi.
groetjes Henria
Hoi Henria,
Klinkt allemaal super!!! ja the lonely planet en de rough giude die heb ik hoor en ze gaan beide mee
heb nu al meerdere keren gehoord en gelezen dat we naar The Old Q. moeten gaan, dus dat gaat het zeker worden, thx!
hey vraagje, mijn vriend wil heeeeel graag die ‘rode brug’ zien in Hanoi en ik zie dat jij daar een foto van hebt
Dus ik hoop dat jij mij ook kan vertellen, waar ik die brug kan vinden en hoe… Is dat een speciale plaatst, of? Raar verhaal, maar mijn vriend heeft die als screen saver en toen kwamen we erachter dat die foto uit Vietnam kwam, zo grappig en tja, nu wil hij hem in het echt zien ook!!
Hoi Denise,
nou om die rode brug, daar kun je niet omheen hoor, die ligt nl in-bij- gedeeltelijk over het Hoam Kien meer, dus die kun je gewoon niet missen.
's avonds is hij hel rood verlicht, net als meerdere dingen rondom het meer.
De straten hebben vaak hun eigen ding, bv. een hele straat met blik, of schoenen, of kleding, of allerlei kleurijke kampen, vaak veel bijelkaar, heel leuk om te zien. als je de straat naar de st. Joseph’s cathedral neemt en rechtaf voor de kathedraal kom je in verschillende leuke straten en backbackers gedeelte, veel reisbureautjes en leuke zomaar leuke dingen.
Ik vond het heerlijk in Hanoi, gewoon een gezellige drukke, knusse stad.
Als je er toevallig in het weekend bent is er 's avonds een soort braderie in de straten, heel veel kitch maar wel gezellig.
Er zijn zoveel dingen te zien in Hanoi, het ligt ook net aan je belangstelling en interesse.
Zo was bij steeds de water puppets vol geboekt en ik gaf het op, maar een medewerkster van het hotel heeft toen voor mij in de rij gestaan en een afzegging afgewacht en toen ben ik natuurlijk als nog gegaan.
Het is erg toeristisch maar ook weer erg wat bij het land hoort, was maar 1 uurtje en ik heb genoten van de muziek en och dan is het niet erg dat het geen hard rock is toch?
geniet lekker van hetgeen Vietnam je te bieden heeft.
Ik ga op zoek naar een ander land in Azië, wil nog zoveel zien.
Laos en Cambodja waren ook geweldig.