Hallo
Misschien niet, maar misschien ook wel…ik woon hier al 21 jaar en ik kende Bucuresti als mijn handtas (die ik niet heb, omdat ik gebruik dagelijks een rugzak ); ik ben verschillende keer terug geweest in Bucuresti , maar ik vind zo weinig aandachtspunten terug, dat ik zal verdwalen, moest ik alleen zijn; alle internationale hotelketen zijn vertegenwoordig; sommige duurder dan hier en ze zien, van buiten al, “this is not for me” !
Groetjes
Sopirla
Low-budget of de betere hotels?
Budget, zou ik zeggen. Dus niet de echte onderkant (Rock-bottom cheap) , maar een kamer of hut met douche en toilet, verder geen eisen, behalve veiligheid. (Diefstal e.d.) Veiligheid heb je ook zelf een beetje in de hand.
Vaak zijn deuren van hutjes uitgerust met een deur waar je ook een slotje aan kunt hangen met cijfers , waardoor evt. ongenode gasten wel even werk hebben om binnen te komen.
Hans.
Ik vind guesthouses toch eigenlijk het leukst en gezelligst. Over het algemeen reis ik behoorlijk low-budget en heb ik alleen behoefte aan een schoon bed en een fan. Warm water vind ik in warme landen helemaal niet belangrijk.
Zo nu en dan is het echter ook best leuk om in een luxe accomodatie te overnachten. Afgelopen zomer hebben we in Brunei in The Empire Hotel overnacht en dat was wel echt een belevenis!
veiligheid heb jezelf gedeeltelijk ik de hand, ik snap nooit dat mensen paspoort geld credit cards ed bij elkaar in 1 tasje doen.
Paspoort is men niet in geïnteresseerd want dat levert geen geld op de dieven hebben alleen belangstelling voor cash geld of spullen die ze makkelijk kunnen verkopen.
Credit card een standaard dief heeft de contacten vaak niet om ze te kunnen gebruiken.
Hey Baco
1000% gelijk: in 21 jaar reizen ben ik, tot nu toe, niets kwijt met een uitzondering : mijn horloge, die IK, vergeten was in de badkamer van het hotel.
Dus : mijn fout! Laat je spullen niet overal slingeren ! Eigen schuld, dikke bult !
Ik wou niet gaan reclameren dat onze kuisvrouw mijn horloge gepikt heeft, omdat : 1) ik ben het vergeten op de wastafel; 2) ze zal ontslagen worden en misschien nog een groot gezin waarvoor ze eten en dergelijke moest kopen…
Neen, het was mijn eigen fout en daarmee basta !
Groetjes
Sopirla>>>
Dan maar ontslagen worden, van ander mans spullen afblijven ![]()
Neen, Kevin, liever een andere horloge kopen dan iemand’s leven miserabel maken door mijn eigen stommiteit…het was mijn eigen fout, “by the way”…
Groetjes
Sopirla>>>
hmm nee niet mee eens, sorry ![]()
als je spullen in je hotel kamer hebt liggen en je bent er niet bij…
hoort personeel daarvan af te blijven…
dus diegene die je horloge jat, maakt je leven zelf miserabel… vind ik…
maar goed, das mijn mening… verder bedoel ik 't niet lullig ofzo…
gr ![]()
@sopirla,
was je uitgechecked en kwam je er toen achter dat je je horloge was vergeten of sliep je nog in het hotel en was je hem gewoon vergeten om te doen en was het horloge verdwenen toen je weer terug kwam op je kamer
wat schiet je er mee op, je horloge krijg je er hoogst waarschijnlijk niet mee terug, je brengt iemand in problemen terwijl je niet voor 100% zeker weet dat het kamermeisje het heeft gedaan. Je bent ook een paar uur kwijt van je vakantie het is maar een horloge, tenzij het een dierbaar horloge was maar als je het vergeet dan was het toch niet zo dierbaar of neem het dan niet mee op vakantie als je het echt niet wilt kwijt raken.
Ik wil diefstal zeker niet goed praten maar in landen waar ze armer zijn moet je niet je dure spullen erg in het zicht leggen is een beetje de kat op het spek binden
Juist 1000%, Baco, het was een “Pontiac” horloge die me steeds deed denken aan mijn job (vandaar gekregen als geschenk) waar ik niet gelukkig was met een véééél te véél jongere bazin die niets wist van luchtvracht en toch was ze mijn bazin; ff buiten topic, als baas, vind ik, dat je véél meer moet weten dan ik en niet constant vragen stellen over afkortingen van luchthavens en code van luchtvaartmaatschappijen, airwaybills en dergelijke, die de basis vormen van een export bediende op een luchthaven !
Dus, voor me, het was “no big deal” en in plaats, heb ik van mijne echtgenoot een mooie “Citizen” gekregen die me doet denken aan een "party"vakantie, 9 dagen lang !
Leve Isla Margarita !
Groetjes
Sopirla>>>
A, by the way, hoe is je verjaardag geweest ?
verjaardag was rustig
I’m sorry !
Groetjes
Sopirla>>>
ja oke, ben ik het ook wel een beetje mee eens, als je het niet zeker weet, oke…
maar misschien heb ik het niet goed gelezen??
ik bedoel: als je zeker weet dat zo’n kamermeisje dat gejat heeft, tja, dan vind ik het niet meer dan normaal dat ze ontslag krijgt ![]()
maar als je het niet zeker weet, tja… dan houd t op ![]()
het probleem in een hotel is dat je het nooit zeker kunt weten wie het heeft gedaan, alleen in een geval van heterdaad, omdat er altijd vele lopers in omloop zijn. Een kamermeisje krijgt al snel de schuld omdat je zeker weet dat die op je kamer komen maar je er vaak niet over nadenkt wie er nog meer op je kamer kunnen komen.
Ik moet wel zeggen dat ik niet weet hoe ik zou reageren want er is bij mij nooit wat van mijn hotelkamer gestolen.
in griekenland afgelopen vakantie, kon je niks in zicht laten liggen, zelfs enkele centen werden gejat daar haha… lag een handje vol kleingeld, totaal nog geen euro… weg was het hahah nouja daar lig je niet wakker van…
dus toch alles maar in de koffer, en koffer op slot… (was geen kluis op de kamer, alleen bij de receptie)