het genoemde budget a 20 euro is inderdaad veel te hoog. Voor een dergelijk bedrag kun je prima een hotelkamer huren hier in Kathmandu. Als je een goedkoop verblijf wilt raad ik je aan na aankomst naar Thamel te gaan en daar gewoon wat hotels binnen te lopen. De prijs is altijd onderhandelbaar in de hotels en met wat onderhandel skills heb je zo een kamer geregeld voor tussen de 5 en 10 euro per nacht.
Mocht je je hotelkamer van tevoren willen boeken, dan vindt je vaak alleen de duurdere hotels en hostels op internet. Als je me je maximum budget voor een nacht geeft kan ik je wel de namen van een aantal ho(s)tels doorspelen en je indien gewenst helpen bij het reserveren.
Hi - ik zit nu bijna 3 maanden in Nepal en 20 euro heb ik wel betaald maar dan voor een hele luxe kamer met bad , onbeperkt warm water etc etc. Meestal betaal ik voor een double room in het hoogseizoen (+/- okt tot begin december) 10 - 12 euro op de toeristenplekken en 5 - 7 euro buiten de toeristen gebieden. 1 euro komt ook wel voor Buiten het hoogseizoen kun je 50 % van deze prijs afhalen. Ik zit momenteel toevallig in Pokhara in Karma questhouse (kijk maar even op tripadvisor) superschoon en nette double room met badkamer, tegen het meer aan maar uit e drukte voor 600 npr. 2 maanden terug was dat het dubbele. In kathmandu kan je het proberen bij Kathmandu peace guesthouse (niet te verwarren met kathmandu guesthouse) daar betaal je momenteel ongeveer 600 npr voor een double room met balkon en badkamer op en prachtige plek in Thamel uit de drukte. Meer binnen 2 minuten sta je in het centrum. Mocht dit niet bevallen dan is aan de overkant en meer luxe guesthouse (+/- $ 18,- p/n) en aan beide kanten vind je iets goedkopere guesthouses. Keuze genoeg dus. Als ik in Kathmandu ben zoek ik altijd die hoek van Thamel op. Al deze guesthouses zijn via internet voor deze prijs te boeken. Mogelijk 100 npr duurder ???. Blijf je enkele dagen dan halen ze je ook op van het vliegveld. Wel zo handig.