Kies jij voor een low-budget accommodatie op vakantie in het buitenland,of de betere hotels&guesthouses? Je kan hieronder je meningen kwijt.
Gelieve bij het onderwerp hotels&guesthouses te blijven,aub!
Ik weet niet zo goed wat ik voor me moet zien bij low-budget, dat zegt dus al genoeg. Ik heb vooralsnog nooit in en low-budget hotel gezeten, zelfs niet tijdens mijn stedentripje naar Parijs. Ik vond de kamer eruitzien als de slaapkamer van een 10-jarige en er was geen eigen toilet. Zolang mijn budget het toelaat ga ik dus naar de ‘betere’ hotels. Ik ben op zich niet zo veeleisend, ik breng toch weinig tijd door op mijn hotelkamer. Wat ik wel graag heb is dus gewoon een eigen toilet en een kamer die er toch redelijk verzorgd uitziet.
Zelfde vraag als in het Thailand forum, dus ook het zelfde antwoord.
Lekker in een 3* hotel is luxe genoeg, hoewel ik het beperkte van een vlot ook wel kan waarderen.
Niet dezelfde vraag want Thailand staat niet vermeld!lol2
Nu zelf hou ik wat van luxe,alles moet aanwezig zijn in mijn hotelkamer,de tijd van backpacken met kleine budgetten is al lang voorbij.
Gewoonlijk zit ik in de prijsklasse rond de 30euro en af en toe een uitspatting van 50euro en meer.
Wij hebben de laatste keer in een wat goedkoop appartement gezeten ( 10 euro per dag) , is niet slecht bevallen, maar de volgende keer word het toch weer een 3 sterren hotel, een beetje luxe kan geen kwaad.
Als jonge studente hou ik het graag low budget! Even tof en het levert vaak nog leuke ervaring op! Ik ben toch nooit veel binnen in Hostel/hotel te vinden, dus hoeveel luxe daar is maakt me minder uit! Zolang het maar proper is en de mensen vriendelijk zijn!
Over het algemeen reizen we low-budget. Guesthouses, homestays en goedkope bungalows. Zo nu en dan een goede aanbieding van een 3* hotel (die hebben in Azië vaak een zwembad). Heel soms eens een 4 of 5* uitspatting (alleen als het een superaanbieding is), maar meestal vind ik het toch zonde van het geld, want als ik slaap heb ik m’n ogen dicht en terwijl ik slaap ben ik zomaar opeens meer dan 100 euro lichter…
En ik ben het met Siska eens. De leukste dingen heb ik in ieder geval nooit meegemaakt in duurdere hotels…
Tja, veel geld uitgeven aan een ruimte waar je na binnenkomst je ogen sluit en na het wakker worden weer de straat of het strand opzoekt vind ik een beetje nutteloos.
Douche en toilet en een goed bruikbaar schoon bed is ruim voldoende.
Low budged tot middle class is voor mij ok!
Als het sanitair en bed goed en schoon is, maakt het ons niet verder uit.
Het wisselt een beetje, ik denk medium budget de laatste jaren.
Vroeger wel hostels. Maar nu wil ik graag een eigen kamer, liefst ook met eigen badkamer. Soms (betaalde) homestays, dan wel een eigen kamertje.
Ik wil me terug kunnen trekken, en mijn spullen onbezorgd rond kunnen strooien zonder zorgen om grijpgrage reizigers in zo’n slaapzaal in een hostel.
Er hoeft geen tv ofzo in te staan en niet bijzonder mooi ingericht te zijn, maar wel redelijk schoon (maar desnoods slaap ik in mijn zijden lakenzak), en wil ik ook wel dat de kamer een aangename sfeer heeft (hoe basic ook) en liefst ook daglicht. In Zuid-Amerika en Afrika hebben sommige kamers geen raam met daglicht, alleen een raam naar de gang ofzo. Dan kies ik toch liever iets anders, vaak van dezelfde prijs.
De laatste jaren vind ik gratis wifi wel handig, om telkens het vervolg van de reis te kunnen plannen.
Laatst in Schotland heb ik wel even gekeken naar hostels, maar een bed daar in een slaapzaal was 25-30 euro, en voor 35 euro had ik in een B&B een mooie eigen kamer met badkamer. Dan kies ik toch liever dat laatste!
In goedkope landen vind ik het wel lekker om héél af en toe te kiezen voor wat duurder maar echt mooi en luxe (met tv en leen-dvd’s), als ik ook in een fase van de reis zit dat ik 's avonds wat meer op mijn kamer zal hangen en misschien films wil kijken na een dag buiten.
Overigens vind ik Vrienden op de Fiets (low budget B&B voor leden) ook super. Slapen bij mensen in huis, privékamer. Ook leuk om te gluren hoe mensen wonen…
In de toekomst ga ik misschien ook eens couchsurfing proberen, zo af en toe een nachtje tussen de hotels door. Mijn ervaringen tot nu toe met slapen bij mensen thuis die ik onderweg had ontmoet, waren superleuk. De locals kunnen je vaak naar de leukste plekken leiden.
Dat hangt helemaal van af wat voor soort vakantie ik doe. Bij een strandvakantie met af en toe excursie, graag een iets beter hotel. Maar backpackend vind ik het allang best als het schoon is. Wel ga ik sinds kort liever voor een eigen toilet en douche op de kamer. (maar dit is geen must)
Als ik een korte stedentrip doe neem ik ook een luxere accomodatie.
Zo denk ik er ook over, sanitair is wel belangrijk, want hier in Filippijnen kom je nog wel eens tegen dat wanneer je wil douchen er geen water uit komt dus tevoren even checken. Verder hoef ik geen bubbelbad met gouden kranen. Simpele douche is genoeg. En het bed is belangrijk niks zo ergerlijk als een doorgezakt bed met vlooien. Verder maakt het me niet zo veel uit , immers het duren behang zie toch niet als je slaapt, dus waarom een dure kamer.
Oja waar ik nog wel altijd op let hoe kom ik er uit in geval van brand, of andere calamiteit, vaak zijn vluchtwegen op slot wegens diefstal gevaar of gewoon geblokkerd. Dan is het bij mij vluchroute openen of ik zoek een andere kamer, kunnen ze soms heel moeilijk over doen maar als men ziet dat je echt vertrekt , draaien ze meestal wel bij.
Dat vergeet ik eigenlijk altijd… goed dat je het zegt! Vorig jaar was er nog een hotel waar dat mis ging toch?.. In Europa nog wel geloof ik.
Handig ezelsbruggetje zijn de 3 Bees die je altijd moet checken. Bad-Bed-Brand Even kijken waar de vluchtroute en uitgang is kost je maar paar minuten maximaal, in geval van calamiteit is iedere minuut van crusiaal belang. Ik zorg ook altijd voor een grote zaklamp, want vaak bij calamiteit valt elektra als eerste weg. En dan sta je in de donker, officeel moeten alle hotels over noodverlichting beschikken, maar tis maar de vraag of die ook werkt.
Ik doe meestal 3-sterren hotels, maar ik check wel altijd of alles echt goed schoon is. Vooral het bed.
Een eigen schoon badkamer/toilet en airco (in tropische landen) moet ik persé hebben.