Hallo, ben van plan naar Thailand te gaan maar heb maagreflux waardoor ik wat hoger moet liggen in een bed. Ik zoek naar hotels die een elektrisch of verstelbaar bed hebben als die er al zijn. Iemand enig idee of die er zijn? Groeten Sievert
:chin:Sievert helaas kan ik je hier niet bij helpen sterkte met zoeken maar hoe los je dit op met de lange >>>vlieg reis naar Thailand:THAILAND:![]()
Hallo fransjes, vliegen is totaal geen probleem, ik zit toch gewoon in een stoel. Misschien moet ik zelf iets meebrengen als ik niets kan vinden. Groeten Sievert
Ik ben bang dat je zelf iets moet meenemen hoor. Dit zijn nou niet echt bedden voor een hotel. Ik zou het in ieder geval niet weten sorry
Sorry,ik heb mij rotgezocht op het internet,geen enkel hotel heeft bedden die elektrisch of verstelbaar zijn in Thailand!
Misschien een paar kussens extra vragen aan het hotelpersoneel?(zodat je wat hoger ligt)
Bedankt voor het zoeken, heb zelf ook al overal gezocht. Alleen hotels voor gehandicapten hebben dergelijke bedden, de prijzen die ze vragen voor overnachtingen zijn absurd hoog. Kussens alleen werkt niet in mijn geval helaas. Vreemd dat in hotels dergelijke voorzieningen niet te vinden zijn terwijl heel veel mensen thuis een elektrisch bed hebben, alleen al voor het gemak ervan. Groeten Sievert
:chin:misschien bij de 5 sterren hotels maar dan betaal je wel de hoofd prijs voor een kamer anders zou ik het ook niet weten sterkte:THAILAND:![]()
@ Sievert,
Wel dit voor je gevonden gelegen in HuaHin(Bungalow&appartement) en is meer voor mensen welke een handicap hebben of rolstoel gebonden zijn maar hebben in ieder geval een elektrisch bed maar het is wel aan de prijs!!!
En anders Bangkok Hospitaal - Pattaya (en alle andere grotere steden)…leuke apartementen voor THB 12,500 per nacht.
Nee, er zullen best sporadisch hotels zijn met de beschreven bedden, maar daar lopen ze meestal niet mee te koop.
Zo denk ik dus ook! Zo heel vreemd is het niet. Een elektrisch bed is niet eens meer zo heel bijzonder. Hopelijk vind je iets! Zou toch zonde zijn dat je je vakantie moet laten afhangen van een bed!
Misschien zeg ik nu iets heel raars, maar je hebt ook van die dingen die zet je op het hoofdeinde. Werd vroeger veel gebruikt als je thuis was bevallen en op die manier kon je lekker “rechtop” in bed zitten. Ook worden ze regelmatig bij ouderen gebruikt. Heb jaren in de Thuiszorg gezeten dus weet dat ze nog bestaan. Zal eens googelen voor je. Zoiets is iig niet lastig mee te nemen en kan op ieder bed gezet worden.
Eerste ‘hit’ gelijk raak! http://www.comfortland.nl/bed-ruggesteun-type-backrest.html
Of moeten je benen ook hoog? http://www.comfortland.nl/matras-verhoger-2.html
Er staat nog veel meer op die site, misschien heb je er wat aan.
Mijn zoontje heeft in het verleden ook erg last gehad van reflux. Hij had 5 telefoonboeken onder zijn matras liggen;) Maar ja, dat was een baby matras en weegt dus niet zoveel.
Helaas werken dergelijke hulpmiddelen niet, leuk om te ontbijten in bed, zit je lekker rechtop, maar slapen is niet te doen. Ik heb een opblaasbaar bed met verstelbare rug , ligt goed maar te groot en te zwaar om mee te nemen. Groeten Sievert
En die matrasverhoger dan? En dan gewoon bij het hoofdeind. Of deze http://www.comfortland.nl/bed-relaxer-2.html Kan op 2 manier, rechtop en “plat”.
Hmmm…dacht dat ik de oplossing had, maar niet dus!
Dus voor toekomstige hoteleigenaren hier…bedden die verstelbaar zijn! ![]()
Hoeveel bedden in Azie kom je wel niet tegen die doorgelegen zijn, waarvan de matrassen te dun zijn, en welke geen lattebodem hebben?
Noem het slecht onderhoud, maar het is een feit dat veel mensen thuis niets beter hebben. Hoeveel mensen zijn er wel niet die op niets dan een rieten matje slapen? Wanneer je dit in je achterhoofd houdt kan je vast begrijpen waarom er geen elektrische bedden zijn!
Bedankt voor het zoeken, er zijn hulpmiddelen zoals bed wiggen (bed wedges) in foam te koop waarvan de advertenties beweren dat het de oplossing zou zijn voor allerhande problemen. Als ik wist waar zou ik in Thailand iets kunnen aanschaffen, maar een hele lattenbodem gaat iets te ver. De reactie van jenny snap ik niet zo goed. Van een hotel mag je toch wel iets verwachten, ik ben niet van plan om bij een Thaise familie te gaan slapen. Groeten Sievert
Je mag alles verwachten, maar je krijgt het niet altijd! Mensen snappen je probleem niet, en houden er daarom geen rekening mee. Dat je een stukje cultuurverschil wat ik wil schetsen… niet meer en niet minder.
begrijp het begrip cultuurverschil niet echt, heb gewoon last van een vervelende aandoening die ook genoeg mensen in Thailand zullen hebben of waar ook ter wereld.
jouw aandoening zal beslist overal voorkomen, maar de hulpmiddelen die jij gewend bent niet.
mensen in Azie hebben de ‘luxe’ van een goede medische zorg niet, en ondanks hun pijnen zullen veel mensen thuis toch op een matje moeten slapen ipv op een elektrisch bed. dat maakt het helaas lastiger voor jou om te krijgen wat je nodig hebt, zeker in goedkopere hostels.
ik heb verschillende ziekenhuizen gezien in Azie (vrijwilligerswerk), en het is elke keer weer schrikken hoe weinig hulpmiddelen er zijn. Bangladesh spande de kroon: daar zijn niet eens bedden en neemt de familie van de patient een baal stro mee waar men na de operatie op moet liggen.
ondanks de prijs van een hotel zou ik dus geen risico nemen, en toch gaan voor een aangepast hotel! dat zal de enige mogelijkheid zijn om verzekerd te zijn van de faciliteiten die je nodig hebt (tenzijn je hulpmiddelen van thuis meeneemt).
Nou zo raar gedacht vind ik het niet! Sommige hotels vragen ook Westerse prijzen! Waarom dan geen Westerse voorzieningen! Zeg niet dat je het moet verwachten en dat het logisch is maar raar gedacht vind ik het zeker niet!
Vind de vergelijking eerlijk gezegd niet op z´n plaats Jenny! Dat we hier die bedden normaal vinden wil toch ook niet zeggen dat iedereen er hier op slaapt? Ken er genoeg die zich moeten behelpen en wat Nederlandse maatstaven betreft “armoedig” slapen. Je zou denken dat iedereeen hier in NL een dekbed heeft! Nou ik ken een geval waarvan het zoontje midden in de winter onder een laken sliep omdat ze geen dekbed of dikke deken kon veroorloven! En dat terwijl dekbedden en dekens overal verkrijgbaar zijn en iedereen ze kent!
Dat ze het over het algemeen niet kennen dat is een ander verhaal, er zullen vast meer dingen zijn wat ze daar niet kennen maar hier wel of juist andersom.
Toch ben ik benieuwd hoe mensen zo’n aandoening daar oplossen. Neem aan dat reflux ook in Thailand voorkomt…En daarmee bedoel ik niet de mensen die op een matje slapen (die zullen vast hun eigen creatieve oplossing vinden) maar over de mensen die geld genoeg hebben en evt voorzieningen kunnen kopen.
Oh en het feit dat er cultuurverschil is wil niet zeggen dat ik daar maling aan heb! Want zo suggereer je het wel, aanpassen, accepteren en anders niet komen!
Want nogmaals, ik vind de vraag van Sievert helemaal niet zo raar.
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat je op het ergste voorbereid moet zijn, dit om teleurstellingen te voorkomen.