Sancy!! Ongelofelijk bedankt voor bovenstaande berichten!! Love inside informatie!!! Keep them coming… Enne… Die mc donalds… Een grote burger op zn tijd is natuurlijk n must!! Yihaa!!
ik ben zo blij met al je info!!!
enne nee t was ff n drempel over maar nu ik een deel geboekt heb ben ik echt blij!
Als je uit die metrostation (kuramae) loopt, ben je gelijk bij de grote weg. Die uitgang die ik nam ligt gelijk naast die avondwinkel lawson, die winkel word aangegeven met een blauw bord. Als je voor de winkel staat, moet je de weg oversteken en daar dat straatje inlopen dan is k’s house meteen na 10 meter aan de rechterkant.
Die andere uitgang/ingang van dat station is wel aan de goede kant van de weg waar je hostel zit.
Ik liep steeds met me koffer te zoeken in de straten achter dat winkeltje (lawson), bleek dat ik dus verkeerd zat en de weg moest oversteken.
Je hoeft geen eur 25 te betalen om een toren op te gaan, het kan ook gratis. Ga gewoon naar de Government Building, die bestaat uit 2 torens en is megahoog. In beide torens is een lift om naar de bovenste verdieping te gaan waar je een geweldig uitzicht hebt. De linkertoren heeft een mooier uitzicht. Gratis.
Tip om gratis te eten, elk warenhuis heeft op de onderste verdieping een soort foodcenter waar je vanalles kan kopen. Daar kan je ook vanalles gratis proeven. Een rondje en je hebt je buik aardig vol. Ook hebben ze na 17.00 of 18.00 uur uitverkoop van eten. Dan kan je een bak eten (superlekker en vers) voor meer dan de helft kopen! Maar wees hier snel bij want de Japanners zijn hier als de kippen bij!
Als je vanuit het hostel naar de Asakusa tempel loopt richting de brug waar je dan linksaf moet om naar de tempel te gaan zie je rechts de brug over de rivier (het grote gouden teken op het gebouw aan de overkant is het teken van een bekend Japans biermerk). Je ziet daar het metrostation en aan de rechterkant heb je ook het treinstation waar je de World Heritage kaarten kan kopen om naar Nikko te gaan (vanuit dat station vertrekt ook de trein (geen JR trein)naar Nikko). Dus ook handig in de buurt als je naar Nikko wilt gaan. En daar beneden bij de brug heb je de halte voor de boot waarmee je ook een heel eind over de rivier kan varen.
Wat ook heel leuk is om te doen is als het al donker is de monorail pakken naar Odaiba. Stap dan uit bij metrostation Daiba en ga naar beneden naar groundlevel. Daar loop je naar het namaak Vrijheidsbeeld en vandaar heb je een schitterend uitzicht over de skyline van Tokyo en ook de Tokyo Bridge.
Ik ben de laatste keer ook bij de Sky Tree naar boven geweest, dat was toch een tegenvaller. Oké, hij is veruit het hoogst (het hoogste uitzichtpunt is dubbel zo hoog als welke andere toren in Tokyo dan ook), maar er is in de omgeving domweg niet zo gek veel interessants te zien. En fotograferen is al helemaal een drama, er zitten zoveel lampen die in de ruiten weerspiegelen dat je haast denkt dat ze dat bewust gedaan hebben om te treiteren. Voor de laatste honderd meter heb je inderdaad nog een extra kaartje nodig, maar dat voegt eigenlijk niks toe. Nee, wat mij betreft het geld niet waard.
Het Metropolitan Government Office is inderdaad een aanrader, weliswaar niet het allermooiste uitzicht, maar inderdaad helemaal gratis! En in tegenstelling tot veel overheidgebouwen is het tot 's avonds 10 uur open. Ook het Bunkyo Civic Center schijnt een mooi gratis uitzicht te hebben, maar die gaan al om 5 uur dicht.
Het mooiste (maar dus niet gratis) uitzicht heb je wat mij betreft echter toch vanaf de Mori Tower in Roppongi Hills, zeker als bij goed weer het dak toegankelijk is. Door de centrale ligging heb je een mooi zicht op Tokyo Tower en de diverse andere wijken er omheen. Toen ik er was was er nog een enkel kaartje voor zowel binnen als het dak, plus ook het Mori Art Museum, maar dat schijnen ze nu toch allemaal gesplitst te hebben.
Wat betreft je warenhuis-tip: hét walhalla hiervoor is Ikebukuro Station, waar aan weerszijden van het station Tobu en Seibu elk een van de grootste depachika’s van de stad hebben. Wel een leuk weetje: De “To” uit Tobu staat voor oost (zie ook Tokyo = oostelijke hoofdstad), Sei staat voor west. Maar om het lekker verwarrend te maken zit Tobu aan de westkant van het station, en Seibu juist aan de oostkant…
Klopt inderdaad. Die €25,- van skytree is het niet waard heb ik achteraf ook gehoord, ben blij dat het toen te druk was die dag dat ik daar was. Inderdaad de government building die is gratis, maar zit je beetje midden tussen de hoge gebouwen. Ik kon toen alleen vanachter glas kijken en het tegende toen. Als je daar gaat moet je bij het Shinjuku station uitstappen. Kijk goed welke uitgang van het station je moet nemen, want aangezien die dus 200 in/uitgangen heeft en je neemt de verkeerde ben je zo totaal ergens anders…
De Mori tower heeft inderdaad het mooiste uitzicht, ik was toen op het dak (buiten) in de avond toen het donker was. Moest je volgens mij ook voor betalen weet het niet meer zeker, maar wel goedkoper dan skytree iedere geval