Donderdagvertrek is voor een dikke week (ja ja veel te kort) naar Nepal. Nu vraag ik mij af op welke manier ik iets kan beteken voor de lokale bevolking zodat dat je het ‘klimaat’ voor reizigers bederft (als je begrijpt wat ik bedoel…).
In Gambia hebben we een bezoek aan een school gebracht en daar pennen ed afgegeven en een donatie gedaan aan een lokaal ziekenhuis. In Sri Lanka hebben we een weeshuis bezocht en daar verslag van gedaan voor de donateurs in Nederland.
Helaas is de tijd maar beperkt dus daar moet ik het niet echt in zoeken. Kan ik bijvoorbeeld nog wat kleding meenemen oid.
Geen pennen, tandenborstels etc. etc. ajb! 1. Die hebben ze daar ook, dus dan verpest je de lokale handel. 2. Ze lachen zich gek daar om dit soort acties.
Tulpenbollen en bollen van andere bloemen vinden ze erg leuk, vooral ook van hyacinthen.
tulpenbollen … !!! Kom op aub er is zoveel nodig aan kleding en eten op zo veel plekken. Wil je iets doen koop dan op de lokale markt bv kleding voor bv een van de huizen van PAnepal. Zij kunnen altijd kleding gebruiken. Wil je dat ter plekke niet doen omdat je maar zo weinig tijd hebt neem dan mee uit NL. Je hebt vast nog wel wat kilo’s over in de bagage waar je dit weg kunt stoppen. Met de zomer op komst niet te dikke kleding. En erg belangrijk geen korte rokjes of topjes en dergelijke !
En pennen kunnen de kinderen wel goed gebruiken hoor. Of potloden. De laagste klassen mogen alleen maar met potlood schrijven en de hogere klassen mogen pennen gebruiken. Die kun je daar kopen maar de kwaliteit van de pennen is super super slecht. Na een paar dagen schrijven ze niet meer.
Maar als je dit soort dingen mee neemt ga het dan niet zo maar op straat uitdelen. Zoek een plek uit waar ook begeleiding zit zodat alles eerlijk verdeeld wordt.
Als je niet weet waar je dit zou moeten afgeven pb mij dan maar even. Moet ik alleen even weten waar je heen gaat en dan kan ik je wel een project in de buurt noemen waar dit goed op zijn plek is.
Allen bedankt voor jullie reactie. De waarheid ligt in het midden zullen we maar zeggen…
Ik neem van alles wat mee (mag 30 kilo meenemen en dat lijkt me wat veel voor 9 dagen), en ik koop daar wat waarvan ik denk dat er behoefte is. Lijkt mij het beste.