Hulp over werk in Indonesië

Even inhoudelijk reageren op je posting .
De voorbeelden van Amsterdam(Nederland) en Oelde(Duitsland) is om te laten zien dat de werkende mens vaak bijna dezelfde zwakheden hebben , en dat heb ik geprojecteer in Indonesische fabrieken waar ik nog nooit geweest ben. Heb toevallig niets te zoeken .
Wel heb ik veel gesprekken gehad met verschillende soorten medewerkers in dienstverlendende sectoren zoals warenhuizen , de bouw etc .
Dat de trainees vaak te weinig betaald worden en te veel moeten doen is een gegeven , gebeurt overal , ook in Nederland en Duitsland .(waarschijnlijk ook ergens anders).

Wordt het niet eentonig om elke keer dat stokpaardje over google etc naar voren te halen.?
Al is het voor deze keer in een vraagvorm wordt gegoten (Quote :
wat lul je dan, google werk misschien? )
Nee meneer , het is een conclussie uit mijn eigen ervaringen die geprojecteerd wordt in Indonesische situatie.

Dit is ook grappig om te lezen :
Niet voor niets dat verzekeringen zo duur zijn, hup reorganiseren die boel daar, zodat de burgers niet hoeven op te draaien voor het koffieleuten en privé-telefoontjes van die onproductieve werknemers.

Iedereen met een kantoorbaantje zullen bepaalde takkenpakket hebben.
Voorbeeld , je moet minimaal 50 dossiers per week afhandelen.
In de loop der jaren ben je zo goed geworden (vaak routinematige werkzaamheden) dat je die 50 dossiers binnen de helft van de tijd klaar hebt.
Dus als men zorgt dat het minmaal 50 + dossiers worden afgehandeld(zeg maar 60) dan is de baas blij en jij bent ook blij omdat je ondanks de 20% “overproductie” nu tijd hebt om aan verschillende “werkoverleg” (koffieleuten- jalan jalan ) mee te doen.

Ik moet nog een werknemer vinden die X bedrag krijgt voor 50 dossiers en ook 70 of 80 dossiers aflevert voor dezelfde salaris.
Los van het feit dat je als kontlikker v.d baas / matennaaier wordt gezien door de andere collega’s die alleen maar 50 kunnen afleveren.

Tenminste dat zijn mijn tig jaren ervaring in Nederland.
In fabrieken en als potloodhouder (kantoorbediende).
Dat zal ook het geval zijn bij de Indonesische fabrieken .

Hoe kom je erop SAWA, echt briljant deze :smiley:

De K te lang of 2 keer ingetikt ??.

Bij deze , dankzij Dhr Boomaap gecorrigeerd :
TAKENPAKKET.

En heb je nog inhoudelijke reactie op mijn posting ?
Je kan mss bijdrage leveren , uit je jarenlange ervaring daaro.

Zooo Surya…je hebt weer een plek gevonden om lekker te ‘zieke’ zie ik?
Heb me maar even aangemeld hier, eens zien of hier mijn berichten ook zomaar ‘verdwijnen’…

Je zat zeker weer over de K… van een jonge poes te mijmeren, ouwe snoepert.

Ik wil dolgaarne inhoudelijk op uw berichtgeving reageren, maar kunt dan een hint geven wat nou precies de inhoud is, ik raak meestal bij de 3e of 4e zin het spoor volkomen bijster :smiley:

Overigens vermaak ik me altijd prima hoor als ik weer eens lees wat u inmeen heeft gewrocht, u bent een sierraad voor ndit forum, eigenlijk het porum van dit forum, als het boegbeeld van een Inlander op een VOC schip. Al varende wijst hij voortdurend alle kanten op, behalve de juiste. En Bontekoe maar lachen :smiley:

Hallo , welkom hier .

Of je berichten Zo maar "verdwijnen"weet ik niet.
Wel heeft de Moderator meermalen geschreven dat Off topic zaken en op persoon gerichte posting verwijderd zal worden.
Vaak doet hij het niet , mss heeft hij het te druk .

Zullen we maar On Topic gaan ?
Mss kan je bijdrage leveren en vragen beantwoorden ??

x

Het is natuurlijk uitermate moeilijk hier om een bijdrage te leveren met een moderator zoals SAWA (Suraya Atmadja Weet Alles) Op elk bericht heeft ons Javaantje wel commentaar dat het in Amsterdam-Noord toch wel anders is.

Misschien is ie wel een beetje moe van jouw hier…

Trouwens, dat mijn berichten verdwijnen bij Indahnesia heeft niks met off topic te maken. Ze nemen je in bescherming uit ‘medelijden’…

Boomaap, die Surya weet helemaal niks! Die vent leeft in een virtuele wereld van Google, Wikipedia en forums…

He OB,

Het moet eigenlijk geschreven worden als " SAWA", maar dan begrijptie er niets meer van. Als ik “Inlander” schrijft dan krijg ie een verhandeling over het kolonialisme.

Ik beschrijf de situatie zoals ik het in Nederland/Duitsland en in Indonesia kan zijn .
Heb vet gemaakt , anders denk je dat het alleen maar een Indonesische probleem is .
Dus het is een universele probleem.

Kennelijk heb je mijn posting niet goed gelezen of begrepen .

Nog 1X dan .
Ik schrijf dat ik altijd meer presteer dan wat mijn baas vraagt . Boven de norm .(voorbeeld 60 afleveren i.p.v 50 zoals de baas dat wilt) .
De meeste kollega’s , en zeker de oudere doen gewoon hun werk (volgens de norm) . Soms halen ze dat niet , ook menselijk. Je wordt ouder en trager.

Ik vraag me af waar je de wijsheid vandaan haalt dat de Indonesische werkenden te veel rekening houden met de buren of collega’s.
Als ze hun best niet doen kunnen ze opstappen , of krijgen geen overwerk aangeboden.
Kunnen ze hun kinderen geen eten geven of fatsoenlijke scholing geven. Voor jou zitten nog miljoenen werklozen die je baantje graag willen overnemen.

Kijk naar de tani (boeren) , naar de arbeiders.
Vooral in de textiel , schoenen industrie.
Ze moeten vaak overwerken , en doen het graag omdat ze het geld nodig hebben.
Vaak moeten mensen meer dan 2 banen nemen om rond te kunnen komen.
De probleem is dat er te weinig (“ongeschoolde”) banen zijn .
De iets ambietieuze en slimmere Indonesiers gaan ook massaal naar buitenland .Voor werk.Tenminste als ze het kunnen.

x

Draaikonten werk ?

x

Ooh , moeilek dese .

Het gaat om de “arbeidsethos” van (bijna) alle werkenden .
Werkenden die in loondienst zijn .

Ik zie veel overeenkomsten tussen Nederland , Duitsland en waarschijnlijk ook in Indonesia (geprojecteerd ) .

x

Sori Nir Sawa,

Ik heb er voor gekozen om in dit draadje weinig te zeggen, maar ik wil wel even kwijt dat ik nog nooit zoveel gefantaseerde onzin van uw hand bijeen heb gezien, dit was een absoluut dieptepunt, waarin u er blijk van gaf absoluut niet te weten waar u het over heeft. Ik heb niets gezegd omdat Maryono al uitgebreid had gereageerd. Ik kan me meestal goed vinden in hetgeen hij schrijft.

Ik heb sterk de indruk dat u thuis geen flikker te doen heeft, waarom gaat u niet eens een halfjaartje naar Indonesie, op een normale manier rondtrekken, slapen in eenvoudige hotels, reizen met het openbaar vervoer. Niet zoals de patser die het in NL heeft gemaakt en daaro de Tokeh Besar uithangen. Met andere woorden maak eens kennis met uw geboorteland, daar weet u niets vanaf en stop met die verzonnen onzin hiero , SAWA u bent een belediging voor uw eigen volk.

http://img197.imageshack.us/img197/416/picture1una.jpg

copyright jansen h simano

Hi SAWA,

Ik heb dat altijd anders ingeschat, iemand die net zijn diploma SMA (Negri) heeft schat ik in op het niveau laatste jaar lager onderwijs in NL. Uitzonderingen zijn de vakken Agama Islam en de inrichting en organisatie van de Republik Indonesia. De kindertjes zijn gehersenspoelt met “mitos sejrah”. Na zes jaar Engelse les kunnen ze alleen maar " Yes" en " No" brabbelen, soms de woorden I lap yu sms’sen. Wat ook zo treurig is met die Indomezen is dat als ze eenmaal van school af zijn nooit van ze levensdagen meer iets gaan bijleren, niet eens voor hun lol.

Als we u alleen maar als voorbeeld nemen, dan kunnen we u toch vergelijken met een jochie van 14 jaar ergens achterin de veenkolonie Groningen opgegroeid. Naief, conservatief en wereldvreemd, een echte ayam kampung :smiley:

Gelukkig kunnen we constateren dat uw fanclub hiero wekelijks groeit, dus voor u geen enkele reden om een andere koers te gaan varen. Gewoon houwe zo ouwe

SAWA forever :smiley: