iets goed voor de bevolking

In overleg met Erik heb ik hier grote schoonmaak gehouden!

De vraag is letterlijk: Wat mee te nemen naar Nepal.

Ik denk dat Ilona zelf kan bepalen of ze bloembollen of kleding mee wil nemen. Wie het beter weet kan ik niet beoordelen. Misschien dat Erik daar nog een mening over heeft maar die volgt dan nog.

Discussie gesloten! Tenzij je antwoord geeft op de vraag die in de openingspost gesteld word.

Dank Theiz, ik had er geen tijd voor gisteren, kon alleen snel scannen en zien dat het wat uit de hand liep. Zomaar lukraak spullen uitdelen vind ik nooit een goed idee. Ik zoek altijd organisaties met adressen waar ik gericht iets kan doen. Alle kinderkleren die mijn kinderen hebben gedragen zijn naar Nepal gegaan, toen ze er eenmaal zijn uitgegroeid. Via een relatie ging dat naar een hele wijk waar ieder kind er iets van kreeg.
Iets als tulpenbollen kan zeer gewaardeerd worden, als je weet aan wie je het geeft. Heb je bekenden, dan kan ik me voorstellen dat ze het leuk vinden. Maar zomaar iemand wat tulpenbollen geven op straat komt vrij bizar op mij over.

Ik geloof prima dat alle mensen die hier antwoord hebben gegeven het met de beste bedoelingen doen, maar probeer het in het vervolg een beetje netjes te houden svp, voor de leesbaarheid van ons forum.

Zeer mee eens, Kingfisherik. "Wij hebben in de loop der jaren moeten vaststellen hoe moeilijk het is om de mensen daar tevreden te stellen. Dit was voor ons En hun niet leuk. Geheel per toeval hebben wij ontdekt dat arm en rijk dol zijn op bloembollen. De gezIchten als er een hyacinth tot bloei komt! De gezIchten als je ze -op verzoek- een zakje bollen (“ui die je in de grond stopt. later komt er een bloem uit”) in de handen drukt! Mensen hebben meer nodig dan voedsel, kleding, medicijnen! In Mexico-city nam ik regelmatig straatkinderen (lijmsnuivertjes) mee voor een goed ontbijt en gaf ze dan nieuwe t-shirts, sweatshirts met een leuke opdruk en … Donald Ducks! Later ontstond het WarChild project: creativiteit voor kinderen in de knel.

[Aangepast, we gaan niet wederom in discussie en noemen geen namen.]

Via Wereldwijzer app

Ook leuk om eens een draadje te starten over sponsoring: gruwelijke en leuke verhalen, wat werkt wel en wat niet. Hoe kun je geven zonder de menselijke waardigheid aan te tasten. Wat kun je meenemen vanuit Nl en wat koop je beter daar. Idealitair: bij elk landenforum een stickie over waar de behoeftes liggen.

Via Wereldwijzer app

Ik zal er eens over nadenken. hoeft niet bij ieder landenforum denk ik. Wie naar Noorwegen gaat heeft met heel andere dingen te maken dan de Nepal ganger.

Noren zijn ander dolgelukkig als je whisky voor ze meeneemt. Ha ha

1 like

Ook leuk: een kado-stickie per land. Welke dingen zijn leuk om dAAr te kopen voor de mensen hier. In Nepal bijv. bArst het van de leuke dingen, vaak door vrouwenkollektieven gemaakt (waar helaas beter gesitueerde mannen de scepter zwaaien).

Via Wereldwijzer app

Als topic vind ik het prima, leuk onderwerp. Allemaal stickies vind ik meestal nogal rommelig. Als ik er al eentje aan zou maken, dan zou het over de algemene regels (visa, permits en zo) gaan. Maar dat is er nog nooit van gekomen :slight_smile:

“De vraag is letterlijk: Wat mee te nemen naar Nepal.” dat is een goed idee.