Kies jij voor een low-budget accommodatie op vakantie in Thailand,of de betere hotels&guesthouses? Je kan hieronder je meningen kwijt!
Ik ben zelf echt van de betere hotels. Hoeft voor mij zeker geen overdadige luxe te zijn, maar goede middenklasse/toeristenklasse hotels vind ik wel prettig. Ik ben niet zo van de guesthouses. Als ik op vakantie ben, mag ik best wat meer geld uitgeven voor accommodatie. Ik heb er tenslotte het hele jaar voor gewerkt. En ik moet zeggen dat ik in al die jaren dat ik in de reiswereld werk ook behoorlijk ‘verpest’ ben door luxe accommodaties tijdens studiereizen.
Ikzelf heb al van alles geprobeerd,gaande van een vuile kamer met ongedierte tot de betere hotels in de catogorie 4 sterrenhotels.
Ben op leeftijd gekomen dat ik iets meer wil dan een “gewone” kamer.
Alles moet aanwezig zijn,tv,airco,verse lakens,ijskastje en zeer belangrijk een bad met warm water.
Nu ik denk voor mij persoonlijk dat, hoe ouder je wordt hoe meer luxe dat je wilt op vakantie.
Ik heb in van alles geslapen van dorms, kamers met ratten tot 5 sterren deluxe.
die luxe hotels zijn leuk maar vaak onpersoonlijk vind ik maar je kunt er wel leuke dingen mee maken heb in a’dam toch met een aantal wereldberoemde gasten aan de bar gezeten.
:chin:Ik slaap vaak bij de mensen thuis maar als ik in hotel slaap vindt ik het wel fijn als er warm water is om je tewassen en schoon is verder maakt het me niet zoveel uit.
eten doe je toch meestal buiten het hotel voor mij is dan ook alleen een plek om te slapen:THAILAND:
Wij hebben vanaf goedkope appartementen, een wiphotel :paranoid: t/m 4 sterrenhotels gezeten, nu pakken we de gulden middenweg, die vind ik het beste en hebben ook het vriendelijkse personeel.
die wiphotels heb ik gehad ja wel lachen kun je vaak je auto parkeren naast je kamer achter een gordijn
wij hadden eerst niets in de gaten, we hadden een normale kamer, maar toen we het wisten heb ik een rondleiding gevraagd en ook gekregen, geweldig om die kamers te zien met hun spiegels en stapels filmpjes op de grond
en inderdaad die wagens achter de gordijnen
wij werden er gelijk mee geconfronteerd we moesten bij een hokje stoppen en de eerste vraag aan mijn vrouw was short time of long time, ik lag gelijk dubbel van het lachen, alleen mijn vrouw niet zo.
Nu ik heb een tijdje geleden gelogeerd in het Asia hotel in Khon Kaen,dacht dat ik 250bath had betaald.
Wat me toen opviel in deze smerige kamer,gaten die aanwezig waren in de muren,ook (wist het toen niet) dit hotel stond bekend als een wiphotel:maw:lossen en laden en inpakken en wegwezen.
Ik ben zeer flexibel, dus kiezen is eenvoudig. Alleen dat ik niet graag slaap met ongedierte in mijn bed; 1 keer, in India, met rode kleine mieren; iedere avond moesten we vechten met de doel : wie is hier de eigenaar?
Ik ben een gewoon mens, een 5ster hotel is niets voor me; ik wil niet zo materialistisch zijn; ik kan even goed slapen in een hutje, gemaakt uit palmbladeren en met alle boeken die ik thuis heb (honderden…) en voor de rest, niets; de ligging moet aan de rand van de zee.
Daar kan ik leven, ongestoord door niemand en ik wil de andere mensen ook niet storen.
Groetjes
Sopirla>>>
Goede morgen, iedereen
Ik ga eerst mijn “ontbijt” drinken en rook produceren, en dan ben ik terug; interessante discussie…!
Tot straks!
Sopirla>>>
Lekker in een 3* hotel is luxe genoeg, hoewel ik het beperkte van een vlot ook wel kan waarderen.
Right !:zon02:
Over het algemeen slaap ik eigenlijk overal wel van very low budget tot luxe echter aan het einde van mijn trip probeer ik af te sluiten in een wat luxer accommodatie om nog even dat zalige vakantie gevoel vast te houden.
Gr
Olav
Ik slaap meestal low budget. Als ik in m’n eentje reis kies ik regelmatig voor kamers met gedeelde faciliteiten, als ik samen met iemand reis dan wordt het vaak een kamer met private bathroom. Zeker wanneer ik alleen ben, dan is een kamer toch alleen om te slapen.
Ik vind het wel belangrijk dat het schoon is in een kamer.
In een wiphotel heb ik nooit gezeten, maar ik heb wel ooit in Chieng Mai naast twee backpackers gezeten die urenlang luidruchtig bezig waren. En de ochtend daarna nog een keer. Heel gênant!
je zou het eigenlijk wel een keer moeten doen want het hoort wel een beetje bij de thaise cultuur.
Wij hebben éénmaal in de Red Rose in Chiang Rai geslapen: kruising tussen animatiepark en wiphotel, compleet met thema’s per kamer (oa. Thai boxing, Disney,…) Zeer bevreemdend.lol2 Grappig voor één nachtje, maar toch maar een ranzige bedoening. http://redrosehotel.info/index.php
Normaal gezien nemen wij de eerste dagen in Bkk een iets duurdere optie om bij te komen van de reis, en de laatste dagen om onze laatste dagen te vieren. Voor de rest basic maar propere guesthouses met private bathroom.
Als ik alleen reis, mag het nog een stuk meer basic. Hoef geen privacy, behalve voor het slapen.
Ben niet veeleisend op reis, maar ik heb toch graag mijn eigen douche en toilet, en… het moet proper zijn. Of ben ik dan toch veeleisend ?
Ik heb eens in Gambia in een 4sterrenhotel geslapen, en ben mijn eigen hoofdkussen gaan kopen, hetgeen erop lag was echt niet te doen van de zweetgeur! :mad:
Ik reis wel regelmatig , en heb al aardig wat gezien voor m’n leeftijd.
Doch kies ik liefst voor mooie hotels dan guesthouses.
Waarom? Ik ben erg gesteld op privacy en netheid. Zo zou ik absoluut niet kunnen douchen in een douche waar ik de haren nog zie liggen van de vorige… Daar komt m’n haar van recht…
Maar ik heb overal al geslapen zelf in wip hotelletjes , deze zijn soms ook goed (in Turkije dan toch).
In Thailand ga ik van eenvoudige hotels tot 5* hotels nemen , ben eens benieuwd. Hoe zit het met de hotels in Thailand trouwens? Want een 5* in Spanje is geen 5* in Roemenie bv…