ICE voor 2014 aanvragen

Beste Canada reizigers,

Sinds mijn vakantie naar Britisch Colombia in 2009, is het mijn droom geworden om nog een keer terug te komen.
Nu heb ik hier aankomend jaar de kans voor en wil binnenkort dus ook een Working Holiday visum aanvragen voor 2014.
Ik heb al meerdere websites bezocht en bestudeerd, en het aanmelden voor deze visum zijn nog niet begonnen. (naar mijn kennis)
Wel al gelezen dat er meerdere formulieren/documenten voor nodig zijn; waaronder bewijs van goedgedrag / een geldig paspoort /
en pasfoto,s die goedgekeurd zullen worden door de Canadeese government. Mis ik in dit rijtje nog bepaalde formulieren of documenten?
Door alle informatie, zie ik het bos niet meer.

Ik heb zelf nog nooit een bewijs van goedgedrag aangevraagd, maar weet dat gemakkelijk kan bij de gemeente. Wel vroeg ik mij af, na het bestuderen
van een aantal topics hier op het forum; Of er nog bepaalde specifieke dingen aangekruisd moeten worden bij de aanvraag.
De links (op het forum) voor de voorbeelden zijn helaas vervalen.
Liefst zou ik alle formulieren en documenten al in orde hebben op moment het mogelijk is, om zo,n working holiday visum aan te vragen zodat ik hopelijk niet te laat ben , en ze hun quota al behaald hebben.

Een ander vraagje is; indien ik zo gelukkig ben om zo,n Working Holiday visum te mogen ontvangen of het dan uitmaakt dat je Canada binnenkomt met een One-Way vliegticket? En hoe gaat het precies in ze werk, indien je moet aangeven dat je financieel instaat bent om voor jezelf te zorgen. Moet je dan bankafschriften meenemen, zodat de douane deze kan zien? (of is dit nu een hele rare vraag)

Ik hoop dat iemand me met deze onduidelijkheid een klein beetje kan helpen. Door allen informatie, zie ik niet meer precies ‘hoe en wat’. Of te wel zie door de bomen het bos niet meer. In iedergeval bedankt, van het doorlezen van mijn stukje tekst.

Vriendelijke groet, Jennifer Weijts

Klopt! Vanaf november deze website goed in de gaten houden: http://www.canadainternational.gc.ca/netherlands-pays_bas/experience_canada_experience/index.aspx?lang=nld

Klopt, en een bewijs van betaling.

Neem het formulier mee uit dit topic: Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk
Aanvinken dat het gaat om een visumaanvraag/emigratie en dat je een internationale versie wilt (Engelse vertaling erbij).

Zo hard gaat het nou ook weer niet. :wink:

Douna doet niets, die vraagt enkel naar je bagage. Immigratie maakt de beslissing of je binnen kunt komen of niet. Met een enkele ticket moet je inderdaad kunnen aantonen dat je voldoende geld hebt om een ticket terug te betalen, bovenop de kosten om in leven te blijven gedurende je eerste 3 maanden. Er is mij nooit naar een bankafschrift gevraagd, ik zei alleen wat ik op mijn rekening had staan en daar bleef het bij. Zorg ook voor bewijs (dit keer wel op papier) dat je gedekt bent in het buitenland door de zorgverzekering. Vertel overigens niet tegen je NL-verzekering dat je gaat werken, want dat gaat gezeik opleveren. In BC schijnt het mogelijk te zijn om met de WHP een lokale zorgverzekering bij de overheid te krijgen, als je die kunt krijgen, kun je wel tijdelijk je NL-verzekering opzeggen.