Dat is nou de hele reden waarom ik het document heb gemaakt: zodat je niets meer tussendoor naar ambassades hoeft op te sturen. CIC heeft ook geen uitleg over hoe en wat met de VOG. Je bent Nederlander, dus je hoort zelf te weten waar je dat moet halen (vanuit Canadeees oogpunt, ze gaan het niet voor ieder land voorkauwen). Je gaat met mijn formulier en het VOG-aanvraagformulier naar het gemeentehuis. Zorg dat er is aangekruisd dat het voor een visumaanvraag/emigratie is bedoeld en dat je de internationale versie (Engelse vertaling erbij) wilt ontvangen (wees creatief met dat ergens te vermelden).
Voor de zekerheid heb ik het VOG-formulier van de ambassade aangepast met het adres in Wenen.
Ik heb destijds mijn Nederlandse basisverzekering+werelddekking aangehouden. Al die andere verzekeringen wilden geen chronische ziekten dekken. Er zijn geen Canadese zorgverzekering, het gaat per provincie en met de WHP kun je niet de Quebecois verzekering krijgen en al die private dingen wilden OOK geen chronische ziekten dekken. Ik ben dus bij de FBTO gebleven, ben ingeschreven gebleven en vooral niet gezegd dat ik werkte. Heb dit zo’n 2 jaar vol kunnen houden (nog zorgtoeslag gevangen ook).
Waarschijnlijk weet je het antwoord inmiddels wel, maar: klopt!