Misschien moet ik maar niet naar Thailand gaan. Costa Rica schijnt ook mooi te zijn, misschien dat ze daar elektrische bedden hebben. Zal wel niet. Goeten Sievert
hoi
nou er zijn wel verstelbare bedden
ik heb er hier 2 in mijn huis,
speciaal moeten bestellen in bangkok.
maar die gaan ze echt niet in hotels zetten.
veel te duur voor aanschaf.
en de thaien kunnen ze niet betalen.
thaien met de zelfde aandoening al jij.
mag al van geluk spreken al hij een gewoon bed heeft.
dus ze zijn meer voor de farang of de rijke thai.
en je zegt ze vragen wel westerse prijzen,
voor die westerse prijzen krijg je wel meer servoce.
dan in nederland in een hotel dat weet ik wel.
maar dit is thailand geen europa.
handicap voorzieningen kennen de meeste hotels niet.
en ook niet voor de bevolking.
moeten roeien met de riemen die ze hebben.
wens je sucses met je zoektocht.
maar denk dat je weinig of geen kans hebt.
of dat je heel veel bathjes kwijt bent.
groetjes uit samui
Hallo Riekske, dan kom ik toch gewoon bij jouw slapen. Sorry, grapje. Toch bedankt voor de verhelderende informatie. Groeten Sievert
Dat zou zonde zijn Sievert! Thailand is zo’n prachtig land!
Maar wat betaal je voor zo’n “speciaal” hotel als ik vragen mag?
Dat is mij trouwens wel meer opgevallen! De voorzieningen voor gehandicapten is er niet of nauwelijks! Neem nou de straten, geen rolstoel die daar fatsoenlijk over heen kan! Maar dat zal vast wel weer komen omdat ze daar amper tot geen rolstoelen gebruiken.
begint met 100 euro per nacht afhankelijk van het seizoen, niet goedkoop dus. Voor thaise begrippen astronomisch. Reizen voor gehandicapten zijn gewoon weg niet te betalen. Ik weet niet hoe ze het kunnen betalen.
T is idd vreselijk duur! En je moet overal rekening mee houden! En dan nog kan het niet altijd zo zijn als dat je had gehoopt, net wat Jenny zegt die teleurstelling die je dan krijgt. Mijn tante is net genezen van kanker, maar kan onmogelijk trap lopen. Specifiek gevraagd naar een kamer op de begane grond of een lift. Kreeg een kamer 4 hoog met trap te bereiken! Nou ja zeg! Zo’n eis is dat toch niet? :mad: Uiteindelijk heeft ze een kamer op de begane grond gekregen. Was in Egypte niet in Thailand overigens.
Die bed wedges, is dat te lomp voor je om mee te nemen vanuit NL? Hebben vliegtuigmaatschappijen geen speciale “regels” voor dit soort hulpmiddelen? Geen idee of zoiets te koop is in Thailand of waar! Thuiszorg winkels of iets dergelijks zullen ze daar vast niet kennen. Misschien vragen aan iemand die in Bangkok woont. Want denk wel dat als het er is je in de grote stad moet wezen.
http://www.wereldwijzer.nl/forum/reizen-met-een-beperking-forum
Heb je hier al gekeken? Of anders je vraag hier neerzetten? T is maar een idee en niet geschoten is altijd mis! Er zullen vast meerdere aandoeningen waarbij het bed verstelbaar moet zijn. Ik heb zelf ook een tijdje “hoog” moeten liggen met de benen. Maar dat was maar voor tijdelijke duur gelukkig. En heb het kunnen oplossen met dikke kussens onder het matras en eentje erop.
Nee ondanks dat ik er geen gebruik van hoef te maken begrijp ik totaal deze redenering niet.
Ik houd het op vraag en aanbod, en zodra het aangeboden wordt dan hangt het prijskaartje eraan of dat nu in Azië is of in Nederland is.
Hoeveel mensen wonen er niet in een huis van bij elkaar gesprokkelde onderdelen met een dak van golf platen, dus dan moet ik ook maar begrijpen dat… en dat heeft niets te maken met het feit dat veel mensen thuis niets anders hebben of op een rieten matje slapen.
Hoeveel hotels in Nederland zouden doorgelegen matrassen hebben of geen latten bodem, of een elektrisch verstelbaar bed in hun aanbod hebben.
Niet veel heb ik inmiddels begrepen, ben net met vakantie terug uit Frankrijk, heb zelf alle spullen meegenomen (verstelbaar bed uit mekaar gehaald en ter plaatste weer in mekaar gezet), werkte uitstekend. In een vliegtuig meenemen wordt lastig helaas en dan nog ermee gaan slepen. Groeten Sievert
Wat een gedoe zeg…
De gehandicaptenzorg mag dan op een laag pitje staan, de voorzieningen zijn er wel degelijk.
In elke grotere stad vind je winkels waar je naast medicijnen ook allerlei hulpmiddelen kunt kopen; rollators, wandelstokken, rolstoelen, ziekenhuisbedden, zuurstof-sets…noem maar op.
Veel hotels zijn wel degelijk aangepast voor gehandicapten…maar uiteraard zijn de aanpassingen gebaseerd op de meest voorkomende handicap -> jezelf moeten voortbewegen in een rolstoel. Zelfs in shoppingmalls vind je speciale toiletten voor gehandicapten.
Een maag-reflux is een niet alledaagse aandoening en is ook niet met een alledaagse ‘simpele’ verstelbare latten-bodem op te lossen. Het komt er volgens mij meer op neer dat je komplete bed/matras onder een hoek komt te staan.
klopt helemaal, onder een hoek zetten van een bed is echter niet zo moeilijk.
Misschien dat er Nederlanders zijn die een hotel runnen in Thailand. Kan ik de situatie beter uitleggen en misschien zijn er oplossingen te vinden aldaar. Groeten Sievert
Er zijn zeker wel Nederlanders of Belgen die een hotel runnen in Thailand! Oa in Chiang Mai zit een Guesthouse (Awanahouse) en in Pattaya zitten er ook wat. Joep zal je over dat laatste vast meer kunnen vertellen.
Ook ken ik een Nederlander in Kanchanaburi. Hij heeft geen hotel maar wel een reisbureau. Misschien via hem? Hij verhuurd soms trouwens ook zijn nieuwe woning! Wij gaan er ook slapen. Laat maar weten of je interesse hebt. Dan zal ik je zijn gegevens doorspelen. T is niet zo dat hij de voorzieningen heeft maar net wat je zegt, t is een Nederlander en dus makkelijker uit te leggen.
De meeste Thaise hotelbedden zijn van het zogenaamde “houten kist”-model. Niet simpel om deze onder een hoek te zetten, alhoewel…de bodem (onder het matras) is meestal van multiplex, dus afhankelijk van de hoek waaronder het matras uiteindelijk moet komen te liggen kan e.e.a. met houten latten en wiggen opgelost worden.
Ik ken een hoteleigenaar in Pattaya en deze is (bijna zeker weten) bereid om deze aanpassing uit te voeren, mits je natuurlijk voor langere tijd boekt.
PM me maar voor meer gegevens.