Ik ga een halfjaar in Kathmandu werken en krijg graag jullie tips voor een gezellig ho(s)tel in Thamel.
Het mag een backpackershotel zijn maar een privekamer met liefst eigen badkamer of toch minstens redelijk comfort en (bijna) altijd warm water en airco of fan is een vereiste. Niet omdat ik zoveel comfort nodig heb maar als je de hele dag gewerkt hebt heb je net iets meer comfort nodig dan de gemiddelde backpacker ,-)
Als in dat ho(s)tel ook geregeld samen gegeten wordt, de nodige activiteiten georganiserd worden, ook in het weekend zou dat super zijn.
Ik verkies een kleiner ho(s)tel boven een hotel met 50 kamers ofzo daar me dat gezelliger lijkt, zeker als het voor een half jaar je woning/stek wordt ,-)
Een Wifi-aansluiting zou de boel natuurlijk compleet maken.
:biggrin: hmm ik denk dat je iets teveel wilt :slywink:
ik zat daar gewoon in een klein hotelletje voor bijna 3 euro p/n. had een eigen kamer met douch(warm) en airco of vent (geen idee meer precies welke). Erg aardige mensen die er werkten.
Maar een hostel met activiteiten en samen eten zou ik niet weten. Iedereen hobbelt gewoon de straat op, je kan in elk restaurant eten voor bijna niks.
Khatmandu guesthouse is wel een bekende voor buitenlanders(wel groot ook) ben daar toen wezen kijken maar was bestwel overprijst en had er geen nepalees gevoel bij. Misschien dat ze daar wifi hebben, maar ben bang dat je dit niet gaat vinden in Thamel. Het inet in de cafes is al niet echt snel :biggrin:
Anyway mocht je die naam van dat hotelletje willen hebben moet je het maar zeggen dan zoek ik hem ff op
Het mooiste land ter wereld (na Kasmir en Ladakh) dat ben ik met Sander eens…
Maar ook ik zeg:
hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm,
ik denk dat je iets teveel wilt…
Ik was 6 weken in Katmandu, Pokhara, Monte Anapurna (schrijf ik die naam nou wel goed ?):
Geen mooier land, maar het GROTE verschil is dat ze in Nepal geen Fidel Castro c.s (en de zijnen) gehad hebben , die een “Batista di Nepal” naar de Filipijnen gestuurd hebben.
Dat is niet meer dan mijn mening.
Maar ik hoop van harte dat het Nepalese “communistische” verzet tegen die corrupte bende aldaar aan de top (ja , inclusief dat hele koningshuis) eindelijk eens een Franse Revolutie (inclusief schavot) kan bewerkstelligen.
Ik kan je Mustang Holiday Inn aanraden. Ik heb er drie maanden gezeten. Aardig personeel en doordat ze samenwerken met een nederlandse vrijwilligerswerkorganisaties waar ik dus vrijwilligerswerk deed zitten er redelijk wat Nederlanders waardoor je altijd wel aanspraak hebt. Voor de rest is het niet zo heel groot, dus je krijgt echt een beetje een thuis idee.
Ik kan me vwb de ruimte en dergelijke aansluiten bij Morgaine.
Als je in de richting naar Thamel , aan de rechterkant de t-shirt borduureder Ganesha passeert, doe hem dan aub even de groeten van mij!
grt,
Frank [als je een e-mail adres of tel.nr. wenst dan kan ik je dat wel bezorgen]- ook via runnerfrank@home.nl
Ik verblijf altijd in Pilgrim’s Guesthouse. Dat hotel is rustig, heeft een mooie tuin en ligt niet midden in het drukke Thamel.
In juni ga ik zelf ook weer, ook om te werken voor een kindertehuis en ben dit keer van plan eens naar hotel Mandap te gaan. Dat ligt wel midden in Thamel, maar is toch rustig en je hebt er alles wat er op je verlanglijstje stond, alleen die wifi weet ik niet.
Gezellig samen eten en zo, dat kan je zelf regelen onder elkaar, je hebt in Nepal zo contact met anderen.
Ik weet niet wanneer je gaat, maar wie weet, zien we elkaar. Heb je al 1 eet gezelschap.
Ik kan je Tibet House aanraden. Goeie kamers met badkamer. Geen airco volgens mij, in ieder geval niet de kamer die ik had. Wel een ventilator. TV-tje. Mooi dakterras met uitzicht over Kathmandu. Restaurant met tuin.