Hallo wereldburgers,
Ik ben op zoek naar een betaalbare slaapplaats/hotel/guesthouse…
in spetember in Kathmandu.
Wie kan mij advies geven over een schone/nette slaapplaats in deze stad.
Ik weet dat Thamel een leuke wijk is om te zitten maar voor mij is dit niet beslist noodzakelijk.
Graag hoor ik van je.
Groet Stien
hallo,
thamel is inderdaad een goede plaats voor toeristen, daar vind je de meeste winkeltjes, café’s, restaurants,…
ik heb in ‘backpackers hotel’ gezeten, was een zeer nette kamer (10€/nacht), je kan ook je was er laten doen (aan 70nrp/kg als ik me niet vergis) en ook restaurant met lekkere dhal baat 
kamer is met douche en tv met kabel, maar geen generator als electriciteit uitvalt (wel voor de lichten, maar niet voor televisie)
anderzijds kan je ook naar de freak street gaan, daar zijn de kamers veel goedkoper (je kan er vinden voor 2€) maar is een redelijk drukke en lawaaierige buurt (heb er zelf niet gezeten, maar wel van horen zeggen)
heb nog in ‘blue horizon’ gezeten, aan thamel chowk, was ook een leuk hotel, 8€/nacht (2pers) maar niet zo nette kamers eigenlijk…
en een laatste was ‘white lotus hotel’, best wel nette kamers, stille buurt, ook in centrum van thamel, maar in wat zijstraatjes enz (ook met tv en eigen badkamer) - 4€/nacht
voila, dat zijn mijn ervaringen in Kathmandu 
succes!
budget of midrange zou ik de questhouses in poknajol (paknajol) aanbevelen. 1 min van de drukte van thamel maar net genoeg van de drukke straten met al het lawaai om heerlijk rustig te slapen. Bv “family peace house” of “kathmandu peace guesthouse” ( niet te verwarren met kathmandu guesthouse). Eerste ongeveer 800 rs per nacht en tweede 15 $ per nacht. Kijk even op tripadvisor voor de ratings. Krijg je een goed idee wat ze bieden. Boek wel als je in het hoogseizoen gaat.
grtz Q