Hallo! Ik vertrek binnenkort naar Nepal om daar vrijwilligerswerk te doen in een weeshuis, en ik heb een paar vraagjes:
Ik wil de kinderen graag tandenborstels geven (de tandarts sponsort me met tandpasta :P), zijn die daar goed te krijgen of kan ik ze beter hier kopen? En hoe liggen de prijzen in Nepal (ik ga naar Pokhara)
Ook pennen en papier kunnen ze daar altijd gebruiken. Hierover eigenlijk dezelfde vraag: kan ik die beter hier kopen of in Pokhara?
Mijn moeder komt ook een paar weken naar Nepal, maar omdat zij slaapproblemen heeft heeft ze een rustige slaapkamer nodig met een goed bed. Verder hebben we weinig luxe nodig. We willen graag ca. een week ik Kathmandu of omgeving verblijven, en daarna ca een week in een dorpje verblijven, vanwaaruit we dagtochten zouden willen maken. Heeft iemand tips voor guesthouses of hotels met goede bedden?
Ik heb de tip gekregen om geen strakke kleding aan te doen, en daarom wil ik lange rokken kopen. (Maxirokken) Zijn die daar goed te krijgen?
Tandenborstels, pennen en schriften allemaal prima te koop in Kathmandu en Pokhara. Beter voor het land ook, als je daar je spullen koopt. Geen idee van prijzen, maar goedkoper dan in Nederlander weet ik wel zeker.
Lange rokken hebben ze vast wel, daar heb ik niet zo veel verstand van :). Je kunt er ook eentje meenemen en dan een kleermaker aan het werk zetten., heeft die ook weer werk!
Zelf was ik heel tevreden met ‘the Valley Guesthouse’. Deze ligt in Budhanath/Kathmandu, vlakbij de Budhanath tempel. Goed bedden, grote kamers, lekker ontbijt, en een hele leuke en rustige wijk met veel leuke eetgelegenheden.
Met name in de wijk Thamel in Kathmandu is vanalles te koop.
Ik vond de Kathmandu vallei erg mooi om te blijven, er is ontzettend veel te zien en te doen. Zie ook mijnreisverslag van Nepal.
Allemaal wel eens geslapen en volgens mij allemaal wel met goede bedden. Laatste ziet er duur uit maar de eenvoudige kamers in het Holland House zijn niet duur en de rest van de faciliteiten krijg je er dan bij (mooie tuin, zwembad). De eerste, international, vind ik ook een fijn hotel en ligt net tegen Thamel aan. Maar als jij al in Kathmandu bent kun je net zo goed zelf op een dag wat hotels bekijken en wie weet een betere prijs afspreken
Hoi Lise
Lastig om je vraag over een goed bed te beantwoorden , ik slaap eigenlijk overal wel goed . Mijn ervaring is dat de matrassen eerder aan de harde dan aan de zachte kant zijn . In het Pun hill guesthouse heb ik recent heerlijk geslapen , rustige locatie en ik vond de bedden prima ( maar dat is persoonlijk ) Ze hebben geen website maar hier vind stukje over deze plek http://www.igougo.com/lodging-reviews-b193468-Pokhara-Pun_Hill_Guesthouse.html
Rokken geen probleem overal te koop in alle kleuren soorten en maten . Of inderdaad laten maken kan ook overal . Succes !