Ik weet het niet meer!

Wij zijn ook afgelopen zomer voor de tweede keer in Side geweest.
Ook ik heb daar iemand ontmoet.
Maar mijn probleem is, ik ben getrouwd en heb 2 kinderen.
Nou is mijn huwelijk al een aantal jaren niet meer wat het is, maar ja voor de kinderen…je weet wel.
Ik weet wel, ik mis hem heel erg.
Hij heeft zijn telefoonnummer gegeven en zijn msn.
Hij belt me en stuurt smsjes.
Als ik hem op msn heb is alsof ik hem al jaren ken.
Ik ben verliefd.
Dan zegt hij weer dit kan niet, maar dat meent hij niet, want na 2 dagen heb ik hem weer aan de telefoon.
Dus hij mist mij ook.
Ik weet het niet meer.
Heeft iemand ook zoiets meegemaakt.

Denk goed na…een relatie op afstand is moeilijk…hier weet je wat je hebt, als je huwelijk niet goed is, is het stomste wat je kan doen bij elkaar blijven voor de kinderen, want die zijn hoe dan ook het kind van de rekening. Een gezin moet harmonie en gezelligheid kennen, als je kinderen hebt, en je leeft als kat en hond met elkaar dan doe je de kinderen meer verdriet, dan wanneer je ieder je eigen gang gaat.
Dan weten de kinderen waar ze aan toe zijn. Je verteld niet hoe oud je kinderen zijn. Als je er voor kiest om je relatie in turkije door te zetten, weet dan wel wat je doet.
Neem je de kinderen mee of laat je ze achter hier in nederland. Als je ze meeneemt weet ik niet of je dat wel zo voor elkaar kan krijgen.
Je staat dus voor een groot dilemma…ik kan je daar geen weg in wijzen. Maar volg je hart is nu een beetje kort door de bocht.
Heel veel succes met je beslissing.

Mij kinderen zijn 15 en 13 jaar.

veel sterkte met je moeilijke situatie!

als je huwelijk niet goed zit, moet je eerst daarnaar kijken…
hoe kan het beter? is het te redden?

als je besluit weg te gaan, ga dan weg omdat je niet meer bij je man wil zijn, niet omdat je een nieuwe kandidaat hebt gevonden…

igg heel veel succes
tis allemaal niet makkelijk, er zijn genoeg negatieve, maar ook positieve verhalen en elk verhaal is anders…

Ik ben het met bloem eens, ik zou me eerst concentreren op je huwelijk en of dit werkelijk niet meer gaat werken. Daarna zou ik pas kijken hoe deze nieuwe liefde zich zal ontwikkelen. Je kinderen zitten wel op een hele moeilijke leeftijd, ik denk dat dit ook wel meespeelt. Maar hoe zie je dit dan verder? Denk je dat er een echte relatie in zou kunnen zitten? Succes!

Hoi!!

Ik heb een klein beetje hetzelfde probleem.Alleen ik heb dus geen kinderen,dus maakt het toch wat makkelijker.Ik ben ook getrouwd,lig nu in scheiding.
Mn huwelijk was ook al langer niet goed,ga je op vakantie naar turkije(met man)leer ik daar een leuke jongen kennen.Vond m erg leuk en was wederzijds.Maar niks gebeurd.We hebben tel.nummers en msn uitgewisseld.En ja dan krijg je meer contact en kom je ook meer van elkaar te weten.Bij mij kwamen de kriebels dus steeds meer.Hebben dus weer een vakantie naar turkije geboekt naar hetzelfde(met meerdere)maar voor mij maar voor 1 iemand en dat was voor hem.En ja toen ben ik die vakantie dus wel de fout ingegaan.En heb toen definitief een punt achter mn huwelijk gezet.En ja sommige mensen zeggen nu dus ook dat ik het verdriet met mn aanstaande ex zo verberg door mezelf op een ander te storten.Maar zo voel ik het dus niet!!Het gaat ook erg goed tussen ons,zover dat nu is dan,ben nu in nederland dus ja is toch anders.Maar ga aanstaande kerst naar hem toe.
Maar inderdaad probeer er eerst goed over na te denken hoe moeilijk het ook is.IK heb het achteraf ook giga fout aan gepakt want zo had mn huwelijk niet op een einde mogen lopen!maarja kan het niet meer terugdraaien.
Sterkte

Ja dat maakt het ook zo moeilijk, als je kinderen hebt.

Hetvolgende zal waarschijnlijk, hopenlijk niet voor jou situatie gelden, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee zegt men altijd.

Mijn turkse zwager heeft een internet cafe , in een toeristenplaats.
Omdat ik daar regelmatig aanwezig was en de taal machtig ben heb ik meerdere keren bepaalde dingen gezien/gelezen.

Turkse jonge mannen die europese vrouwen het hof maken om toch maar zo makkelijk mogelijk in het "veilige"europa te kunnen komen.
Je wilt niet weten wat er allemaal beloofd word met mooie romantische woorden om maar geloofwaardig over te komen tegenover de europese dames.
Vaak werdt er ook met meerdere dames tegelijkertijd op MSN gechat.
Probeer vol te houden dat JIJ graag naar Turkije wilt om met hem, en eventueel je kinderen, daar te wonen.
De antwoorden daarop zeggen meestal al genoeg.

Mocht het met je turkse vriend wel goed gaan
Naar Turkije gaan om daar te wonen is heel anders als de vakantie tijd die je daar doorbrengt
Turks maandsalaris is erg laag , ook voor daar , en meestal amper genoeg om je basis behoeften te kunnen bekostigen.

Als ik goed gelezen heb werkt je vriend in een toeritische accomodatie,
wat meestal inhoudt dat dit een tijdelijke baan is.
Men moet het dan vaak hebben van lange dagen en fooien.

Hoe zou je er tegenaan kijken als je vriend ( man? ) wel erg vriendelijk is tegen andere vrouwen al is het maar om een paar Lira’s extra te vangen?

Hoi,

Wat een vervelende situatie zit jij zeg!! Ben je echt verleifd op hem… of is het alleen de aandacht die je krijgt. Wanneer je in je huwelijk niet gelukkig bent en je krijg aandacht van iemand dan zwicht je gauw. Misschien is het verstandig om de dingen voor jezelf op een rijtje te zetten, en niet van de ene relatie in de andere stappen.
Het valt niet mee om een relatie met iemand uit het buitenland te onderhouden hoor. Veelal ben jij toch diegene die een reis moet boeken, omdat het voor de turkse mensen heel moeilijk is om een visa te krijgen. Ik wens je heel veel strekte toe met het nemen van je beslissing. Denk hierbij niet alleen aan je kinderen maar ook vooral aan jezelf…

Gr Rachel

Bedankt allemaal,
maar de situatie is zeker niet makkelijk.
Nu belt hij mij vanmorgen dat hij ziek is en naar het ziekenhuis moet.
Nu zit ik hier en hij in het ziekenhuis.
Ik weet ook dat het moeilijk voor hem om naar Nederland te komen.
Hij probeert dit al een paar jaar, maar ja inderdaad dat visum.
Ik voel me zo …

Je zit zeker niet in een makkelijke situatie, maar maak in dit geval geen overhaaste beslissingen.
Je geeft in je laatste post aan dat hij al een paar jaar probeerd om naar Nederland te komen, dit vind ik nogal vreemd klinken. Ik hoop echt van harte dat dit niet de reden is dat hij contact met je wil of dat ik het verkeerd begrijp.
Veel sterkte met het nemen van de juiste beslissing.

jornao: dat vind ik ook een beetje raar klinken, dus zoals jij schrijft probeerd hij al een paar jaar naar nederland te komen? is het hem niet alleen maar om nl te doen??

Hij wil in Nederland op vakantie komen, meer niet hoor.

Jeetje wat een situatie… Ik snap dat je het even niet meer weet…
Maar je moet toch proberen het helder te bekijken denk ik…al is dat heel makkelijk
voor mij te zeggen… maar hier weet je wat hebt…en waar je op kan rekenen…
Gaat je huwelijk hier niet zoals je het zou willen…dan denk ik dat je je daar eerst bezig mee moet houden…en je nu nog niet in iets anders mengen…Ik denk dat je het dan alleen maar moeilijker voor jezelf maakt…en op een gegeven moment helemaal niet meer weet wat je moet…!

Een relatie op afstand…kan goed gaan…alleen komen daar ook weer dingen bij kijken vooral in het begin…Het vertrouwen…het missen…wat ook zware hele zware momenten verzoorzaakt, en je moet er heel veel energie in steken…
Denk dat je dat nu even voor iets anders kan gebuiken!!

Als diegene in Turkije echt wat voor je voelt, en jij ook voor hem…
zal hij echt op je wachten…en komt het allemaal vanzelf!
Maar ik denk dat het niet verstandig is om je nu al daar in te mengen…als je ook nog 2 kindjes hebt die jou aandacht nodig hebben en waar je ook voor moet zijn!

heel veel sterkte met het maken van beslissingen… en doe niks waar je je niet goed bij voelt!

Succes…Liefs

Ik heb geen vriendje, ben gewoon gelukkig getrouwd, dus dat is het hier niet, maar heb wel turkse kennissen.

Het stukje dat ik net lees, dat hij nu in het ziekenhuis is…daar gaan dus bij mij alarmbellen rinkelen. 1 van de kennissen heeft ooit geld “geleend” voor de “operatie van zn vader”
Ik heb de familie direct gezegd: Geef je geld ben je het kwijt…(ging niet om een vermogen, 100-200 euro) Maar we waren het idd kwijt, want geen operatie geen vader in ziekenhuis, en wel geld op!!!

PAS OP DAMES…(EN HEREN)
Ik hoop dat het oprecht is en gemeend(ik geloof in het beste van de mens…) MAAR…

Een gewaarschuwd mens telt voor TWEE!!!

Ik heb ooit geld uitgeleend, maar gelukkig heb ik het teruggekregen tot de laatste cent. Alleen… alle waarschuwingen van mensen om me heen maakten me ontzettend achterdochtig, zo erg dat ik soms dacht dat de vriend alleen om het geld te doen was. Wat dus niet zo was…

Ik heb hieruit twee lessen geleerd:

1. sommige mensen zijn beslist wel te vertrouwen
  2. zelfs bij mensen die te vertrouwen zijn, kan geld meer kappot maken dan je lief is

Dus nee, ik leen geen geld meer uit. Gewoon omdat ik MEZELF niet vertrouw…

Lieve schatten, mijn verhaal in een notedop…
Ik ben voor de 2e x getrouwd, al een tijdje niet meer gelukkig. In maart naar Istanbul geweest, daar een man leren kennen die heel veel jonger was dan ik. Maar dat maakte niet uit, age doesn’t matter, zei hij steeds. En dat is ook zo, het voelde heel goed. We waren stapel op elkaar, en hebben maanden lang veel gebeld en ge msn-ed. Na een paar maanden kon ik er niet meer mee leven, en heb het mijn man verteld. Die reageerde eerst heel lauw, maar in de loop van de volgende maanden ging het hem steeds meer dwars zitten, hij kon/kan er niet mee omgaan. De relatie is in die tijd ook beeindigd, omdat hij, m’n vriend een turks meisje had ontmoet, waar hij mee wil gaan trouwen. Ik heb dat ook altijd tegen hem gezegd, dat hij verder moest gaan met z’n leven, en niet op mij moest wachten, en ik ben heel blij voor hem. Voor ons was er geen toekomst, het leeftijdsverschil is te groot. Maar het gevolg van alles is wel dat ik nu dus in scheiding lig met m’n man.
Dit had waarschijnlijk toch wel gebeurd, maar de relatie in Istanbul is wel de directe aanleiding voor deze scheiding.
Wat wil ik hier nu mee zeggen?
Dat wat er nu in mijn leven allemaal gebeurd veel heftiger is dan ik ooit had gedacht, en dat het het waard is om voor je huwelijk hier te vechten. Ik had graag verder gegaan met mijn man, want juist door alles wat er gebeurd is ben ik me gaan realiseren hoeveel ik eigenlijk van hem hou. Maar het is te laat, het is niet meer te redden. Vanaf nu ga ik alleen verder, zonder man, en zonder turkse askim.
Moraal van dit verhaal…denk heel goed na.

Lieve Miere.

Ik kende je verhaal al wel in grote lijnen, maar nu ik dit weer lees…:crybaby:.

Meid, heel veel sterkte voor nu en de tijd, die je tegemoet gaat.

Wij hebben een scheiding van onze dochter ook tot in de details meegemaakt en weten wat een verdriet het allemaal met zich mee brengt, maarja als het niet gaat, dan gaat het ook niet. Dan is soms de beslissing om uit elkaar te gaan, het beste.

Miere…:kus:

Miere: Ik wist dit helemaal niet…hoorde wel het 1 en ander van je dat het niet zo lekker ging!

Heel veel sterkte…en een hele dikke knuffel… :kus: :kus: