Hallo,
Ik land 3 mei in Kathmandu en het lijkt mij wel handig als ik daar dan al wel meteen een hostel heb waar ik terecht kan. Hebben jullie misschien suggesties?
Laurenz
Hallo,
Ik land 3 mei in Kathmandu en het lijkt mij wel handig als ik daar dan al wel meteen een hostel heb waar ik terecht kan. Hebben jullie misschien suggesties?
Laurenz
Hier hoor ik veel enthousiaste verhalen over
http://www.tibetpeace.com/
Hier heb ik gelogeerd, tot volle tevredenheid
http://www.intguesthouse.com/
En hier slaap ik ook wel eens,andere categore ![]()
http://www.summit-nepal.com/
En mocht je niet in Thamel willen slapen, dan is dit een mooie denk ik, en goedkoop!
http://photos-india.com/monumentalparadise/contact.html
Hoi kingfishererik,
Heb jij weleens van Wonderland hotel gehoord? Ik moet een leuk goedkoop guesthouse regelen voor 2 van onze vrijwilligsters. Die van Tibet Peace Guesthouse was mij ook als tip gegeven ivm de binnentuin.
Dat hotel Wonderland moet ergens liggen aan de rand van Thamel waar de brede weg naar het Paleis begint. Maar ik heb geen flauw idee waar precies. Het zou 8 euro kosten voor 2 personen pn. Als jij dit wel weet wat zou je dan aanraden voor 2 meiden. Wonderland of Tibet Peace?
Ik kom zelf alleen overdag in Thamel en nooit 's avonds, slechts 1 keer geweest in al mijn keren… Misschien wordt het wel de 2e keer over 4 weken… Ik ga zelf nog even kijken hoe het eruit ziet, maar met name voor de avond heb ik zelf geen ervaring wat fijner zou zijn voor 2 meiden van 25 jaar.
Zelf heb ik international Guesthouse gezien afgelopen November, hier verbleven 2 bekenden van mij. Zag er goed uit. Maar dat laatste stukje, dat stukje onverharde straat, vind ik nu niets voor meiden als het donker is, of is dat goed te doen?
Alvast bedankt maar weer!
Belinda
Wonderland heb ik nog nooit van gehoord. Ikkan het nergens vinden en ik kan me niet herinneren er ooit langs te izjn gelopen. Dat straatje kan ik me wel iets bij voorstellen, naar het International. Maar dat gedt dan ook wel voor het Tibet Peace, dat ligt ook net buiten Thamel.
http://www.garuda-hotel.com/roomtariff.htm
Hier heb ik ook geslapen, die ligt echt aan de hoofdstraat van Thamel. Geen tuin, wel een dakterras. Daar kunnen meisjes 's avonds rustig in het donker naar toe lopen. Je hebt die hoofdstraat van Thamel, waar het Kathmandu Guest House aan ligt en als je dan naar International loopt is het in de eerste bocht naar links.
Ik heb in het Pema guesthouse in Bhoudanath geslapen. Is dus niet in Thamel, dat kan ook een nadeel zijn aangezien in Thamel alle reisbureautjes zijn en zo. Maar ik vond het grote voordeel, dat het in Bhoudanath lekker rustig is wat betreft auto’s en zo en de sfeer met de vele kloosters vond ik echt een heel bijzonder. Al met al vond ik het daar een hele mooie ervaring. Met de taxi kan je voor 150rs of iets meer naar Thamel, vonden wij ook niet zo’n probleem.
Heel veel plezier!
Wij logeren altijd in The Valley Guesthouse in Bhoudanath, heerlijk rustig met een daktarras.
Verzorgen ook trekkingen. [EMAIL=“sherpaland.trekking@gmail.com”]sherpaland.trekking@gmail.com
Veel plezier
Dineke
ik kom zojuist terug uit Kathmandu en heb daar een aantal nachten geslapen in hotel Thamel, wat me prima bevallen is. Rustig gelegen en toch middenin Thamel; schoon, goede douche en prima ontbijt. Kostte 25 euro per nacht voor een tweepersoonskamer incl. ontbijt. Volgens hun website betaal je meer, maar ik heb het geboekt via onze trekking-gids, Palsang Tamang en blijkbaar heeft hij deze korting bedongen.
palsangtamang2003@yahoo.com, tel 00977 9841506950
Hoi, ik ben momenteel in Nepal en heb in Tibet Peace Guesthouse gezeten, prima! Net buiten de drukte van Thamel, mooie tuin erbij en vriendelijk personeel. Tibet Guesthouse schijnt ook helemaal geweldig te zijn, maar daar betaal je dan ook wat meer voor.
Groetjes!
Hoi Janneke,
Kan jij mij vertellen of je 's avonds ook op straat liep tussen Thamel en Tibet Piece Guesthouse en of dat een fijne weg was om 's avonds te lopen.
Ik weet welke weg het is en waar het guesthouse ligt, maar ben er 's avonds nog nooit geweest. Ik wil met name jouw ervaring als vrouw horen. Voor mannen is het toch vaak anders.
Alvast bedankt!
@Mielinda
Ja, daar liep ik 's avonds ook, ik vond het prima, het ligt echt maar 40 meter ofzo van de grote weg. Ik heb me niet onveilig gevoeld, moet er wel bij zeggen dat ik samen met een andere vrouw liep, maar ook alleen zou het voor mij geen probleem zijn. Tip: zorg wel dat je zelf een lampje bij je hebt als je er loopt omdat het wel donker is zonder straatverlichting.
Hellow Kingfishherere
De RED PANDA BED AND BREAKFAST in kathmandu
Is een aangenaam klein hotelleke Juist buiten toeristische centrum.
Er is een familiale sfeer en ook mogelijkheid voor nederlandstaalige begeleiding
ER zijn slechts 5 kamers maar elk met zn eigen mooi gevoel
Als je in nepal bent spring es binnen of kijk es op de site
www.redpandas.info
GROETJES
NAMASTE:zon02:
Dag kingfisher en …
Slecht nieuws i.v.m. red panda gh
dit leuke plaatsje is gesloten.
wel een leuk alternatief
Mooie kamer te huur op 10 minuutjes van Bhoudanath temple,Kathmandu.
Rustig gelegen,ruime kamer,internetmogelijkheden,bibliotheek,vriendelijke atmosfeer.
Prijs afhankelijk van hoeveel nachten,hoeveel personen en afhankelijk van je eigen waardering.
Contacteer Naresh [EMAIL=“=nareshmaya@hotmail.com”]=nareshmaya@hotmail.com
Of mail naar mij als je in het nederlands wil worden beantwoord.
ik kan ook hier ter plaatste wel wat helpen
Vriendelijke groeten,geniet je verblijf
The Valley Guesthouse in Boudha!