Hoi I.
Onlangs heb ik via booking.com Kathmandu Boutique geboekt. Schoon, prettig en nette kamers voor weinig geld. Pick up service vanaf de luchthaven hebben zij ook voor gezorgd. Wellicht een goede plek voor een eerste ontmoeting met Nepal. Er zijn natuurlijk heel veel goede en net zoveel minder goede guesthouses.
Succes en geniet van Nepal.
Harry
Wat gaaf dat je naar Nepal gaat! Een droom waar je zeker geen spijt van gaat krijgen
Een goed en schoon budget guesthouse/hostel is Bag Packer’s Lodge in Thamel (http://www.bagpackerslodge.com/). Het ligt centraal in een rustiger deel van Thamel, op loopafstand van veel bezienswaardigheden. De kamers zijn schoon en betaalbaar. Het personeel is zeer gastvrij. En ze hebben een dakterras waar ontbijt en snacks geserveerd worden. Vraag naar Krishna Dawadi.
In kathmandu verblijf ik altijd in de wijk poknajol. Deze ligt om 1 minuut lopen van Thamel. Maar er komt geen verkeer en is dus heerlijk rustig. Er zijn een 8 tot 10 tal guesthouses in de prijklasse euro 6 tot euro 25. Allemaal redelijk schoon. Naar Nepalese maatstaven zoals overal. Wij hebben de meeste wel al een keer gehad. Vorige maand een week in garden guesthouse gezeten (Poknajol dus). 800 tot 1000 npr ( 7 tot 9 euro) per 2 pers of drie pers kamer. Mooi ruim, goed bed, altijd warm water en schoon genoeg. Badkamers voor Nepal erg schoon. Aanrader dus. Verblijf op 2e etage 301 is de beste kamer.
Dankje wel voor de tips ik had viavia ook een tip gekregen van the valley guesthouse in boudha. Deze heb ik geboekt en en was echt erg goed en mooi. Ook lekker rustig, wel wat verder weg van alles maar een erg goede plek, werd op een gegeven moment een soort thuis.