Hostels in Japan

Hallo

ik zie online dat er best wat hostels moeten zijn in Japan waar je onder de 25 euro per nacht zal betalen. weet iemand of dit veel aanwezig daar? Ik dacht nl altijd dat ik minstens 50 euro per moet gaan neertellen… Heeft iemand ervaring met hostels door japan heen?

Thnx!

K’s House Tokyo in Asakusa.

Deze had tenminste single rooms, kon ik niet gauw vinden bij andere hostels.

Ik was daar vorig jaar:

12 nachten single room €380,-
€27,- per nacht ongeveer

Een slaapzaal met andere mensen is uiteraard goedkoper, rond de €25,- of minder per nacht, maar ik dacht voor een paar euro per nacht meer, dan vind ik een single room nog beter!

Op de website staan ook leuke groepsfoto’s van de wekelijkse free drink night wat ze houden:

Het is wel een populaire hostel, dus weet niet of je van plan bent om van te voren te boeken of daar ter plekke gaat proberen een kamer te regelen. Maar het is vrij druk en bezet, op hun website staat ook de availability tot 6 maanden vooruit ofzo…

Sakura ziet er ook wel goed uit, ¥3000,- yen (€22,-) per nacht

http://www.sakura-hostel.co.jp/facility.php

Of Khaosan Kabuki, ¥3400,- yen (€25,-) per nacht

1 like

Super bedankt,

ik begrijp dat jij dus al in Japan bent geweest… Hoe vond je het?! Ik ben nogal bang voor het kopen van de verkeerde railpass en om al mn geld daar op te maken, gezien t feit dat t duur moet zijn daar. Weet jij of reizen zonder echt plan wel zin heeft of maak ik dan echt onnodig veel extra kosten

Nou ik vond het echt supercool, er waren aardige mensen, het is super strak georganiseerd en alles is zo schoon. De straten, de hoge gebouwen, de neonlichten in de entertainmentgebieden van Tokyo, de winkels, de tempels van vooral Kyoto, de disco’s, de magneettrein zonder chauffeur, de barretjes gewoon lekker genieten…Tokyo is supermodern, en Kyoto daar snuif je gewoon cultuur, het echte Japan zeg maar. Ik zit te twijfelen om als ik niet naar Cuba of Zuid-Afrika ga, dit jaar rond april/mei weer naar Japan te gaan.

Ik ben in Tokyo en heel even in Kyoto geweest. Daarvoor maakte ik gebruik van de Japan Rail Pass. Met die pass kan je 7, 14 of 21 dagen onbeperkt reizen met de meeste treinen, bussen en veerboten. Je kan hiermee ook gebruik maken van de Shinkansen, de hogesnelheidstrein. Met die trein ben je in 2 uurtjes van Tokyo naar Kyoto, terwijl je met de normale trein wel 8 uur erover zou doen.

Die pass is alleen voor toeristen en kan je niet in Japan bestellen, dat moet je echt vanuit hier doen of vanuit een ander land.

Mijn railpass had ik besteld bij jrpass.com

De levertijd is 1 dag. Je krijgt de pas thuis afgeleverd, en die moet je dan meenemen naar Japan. Je kan hem pas gebruiken wanneer je hem in Japan op 1 van de stations hebt geactiveerd, dus je kan zelf bepalen wanneer je hem wilt activeren en er gebruik van wilt maken.

Ik had een railpass voor een week, kost €200,- ongeveer.

Dat het duur is in Japan valt eigenlijk best wel mee. Voor mijn gevoel was het niet duurder dan hier in Nederland. Ik at bijvoorbeeld altijd buiten, als ik s’avonds naar een restaurantje ging was ik voor een maaltijd meestal gemiddeld tussen ¥1100,- en ¥1500,- kwijt. ¥1500,- is ongeveer €11,-.

Zo ging het bij mij ongeveer:

2 nachten in een hotel overnacht €180,- ===> Best Western Astina Hotel in Shinjuku Kabukicho

12 nachten hostel €380,- (single room)===> K’s House Tokyo in Asakusa

Railroadpass 1 week rond de €200,-

Elke dag een combi-ticket voor de metro ¥1000x14=¥14000,- ongeveer afgerond €100,- ( dit kan eigenlijk nog goedkoper als je een suica pass haalt, dat is een soort OV-chip kaart die je zelf elke keer kunt opladen )

Google " 1000 yen to euro" en google berekent €7,- ongeveer

Bij mekaar opgeteld ongeveer €860,-

Dit zonder vliegticket, eten en drinken, souvenirtjes en activiteiten…

Of je veel onnodige kosten maakt als je reist zonder plan dat weet ik eigenlijk niet. Ik had zelf wel een lijstje gemaakt met dingen die ik van plan was te doen en op welke dag. Maar daar hield ik me niet echt strak aan, toen ik eenmaal daar was veranderde de planning gewoon.

Een reisschema en planning naar verschillende steden door heel Japan heb ik geen ervaring mee, want ik ben alleen in Tokyo en Kyoto geweest. Maar ik heb op dit forum wel veel reisschema’s gezien van andere mensen, daar kan je denk ik wat meer info uit halen…

Greetzz

Hey! Thanks voor je info… Ik zal de maand mei in China zijn, dan door naar taiwan/japan… ik wil op tokio vliegen en dan naar t zuiden zakken. Je hebt dus voor heel japan 1 pas? Want ik zie dus alleen masr passen voor delen van japan… enne ik wil graag zolang mogelijk blijven aangezien ik dan tot aug heb nog in azie…
wat trekt jou aan in japan?? en weet jij of ik dr pas bijvoorbeeld in april kan aanvragen zonder dat ik weet wanneer ik m nidig zal hebben vooraf omdat ik vóór japan nog elders reis!

Grtz!

In dit topic staat het wat beter uitgelegd dan ik kan:

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=106620

Helemaal onderaan de pagina vroeg iemand zich ook af of er geen passen zijn die voor een bepaalde deel van Japan gelden, en WizardOfOss die kon daar goed antwoord op geven.

Met een Japan Rail Pass mag je onbeperkt gebruik maken van alle treinen van de JR (de grootste spoorwegmaatschappij van Japan), met als enige uitzondering de allersnelste Nozomi-shinkansens.

Via de JR spoorwegmaatschappij kom je vrijwel overal in Japan.

Als je zo’n pas aanvraagt, en je ontvangt hem thuis dan heb je 3 maanden de tijd om hem te activeren.

Dus in principe als je in mei naar China gaat, en je vraagt de pas op 20 april aan en je krijgt hem de 21e, dan heb je vanaf 21 april t/m 21 juli de tijd om hem te activeren

Wat mij aantrekt in Japan. Ik had Tokyo in films gezien, Fast and the Furious Tokyo Drift o.a. en hoe Tokyo er snachts uitzag met al die wolkenkrabbers en lichten, dat vond ik eigenlijk gewoon heel erg vet. Eigenlijk was dat de reden dat ik Japan wilde zien haha. Daar wilde ik gewoon heen, het zag er voor mij in die films een beetje science fiction-achtig uit allemaal, supermodern, high-tech etc…ik wilde eigenlijk gewoon naar de toekomst, zo voelde het een beetje haha. Pas toen ik me reis een beetje begon te plannen, kwam ik erachter dat ik ook zeker de culturele bezienswaardigheden wilden zien, en dan vooral de tempels van Kyoto. Ik ben dan gelukkig ook naar Kyoto geweest. Helaas heb ik wegens omstandigheden niet veel van Kyoto kunnen zien, maar toen ik daar eenmaal was spraken die paar tempels die ik had gezien mij wel enorm aan. Dat was voor mij het echte Japan, en dan zijn er wel meer dan duizend tempels in Kyoto terwijl ik maar een paar heb kunnen zien. Daarom wil de volgende keer zeker langer in Kyoto blijven, 3 of 4 dagen schijnt wel genoeg te zijn om heel Kyoto te zien.

Maar wat me verder aantrok toen ik eenmaal in Japan was. Ik ben alleen in Tokyo en Kyoto geweest, dus eigenlijk maar 1% van Japan. Maar ik kan zo niet iets specifieks noemen wat me aantrok. Het zijn meerdere factoren, de discipline die de mensen daar hebben bijvoorbeeld. Op straat was bijvoorbeeld geen enkele vuilnisbak te vinden. Ik heb een keertje 2 uur lang rond gelopen met een lege fles cola, en moest ergens in een restaurant naar binnen om te vragen met gebaren of ik het hier ergens kon dumpen :). En dat terwijl er geen vuil op straat te vinden is, nog geen sigarettenpeukje of kauwgum. Daar is er trouwens ook nog geen rookverbod. De metro is zo super makkelijk, je kan een app downloaden met de metro plattegrond van Tokyo, en het systeem heb je binnen no-time door, hoe je moet reizen en welke metro je moet pakken.

Yoyogi park was echt vet, is een beetje te vergelijken met het vondelpark in de zomer in Amsterdam. Ik had gelezen dat je op een zondag middag dat park moet bezoeken, want elke zondag middag (in de zomer/lente) hangen daar dan jongeren rond die zich verkleden als bijvoorbeeld Elvis Presley en dan de hele middag gaan dansen op zijn muziek. Dus ik ging daarheen op zondag, maar die dag was er het Cinqo de Mayo festival in dat park. Een Mexicaanse feestdag waarbij word gevierd dat Mexico een Frans leger versloeg ergens in het jaar 1800. Gezellige bandjes die optraden op het podium, overal eettentjes, duizenden mensen. Er waren wel veel toeristen, maar ik vond het wel gezellig. Het was verder ook gewoon heel gezellig.

dfltweb1.onamae.com – このドメインはお名前.comで取得されています。 2015 ook in mei

Kyoto===>zoveel mogelijk tempels

Tokyo===>discotheek The Womb, Magneettrein zonder chauffeur, Yoyoghipark, robot restaurant, cockroach alley (smal gezellig steegje met meer dan 60 restaurantjes vlakbij het drukste station ter wereld) en nog veel andere dingen

Stukje wiki over station Shinjuku:

Shinjuku station wordt iedere dag door gemiddeld 3,64 miljoen reizigers gebruikt, heeft meer dan 200 in- en uitgangen, vele honderden winkels en restaurants en is daarmee veruit het drukste treinstation in de wereld. Het dient als het knooppunt voor het spoorwegverkeer tussen het centrale deel van Tokio en de westelijke voorsteden.

Maar verder zijn er nog veeeeeel meer dingen te doen en te bezoeken in Tokyo alleen al, maar als ik dan toch moest kiezen wat me echt aantrok…

Ik denk cockroach alley vlakbij station Shinjuku…
Gewoon iets waar je effe geweest moet zijn denk ik, al is het maar 2 minuutjes er doorheen lopen :stuck_out_tongue: echt een heel apart steegje. Ik weet het niet, maar het voelt alsof je effe een paar minuutjes in een film loopt of zelf in Japan woont en net van werk komt om ff wat te eten. Daar komen veel locals na hun werk namelijk om wat te eten :slight_smile:

Oohjaa en het Hachi standbeeld bij het Shibuya station, van die zielige film over die hond Hachi…was bijna vergeten dat ik daar ook ben geweest.

Pfff zo zijn er nog veel meer leuke dingen :slight_smile:

Hachi… Ohh zoo vaak gezien! :)…

Hoe lang zou jij zeggen dat ik voor Tokio nodig heb?! Ik denk dat t t meest voor de hand liggende is om vanuit Tokio naar t zuiden te reizen ipv naar noord Japan i.v.m sightseeing dingen… Weet jij hoe ik m activeer? Gewoon op n perron geloof ik toch?

Thanks voor al je info alweer!

Heb Sakura gemaild, maar in Golden week dien je minimaal 6 nachten te boeken … Ik wilde voor 2 personen van 1 tot 4 mei boeken … Bummer.

Hmm in principe is Tokyo zo groot en is er zoveel te doen en te zien, dat 2 weken misschien genoeg is of misschien niet. Maar ik denk dat als je in 1 reis meerdere steden van Japan wilt zien, en je hebt niet zo veel tijd dat 4 dagen ofzo wel genoeg is voor Tokyo?

Of je beter vanuit Tokyo naar het zuiden kan reizen i.p.v naar het noorden durf ik zo niet te zeggen. Dacht wel dat Hiroshima en Nagasaki in het zuiden lagen en 1 van die steden bezoeken zou ik wel doen als ik een trip door Japan zou plannen.

Je kan die Japan Rail Pass gewoon op 1 van de grote stations activeren bij de balie. Ik had hem op centraal station van Tokyo geactiveerd. Dat station lijkt trouwens precies op centraal station van Amsterdam vanaf de buitenkant, ze zeggen dat het station van Amsterdam de inspiratiebron was.

No thanks :slight_smile:

Heb je K’s House al geprobeerd? Dat is ook een hele goeie hostel

over t station had ik ook gehoord jah, leuk! Ik heb nog geen vesef van wat er alleen al in Tokio te doen en te zien is, laat staan verder in t land… Die lonely planet ligt nog nieuw op de plank… Hahaa… Ik wil eigenlijk zoveel mogelijk countryside zien in Japan… :slight_smile:

Ja man dat lijkt mij ook vet om te doen.

Hm ik denk dat je beter ff kunt wachten tot WizardOfOs trrug is.

Hij is op dit moment in Japan tot 21 feb

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=183282

Volgens mij heeft hij het zwaardere verstand als het gaat om country-side Japan enzo. Der zullen er nog wel een paar zijn maar hij is volgens mij op dit moment zo’n beetje het meest actief op dit forum

Ja ik zal ff aan hem gaan vragen hoe en wat… Iedereen plant alles zo perfect als het om japangaat terwijl ik juist in mn reis niks wil plannen t liefst… Vraag me af of of het echt nodig is om te plannen… Zo strak… Dit heb ik persoonlijk echt nog nooit gedaan…altijd alleen globaal alleen maar

Japan is echt supercool om naar toe te gaan. Het is een geweldig land. Maaarrr ik lees dat jij niet van het vooruitplannen bent maar helaas moet je als je naar Japan gaat best wel een beetje voorbereid zijn.

Ten 1e: Lees alles goed door ivm de Japan Rail Pass…

Ten 2e: Hostels zijn de goedkoopste overnachtingen in Japan die zijn heel vaak volgeboekt omdat Japanners zelf ook wel van sightseeing houden en ook gewoon zelf naar hostels gaan.

Ten 3e: Als je een hostel hebt geboekt moet je altijd de kaart van hoe je er naar toe moet lopen v.a. een metrostation uitprinten want anders vind je het nooit.

Ten 4e: Plan een beetje de route waar je heen wilt gaan en kijk of er ook 1 of 2 of 3 day passen voor zijn. Vaak heb je voor een bestemming van die passen en dan kan je van alle vervoer en entrees gebruik maken. Bv voor een bezoek aan Nikko heb je een World Heritage pass, om Mt Fuji te zien heb je weer een Hakone round pass met alle treintjes, kabelbanen en boot etc inbegrepen. Maar zo’n pass is alleen geldig vanaf bepaalde treinstations in Tokyo dus je moet wel precies weten wélk treinstation.

Dus je kán heus wel naar Japan zonder voorbereiding maar je maakt het jezelf een stuk makkelijker als je al het een en ander hebt voorbereid! Want Japan is een strak georganiseerd land dus …vereist ook klein beetje strak georganiseerde planning van jezelf. Alleen als je er al meerdere malen bent geweest kan je er “ongepland en onvoorbereid” heen.

Maar dit is mijn persoonlijke mening ik weet niet wat anderen hiervan vinden.

Kijk en prijzen in Japan daar moet je geen Thailandse prijzen verwachten waar alles goedkoop is. Kijk peperduur is het niet maar spotgoedkoop ook niet. Het zijn een beetje Nederlandse prijzen maar dan net ietsje minder zo moet je het prijsniveau daar zien.

1 like

Ligt dit op n goede plek? Hoe vond je de ervaring om daar te verblijven?

Ik heb ook bij K´s House overnacht en vond het een geweldig hostel.

Ik hwb n deel geboekt:

7 nachten k’s house rokio

5 nachten Kyoto khaoson Theater hostel

en wat n goedkope prijzen!!! Venetie was veeel duurder!! Hahaa

Heey vet dat je geboekt hebt, ja zie je het valt allemaal wel mee met de prijzen, vooral wanneer je ook nog is in een hostel slaapt.

De locatie vond van k’s house is prima. Je bent niet meteen in het drukke gedeelte, maar de metro is 1 minuut om de hoek, en binnen 20 minuten ben je in Shinjuku en Shibuya, waar zeg maar alle winkels en kroegjes, cafetjes, restaurantjes en barretjes, disco’s zijn. Het gezellige drukke gedeelte zeg maar.

K’s house is in Asakusa. Het eerste wat ik daar deed toen ik aankwam, was de Asakusa tempel (volgens mij heette die zo?) bezoeken. Is een kleine 10 minuten lopen, heb je gelijk de tempel van die wijk ook gezien. Daarna ben ik ook nog op een andere dag naar de skytree geweest, 600 meter lange toren, koste iets van €25 euro ofzo om naar de top te gaan. Ben niet bij de top geweest omdat het die dag te druk was. Als je door Asakusa over bruggen loopt zie je vanzelf steeds die toren in de verte uitsteken. Je kan er makkelijk naartoe lopen, maar er is ook een metro station precies onder die toren, daar stoppen de A-lijn(donkerbruine) en de Z-lijn(paars).

Als je met je rug naar de ingang van k’s bouse staat, heb je 10 metertjes rechts een 24/7, avondwinkeltje die 24 uur open is. Daar haalde ik best wel vaak een biertje in de nacht :). Je hebt daar ook een soort kleine kipsate, die ik ook vaak at als snelle hap in de ochtend voordat ik weer eens de metro pakte en ging toeren =). Links om de hoek aan de overkant van de grote weg heb je nog een avondwinkeltje die 24 uur open is, weet alleen de naam niet meer iets met “lawson”. Die winkel, en 24/7 daar stikt het van in Tokyo, honderden heb je van die om de zovel meter in elke straat zowat.

Het station bij je hostel heet Kuramae, daar stoppen de E-lijn(rose) en A-lijn(donkerbruin). Ik pakte vooral vaak de E-lijn. Je hebt vlakbij de Asakuse tempel ook nog een station (Asakusa station) waar de G-lijn(lichtbruin) stopt, daar kan je naartoe lopen of met de A-lijn naar toe, is maar 1 halte.

Metro is dus heel makkelijk, je koopt een combiticket voor ¥1000,- (€7,-) per dag. Dan kan je 1 hele dag van beide metrosystemen ( alle lijnen) gebruik maken.

Of je koopt een oplaadbare ov-chipkaart.

Of je koop steeds lossekaartjes.

Ik kocht steeds die combi kaart elke dag omdat ik dat makkelijk vond. Maar als je niet de hele dag door verschillende metrolijnen pakt, dan zijn die andere 2 opties wel goedkoper. Had ik achteraf misschien ook eigenlijk moeten doen, want ik haalde het volgens mij niet eruit die €7,-

Ohja bij dat hostel krijg je ook gelijk een plattegrond van de omgeving, dan zie je hoe je moet lopen naar de tempel. Na 22.00 gaat de ingang op slot, en moet je met je sleutel de deur openen. Er liggen ook boekjes met 100 things to do in Shibuya, 100 things to do in Tokyo en 100 things to do in Shinjuku. Aan de grote weg ligt ookt een McDonalds :). Af en toe moest ik wel ff een paar nuggets en hamburgers naar binnen werken hoor eerlijk gezegd haha. Als je door de 24/7 loopt en aan de andere kant eruit loopt kom je ook bij de grote weg, daar aan de overkant is dan die McDonalds. Ook een kleine supermarkt waar je broodjes kan halen voor in de ochtend ofzo

• Updated - - -

En vergeet niet de Tokyo metro map App te downloaden, die plattegrond krijg je trouwens ook bij je hostel. Maar die is echt handig en supermakkelijk

1 like