Ik ben zo ongelukkig eh …
Mijn ouders hebben me deze avond verboden om naar Turkije te gaan dit jaar.
Ik kan het nog altijd niet geloven … Al de plannen die ik al had gemaakt in mijn hoofd, al mijn dromen over deze vakantie … alles is in het water gevallen.
Ik had dus een job aangeboden gekregen in 2 hotels in Side, en ze hebben gewoon gezegd dat ik niet mag gaan werken daar. Dat ik nog minstens een jaar moet wachten. Ik wou dat ik met een van jullie meekon … Ik zit hier gewoon de hele tijd te wenen nu. Wat moet ik doen ?! Ik moet binnen Europa blijven dit jaar (en zelfs liefst binnen de Benelux ?!). Kunt ge u da voorstellen. Ik voel me zo gevangen nu. Ik wil zo graag gaan werken daar.
Sorry dat ik dit vertel, maar jullie (van dit forum) zijn de enige die mijn liefde voor dit land kunnen begrijpen. Al mijn vrienden en familie begrijpen me niet.
Ohw Ilse wat vervelend om te horen!!!
Kan me heel goed voorstellen dat je je nu heel erg vervelend voelt!! Kan je niet nog eens proberen te praten met je ouders of is het echt definitief nee??
Ohw meid wat vervelend!!!
Mijn ouders zijn er ook niet blij mee dat ik in Turkije ga werken, maar ik ben 22 en ze kunnen me niet meer tegen houden. Maar als dat had gekund hadden ze het mij ook verboden.
Zijn je ouders zelf al eens in Turkije geweest?
Meid ik wil je heel veel sterkte wensen!
Nou meid wat erg!Ik kan me voorstellen dat je je er zo op verheugd hebt.Hebben je ouders een rede gegeven waarom je niet naar Turkije mag en hoe oud ben je eigenlijk?(misschien vinden ze je te jong?).Misschien kun je ze nog ompraten of denk je dat dat niets zal helpen?Nou ik hoor van je.Veel sterkte!Liefs Rosanna
Ze hebben gewoon schrik dat ik iets met een Turk begin (het zijn geen racisten, maar ze zien me liever met een Belg). Ik vind het echt vreselijk.
Ik wil echt niet in België blijven. Maar ik zou niet weten naar welk land ik dan moet gaan. Ik heb met geneen land iets zoals ik met Turkije heb …
Mijn ouders zijn er zelf ook al geweest. Ze vonden het er wel leuk, maar de mensen waren opdringerig volgens hen.
Goh Ilse, wat een teleurstelling moet dit voor je zijn…Je had je je er zo op verheugd en natuurlijk al allerlei plannen uitgedacht :huh:
Kan me de reactie van je ouders wel een beetje voorstellen, het is toch hun dochter die voor langere tijd in d’r eentje naar Turkije wil gaan. Denk dat mijn ouders wel eens hetzelfde zouden kunnen hebben reageren toen ik zo oud was als jou. Kun je niet een soort van proeftijd voorstellen, dat je er eerst eens voor een maand ofzo naartoe gaat en dat ze je in de tijd een keer komen opzoeken zodat ze kunnen zien dat je je prima kunt redden? Misschien dat ze er dan meer vertrouwen in krijgen…Ik zou het anders ook niet weten…In ieder geval veel sterkte en kop op meid!
Hoi meis, vervelend voor je dat je ouders zo reageerden.
Maar zoals ik ook al eerder tegen je gezegd heb, ik begrijp de reactie van je ouders heel goed. Maar dat maakt het niet minder k… voor je. Hoe vaak ben je nu in Turkije geweest? Wat maakt het voor jou dan zo bijzonder? Misschien dat inderdaad als je gewoon in de benelux blijft dat je ook een heel leuke zomer kunt hebben. dat weet ik wel zeker.
Ik sluit me bij Nur aan.Ik kan me heel goed voorstellen dat je ouders je te jong vinden,want dit is ook zo.Ik ben hier zelf komen wonen toen ik 18 was,en geloof me het is echt geen pretje om hier te wonen en zeker niet op zo’n jonge leeftijd want je zult met veel moeilijke situaties te maken krijgen.Nu lijkt het een droom en lijkt iedereen zo aardig maar echt meisje als je hier komt wonen zal het je erg tegenvallen en zeker op zo’n jonge leeftijd.Ik begrijp ook wel dat je je heel rottig voelt nu omdat je je er op verheugd heb.Maar probeer anders een nieuw plan te maken voor deze zomer!Er zijn genoeg leuke dingen te doen joh in de Benelux.Wacht nog een jaartje met naar Turkije te gaan en misschien verander je wel van gedachten of misschien ga je dan volgend jaar alsnog als je 18 bent.er zijn voordelen van hier wonen:het is mooi weer,lekker eten enzo.Maar ik zal je ook de nadelen vertellen:het is hier 7 dagen per week keihard werken voor een schijnloontje,je ziet al die toeristen lol hebben terwijl jij je maandenlang kapot werkt voor niks en bovendien je familie heel erg zult missen,en bovendien zijn veel mensen erg onaardig en erg op zichzelf waardoor je je nog eenzamer voelt…ik zou wel met je willen ruilen hoor,ik mooi met mn man in Belgie of nederland en jij in mijn plaats ploeteren in Turkije…Dit is niet lullig bedoelt hoor maar ik probeer duidelijk te maken dat je heel erg blij moet zijn dat je in europa woont en onder goede omstandigheden leeft,en dat je altijd later nog naar Turkije kunt gaan en dat je deze zomer er evengoed een leuke zomer van kan maken!Bedenk gewoon een nieuw leuk plan zodat je je daar op kunt verheugen en houd in je achterhoofd dat je volgend jaar meerderjarig bent en kunt gaan en staan waar je wilt…Heel veel succes en niet verdrietig zijn want in Turkije wonen is echt geen pretje voor zo’n jong meisje!
Meis, dit is echt heel erg vervelend voor je, maar mijn moeder had mij no way laten gaan. Ik ben nu bijna 23 en ga voor een halfjaar weg, geloof me, ik heb al preken gehad en tot en met de dag van vertrek zal ik nog meer preken krijgen!! Zelfs als ik daar ben moet ik zeer regelmatig (lees als het kan elke dag…) iets van me laten horen…
Heel veel sterkte ermee en wie weet gaan ze nog om. Zoniet, dan kan je volgend jaar vast wel gaan!
Het was maar voor een kei korte periode hoor !
Er was een hotel dat me wou aanemen (als animatrice) van
eind juni tot begin augustus. Dat is maar een dikke maand
dat ik weg zou zijn.
Maja …
Ik ga avanavond nog eens met mn ouders praten, dan hebben
ze er zelf een dag over kunnen nadenken, maar wss zal het wel
een NEE blijven. Ma ik kan altijd is proberen.
(Moest er iemand zijn die in het ‘Syrma Otel’ of in het ‘Sunrise Resort Hotel’ gaat werken, laat het me dan weten. Als mijn ouders weten dat ik er niet alleen zou zijn, dan laten ze me mss makelijker gaan …)
Aw meis wat erg voor je. Je had je er natuurlijk erg op verheugd. Ik kan me de reactie van je ouders wel een beetje voorstellen, maar probeer inderdaad nog een keer met ze te praten. Blijf rustig en leg gewoon duidelijk uit wat je aangeboden hebt gekregen. Laat de websites van de hotels zien etc.
Mijn ouders hebben langzaam aan het idee kunnen wennen dat ik wegga, omdat ik er al vanaf afgelopen zomer mee bezig ben en ik heb ze steeds op de hoogte gehouden met welke hotels ik contact had etc. Dat neemt niet weg dat ze me het liefst hier houden. Ouders zijn nu eenmaal erg voorzichtig met hun kinderen.
Jaa idd, zoals Maret als zei : ouders zijn (te) voorzichtig met hun kinderen … ik ben nu ook 17 en ik weet zeker dat als ik dit jaar in de zomer naar Turkije wou om daar te werken in een animatieteam, dat mn vader me sowieso niet zou laten gaan! En dat terwijl we het die vier jaar egt heeel erg leuk hebben gehad met het animatieteam, je bouwt egt een band met ze op !! … ik snap het ook wel! Ik denk dat ik dat later precies hetzelfde zou hebben. Ik had er ook aan zitten denken om het dit jaar tog te doen of iig te gaan informeren. Toen ik in de herfstvakantie afgelopen jaar in Turkije was, heb ik met een jongen uit het animatieteam een heel leuk gesprek gehad, het ging egt over van alles ! Ik begon toen dat ik zei dat het mij ook leuk leek om in dit hotel (Grand Prestige Hotel - Side) te gaan werken. Die jongen uit het animatieteam raadde het mij gelijk af !! Hij zei dat het voor mijn leeftijd niet egt ‘slim’ was om dat te doen, hij zei (met een heel serieus gezicht): “zet het asjeblieft uit je hoofd, en denk er over een jaartje pas maar weer aan. Hoe leuk het ook is en lijkt …” Ik dacht van tsjaa … hij zal het wel weten … :unsure: Ik heb het dus even uit mn hoofd gezet en kijk volgend jaar wel wat ik wil doen …
Maargoed, als het egt niet mag van jouw ouders (ook na nog eens een keer goed praten …) heb je iig iets om naar uit te kijken ! Meid, k wens je nog veel succes met het ‘praten met je ouders’ !
heel fel bedankt voor jullie steun allemaal.
Ik ga een van deze dagen nog eens met hen proberen te praten,
en anders weet ik het echt niet. Ik ga dan op een ander werk
moeten gaan zoeken (waar ik helemaal geen zin in heb). Maar ik
moet dan genoeg geld verdienen om er tenminste voor enkele
dagen op vakantie te gaan (en als ze dat ook verbieden, vertrek
ik gewoon int geniep). Want daar kan toch niks tegen zijn, tegen
op vakantie gaan in Turkije …
Ma goe, eerst nog één poging tot overtuiging doen.
Heey Meisje,
Echt heel erg balen voor je!! Ik weet hoe graag je dit wou en hoe je je er al op zat te verheugen, dus dan komt het extra hard aan. Het is inderdaad een goed idee om nog eens goed met je ouders te praten, dan van jouw kant laten zien waarom je het zo graag wil en ook laten zien waar je dan terecht zou komen, misschien stelt ze dat wel (een beetje) gerust, maar ik denk dat je ook zeker moet luisteren naar wat je ouders zeggen, waarom ze je niet willen laten gaan. Waarschijnlijk hebben ze daar ook wel een goede reden voor en is het beter om nog even te wachten, maar ik weet hoe moeilijk het is om iets uit je hoofd te zetten wat je echt heel graag wil. Ik ben ook pas 18 en ga deze zomer voor 3 maanden in Turkije werken en ook mijn ouders zijn natuurlijk erg ongerust en blijven maar met goede adviezen komen. Maar ze weten ook dat ze mij kunnen vertrouwen en ze weten dat ik me toch wel zelf kan redden, dus daar heb ik wel geluk mee gehad denk ik. In ieder geval heeeel veel sterkte ermee en hopelijk krijg je toch een superleuke zomer, waar dan ook!!!
Dikke kus, Aniek
Originally posted by ilseketjepjeje@27-04-2005, 21:55:52
** Maar ik
moet dan genoeg geld verdienen om er tenminste voor enkele
dagen op vakantie te gaan (en als ze dat ook verbieden, vertrek
ik gewoon int geniep). Want daar kan toch niks tegen zijn, tegen
op vakantie gaan in Turkije …
**
Dat moet je dus echt nooit doen he. Denk je echt dat ze er niks op tegen is om in het geniep enkele dagen - eenweek op vakantie te gaan naar Turkije? Ze laten je er niet werken, ze laten je er echt ook niet een week in je eentje op vakantie gaan. Meis, zet het toch uit je hoofd. Zo haal je je alleen maar moeilijkheden op de hals. Je bent nog jong, je kunt altijd nog naar Turkije.
Ik ben nu echt misschien keihard en je zult het verschrikkelijk onaardig van me vinden, maar dat klinkt nu echt als verwend gedrag van iemand die haar zin niet krijgt. Je bent 17. Je denkt misschien dat dat heel wat is, maar je moet nog zoveel ontdekken. En dat ene jaar kan je echt wel wachten. Je denkt misschien van niet, dat dit het einde van de wereld is, maar denk je nou eens in, wat zou jij doen in je eigen situatie als zijnde je ouders. Kijk eens naar hun kant van het verhaal en niet alleen naar je eigen kant.
:ph34r: Ja Nur je hebt helemaal gelijk!Ze is nog zo jong en kan beter even wachten en eerst wat ervaring opdoen met andere dingen.Ik snap trouwens zowieso al niet waarom iedereen denkt dat Turkije zo geweldig is en dat daar werken leuk is.Als ik mijn man en schoonfamilie niet had zou ik hier voor nog geen miljoen willen wonen en werken!Mensen denk toch even na…misschien is Nederland wat saai en bekrompen maar jullie hebben het zo goed daar besef dat nou toch eens.Het zeisoen is amper begonnen en ik ben nu al kapot door al dat werken (7 dagen per week van 9 sochtends tot 11 soms zelfs 12 of 1 uur savonds) en geloof me het verdient voor geen meter!Astjulliebliet wees niet naief en denk niet dat hier wonen leuk is,hou het toch lekker bij een vakantie dan blijft het ook leuk!Sterkte iedereen!
Ik ben het hier wel mee eens, hoewel ik er zelf ook ga werken. Ik ga er niet per se heen omdat het Turkije is en omdat ik de illusie heb dat het leven daar een paradijs is. Ik ga er heen om ervaring op te doen en zoals velen van jullie weten ga ik naar de Hoge Hotelschool hierna.
Ik ben het zeker met Nur eens. Ga je geen moeilijkheden op de hals halen. Je kan altijd later nog gaan. Hou contact met de managers, blijf er (in mindere mate) mee bezig, etc. maar ga niet wegsluipen van je ouders, want dat lijkt me wel het ergste wat je kunt doen…
Ik ben het ook zeker met Nur eens. Je bent inderdaad nog jong. Je denkt zelf dat je AL 17 bent en prima voor je zelf kan zorgen maar je ouders zien je nog als hun kleine meid. Zeker als je nog niet zelfstandig woont of zonder je ouders op vakantie geweest bent. Dus probeer i.p.v stiekem toch te gaan een afspraak te maken met je ouders. Ga bijvoorbeeld dichter bij huis, alleen op vakantie. Je ouders maken zich dan minder zorgen en jij kan bewijzen dat je voor je zelf kan zorgen. En misschien valt dat je ook nog wel vies tegen. Probeer in ieder geval je ouders te laten zien dat je volwassen bent ( en dat doe je niet door stiekem op vakantie te gaan) en probeer hun vertrouwen te winnen. Wie weet ga jij dan volgend jaar toch lekker naar Turkije, en de tijd gaat sneller dan je denkt.
En Rosanna, het is echt vervelend voor je dat je het niet naar je zin hebt. Wel denk ik dat het anders is als je voor kortere tijd gaat. Dan is het gewoon een leuke ervaring en hecht je niet zoveel waarde aan luxe e.d. Een vriendin van mij is nu voor een jaar naar India waar ze vrijwilligers werk doet dus ook zeker geen luxe kent, maar zij vind het een geweldige ervaring en het is ook niet haar eerste keer. Dat is denk ik het verschil tussen de mensen die een paar maanden zomerwerk willen doen voor de lol en met jou omdat jij hard moet werken om te kunnen leven. Nogmaals…ik vind het echt rot voor je en ik hoop dat het je snel beter zal vergaan.
Ja dat is ook zo.Ik denk dat mensen die hier voor 3-6 mnd komen werken dat het ook heus wel een leuke ervaring kan zijn.Voor mij ligt het even anders.Ik ben hier altijd en weet hoe de mensen hier zijn.Maar voor iedereen die ervaring op wilt doen of hier stage wilt lopen het is natuurlijk het proberen waard en ik hoop voor iedereen dat ze een leuke tijd krijgen.Jullie zullen wel denken dat ik erg negatief ben maar dit is meer gericht aan de mensen die roepen dat ze een ‘wanna be turk’ (??) zijn en het hier geweldig vinden en hier komen wonen en Nederland helemaal zat zijn.Dan denk ik hallo doe even rustig aan.Want vergeleken bij vele landen hebben we het in Nederland gewoon goed.Dat zal je vriendin in India nu ook wel heel sterk voelen.Wat geweldig trouwens dat ze dat doet!Ik wil in de toekomst ook graag zoiets doen,maar eerst moeten we ons eigen leventje een beetje op orde krijgen.Het komt vast wel goed.We willen graag een eigen winkeltje openen in een andere plaats zodat we ook niet meer zo afhankelijk zijn van bazen enzo.Nog even werken dit seizoen en dan gaan we naar een betere plek.Heel erg bedankt voor je lieve berichtje en veel geluk allemaal! :lol:
Wat leuk dat je een eigen winkeltje wil beginnen…wat voor een winkeltje zou je willen?? Zoals je zegt…het komt vast wel goed…!! Je kan inderdaad wel wat negatief overkomen maar ik begrijp je wel.Ik snap wel dat je de “wanna be Turk” wil waarschuwen…mensen die denken dat het een lange vakantie zal zijn, heb je waarschijnlijk wel wakker kunnen schudden…Ik zelf val niet onder die catagorie.!! Mijn vriendin in India heeft inderdaad wel te maken met andere voorzieningen dan ze in Nederland gewend is maar ze vind dat totaal niet erg. Ze is eerder al voor een half jaar naar Nepal geweest en daar deed ze vrijwilligerswerk als lerares Engels op een school die ze helemaal hebben opgeknapt…toen ze terug kwam in Nederland kon ze niet wennen aan onze gesloten maatschappij waarin iedereen altijd haast heeft en ze kon niet wachten om weer weg te gaan…
Leuk dat jij ook van plan bent om dat in de toekomst te doen.
In ieder geval heel veel succes nog dit seizoen en veel geluk met je winkeltje…hopelijk gaat alles zoals je wil…Insallah
Thanx voor je lieve berichtje!Waarschijnlijk wordt het een souvenierswinkel.m’n man werkt al een tijd als verkoper en dat gaat erg goed.Sinds 3 maanden heeft zijn neef hier ook een souvenierswinkel geopend tegenover de robin hood discotheek.Het loopt al redelijk en na dit seizoen willen we nog zo’n winkel openen met de partner van mijn man’s neef maar als we genoeg geld over hebben na het seizoen doen we het liever alleen natuurlijk.Ik hoop dat alles lukt!Echt goed hee dat je vriendin zulke dingen doet!Maar hoe doet ze dit dan want ze verdient er waarschijnlijk geen geld aan?Wordt ze gesponsord ofzo?Daar was ik erg benieuwd naar.Wat doe jij eigenlijk in Nederland?Nou ik hoor het wel en sorry voor mijn nieuwschierigheid ha ha.Groetjes Rosanna