Peiling vd week: hostel of hotel?

Een eigen kamer of met meerderen op een kamer? Wat heeft doorgaans jouw voorkeur?

Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe!

Vroeger hostel, tegenwoordig hotel.

Ik deel zelden een kamer met anderen. Eigenlijk alleen als ik alleen reis in relatief dure landen als bv. Engeland of Zuid-Afrika.

Meestal kies ik echter wel voor een hostel (of losmen). Veel hostels hebben tegenwoordig ook single/double/twin rooms. Je hebt dan net wat meer privacy dan in een dorm, en belangrijker: het is meestal rustiger.

Daarnaast vind ik een hostel vaak gezelliger en persoonlijker. Dat de prijzen doorgaans een stukje lager liggen is mooi meegenomen.

Camping! :sliepuit:

Daar kun je tenminste vuurtje stoken en lekker aankloten. :stuck_out_tongue:

Eigen reis een hostel, maar dan liever ook geen dorm. Op persreis prefereer ik een hotel :biggrin:

Niet iedereen heeft de luxe om ‘gratis’ reisjes te krijgen… Verder helemaal niet jaloers hoor, ahum :wink:

t Is hard werken hoor :wink: Maar echt heel tof werk!

Mij om het even, als ik maar een eigen kamer met badkamer heb, op een goede locatie tegen een redelijke prijs. In de praktijk meestal dus hotels, een enkele keer een hostel dat probeert een hotel te zijn.

Gewoon in een hotelkamer met mijn lief,meer volk moet er niet aanwezig zijn!(geen pottekijkers nodig) :cheer:

Afgelopen vakantie heb ik voornamelijk in hostels gezeten en ik moet zeggen dat deze inderdaad vaak wel gezelliger zijn, jammer genoeg vaak ook een stuk minder schoon…

Betalen voor de luxe van een hotel is de grootst mogelijke onzin voor iemand die alleen gebruik maakt van bed, sanitair en gezelligheid. Ik kies daarom voor een hostel, als het logistiek zo uitkomt. Op een gedeelde slaapruimte mogen ze van mij een bom afsteken, want ik ben een vaste slaper en tuk rustig door.

Natuurijk is de keuze van een privé ho(s)telkamer soms praktisch…als je toevallig ergens zin in hebt… :rocker:

Het enige wat wij verwachten is een schone privé kamer met eigen sanitair, maar die nemen we wel vaak in een hostel/guesthouse. Wij reizen als stel e dan is dat beetje privacy wel gewenst. Ook voor de prijs hoef je het vaak niet te laten, maar voor reizende studenten etc begrijp ik wel de keuze voor een dorm.

Een dorm is voor mij persoonlijk geen optie, ik slaap nog liever in een tent. :wereld:

Voor mij is een matras al meer dan genoeg en maakt het me echt niet uit met hoeveel ik op de kamer lig, ik ben daar meestal toch alleen om te slapen. En als ik dan toch moet kiezen tussen hostel en hotel, dan toch maar hostel om de vele verschillende en interessante mensen die ik daar altijd ontmoet. En als ik niet in de stad ben, geef me dan maar mijn tentje die zet ik op waar ik wil.

Wat is eigenlijk het verschil tussen een hostel en een hotel? Naamgeving van slaapgelegenheid aanbiedende bedrijven kan verwarrend zijn. In Thailand bijvoorbeeld, kan het zijn dat een “resort” bestaat uit wat spotgoedkope gammele bungalowtjes met dito restaurant, terwijl iets wat zich “guesthouse” noemt luxueuze kamers en een zwembad heeft.

Ligt inderdaad ook wel aan waar je bent. In Oost-Europa zou ik eerder voor een gezellig hostel gaan, maar in Vietnam ben ik leuke hotelletjes binnengelopen of een guesthouse.

Ik denk dat de vraag vooral gericht is op een eigen kamer hebben, of je slaapplek met anderen delen. Ik ga dan in dat geval toch wel voor een eigen kamer.

Afgezien van prive kamer of slaapzaal, moet naar mijn idee een “hostel” in ieder geval een gemeenschapsruimte hebben waar de reizigers elkaar treffen kunnen, zonder iets te hoeven bestellen. Idealiter liggen er wat spelletjes en is er een kast met boeken.

hotel, kun je ook eens iemand mee nemen naar de kamer… zonder gestoord te worden :sliepuit:

Ligt er heel erg aan waar ik ben. Vroeger wel veel in hostels verbleven, maar dan wel in een eigen kamer (met partner). Nu veelal toch in hotels.

Het gaat er mij voornamelijk om dat ik een schone, eigen kamer heb.

Voor mij een hotel en liefst met een zwembad of pal aan zee middels een bungalow aan het strand.

Niets vind ik fijner dan wakker worden en dan na het douchen even een duik nemen voor het ontbijt.
Ook na een excursie is het fijn om af te koelen in het zwembad en dan je foto’s bekijken op een bedje aan het zwembad of strand.