Goed hotel in Tokyo

Hallo,

Ik ga eind september naar Tokyo en zoek een goed hotel, centraal gelegen met winkels en eetgelegenheden in de buurt. Liefst niet te duur (max. 12O euro voor een twin kamer).

Kan iemand me helpen ?

Ik vind het erg moeilijk om uit het grote aanbod iets leuks te vinden.

Alvast bedankt

Pascale

Wij hebben afgelopen zomer in het Toyoko Inn Otsuka-eki Kita-guchi No.2 goed geslapen. 100 Meter van het station van de belangrijke Yamanote lijn waarmee je eenvoudig naar alle wijken in Tokyo kunt treinen. Bovendien hoef je niet veel te slepen met je bagage. Dit hotel ligt in de wijk Otsuka is ook een (overdekt) winkelcentrum met een toren van waaruit je de stad kunt overzien. Winkelen en eten kun je eigenlijk overal in Tokyo. Je betaald zo’n Euro 80,- voor een zeer schone 2-persoons (twin of double) kamer met Internet aansluiting, TV, koelkast, etc. plus een (weliswaar zeer eenvoudig) Japans ontbijt. En wordt je lid van de club, dan heb je nog weekendkortingen. Hotelkamers in Japan zijn doorgaand klein maar met alles erop en eraan.

Een ander populair hotel van deze keten is het Toyoko Inn Minami-Shinagawa Aomono-yokocho-eki.

De hotels van de Toyoko-inn keten zijn eenvoudig te boeken via Internet: http://www.toyoko-inn.com/eng/

1 like

Als je in Tokyo verblijft is het inderdaad makkelijk om een hotel vlakbij de Yamanote lijn te hebben.
Ideale uitgangspunt om de stad te verkennen.
Zat vorig jaar zelf in het Shinagawa Prince Hotel,als je het hotel uit loopt,straatje oversteken en je bent al bij Shinagawa JR Station.
http://http://www.princehotels.com/en/shinagawa/
Volop winkels,eetgelegenheden in de buurt.
Dit jaar voor het Chisun Shinagawa West Hotel gekozen omdat ik de kosten wat wilde drukken in tegenstelling tot vorig jaar.
Een halte verder dan van de Yamanote lijn.

Voor mijn aankomende reis heb ik al mijn hotels geboekt via agoda.nl,aangezien ik het wel erg handig vond dat ie in het Nederlands is & met iDeal/paypal kan betalen.
http://www.agoda.nl

Toyoko-inn was helaas té duur voor mij aangezien ik alleen reis,nog wel bedankt voor de tip.

1 like

Ik vind het nu juist zo prettig dat je bij de Toyoko-inn helemaal niet vooruit betaald. Je reserveert per Internet en je kunt je kamer altijd kosteloos cancellen tot 16:00 uur op de dag van aankomst. Dus wil je toch nog een nachtje langer in Kyoto blijven, dan bel je gewoon even het hotel in Tokyo dat je een dagje later komt. Blijf je toch nog flexibel in je geheel vooruit geplande reis.

Betalen doe je bij aankomst met creditcard en als je die niet hebt (onverstandig), dan pin je met je Europas even cash geld op het station als je daar aankomt.

Inderdaad, de kamers zijn voor één persoon wel wat prijzig. Maar als je samen bent, zeker niet te duur. En die tussenpersonen verdienen er toch ook nog aan……

Goede reis!

Vind het altijd een fijne gedachte om te weten dat alles al betaald is.
Of dat nu is of over 2,5 maanden.

Zoals ik al eerder aangaf is de Toyoko-inn té duur voor een éénpersoonskamer,vandaar de keus voor het Chisun.
Scheelt het dubbele voor zowel,Osaka&Kyoto.

Als ik maar een eigen bed met tv,douche,wc en een goede nachtrust heb,daarom viel de hostels al bij voorbaat af.
Ook gekozen voor Osaka met de sidetrips naar Kyoto,afstand is goed te overbruggen,kortom het scheelt mij gewoon een hoop geld.

Ik zie het nut voor mij niet in om mijn creditcard mee te nemen,neem mijn gewone pinpas mee waar ik bij Citi-bank her&der kan pinnen,de rest heb ik cash bij.
Althans,het dagelijkse budget wat ik te besteden hebt.

Ik vind het prima hoor.
En wens je een prettige reis

Dat zal wel lukken,kan niet wachten hoor!
Misschien voor u een weet?
Ik neem 500euro cash mee,wat is het gunstigste om mijn euro’s in te wisselen?
Cash in Nederland op Schiphol/GWK of op Narita Airport zelf?
De rest pin ik her & der,of ga ik nu off-topic?

Dat is meestal lood om oud ijzer. Als de Euro verder gaat dalen, dan kun je beter nu wisselen. Maar wie dat zeker weet mag het zeggen.

Wel weet ik dat je, als je bij het GWK op Schiphol wisselt, je een garantie kunt krijgen dat je de overgebleven valuta voor dezelfde koers terug kunt wisselen. Maar het gaat meestal toch om dubbeltjes.

Maar ik wissel wat handgeld op schiphol en gebruik dan mijn (Rabo) creditcard om hotels te betalen of te shoppen in Japan (wordt overal geaccepteerd). Heb dan altijd een gunstige koers.
En is mijn handgeld op, dan pin ik wat bij het Postkantoor of Citybank.

Een creditcard werkt in het buitenland overigens net zo als een Pinpas. Vroeger was een handtekening genoeg, maar in het buitenland moet je in de winkel altijd een pincode intoetsen, net zoals een pinpas bij ons. Er is dus feitelijk geen verschil in het gebruik in winkels met een Europas in NL, maar wordt wel vrijwel in elke winkel in Japan geaccepteerd in tegenstelling tot de Europas (nergens). Het verschil is wel dat je geen saldo op de rekening hoeft te hebben (credietlimiet) dus oppassen dat je niet teveel uitgeeft. De rekening van je uitgaven komt later!. Daarnaast wordt de chip gebruikt i.p.v. de skimgevoelige magneetstrip in NL.

Wel is geld opnemen met creditcard duurder dan met een Europas. Dus daarom ook een Europas meenemen.

Ik adviseer je toch om (ook) een creditcard te overwegen. Maar de keuze is aan jou.

Heb ik ook bij maar dat is alleen voor als het ‘noodlot’ mocht toeslaan.
Cash & mijn ING pas dat is wat ik gebruik.
Mijn gedachte erachter is dan ook om een goede kijk te hebben op mijn uitgaves&niet achteraf erachter te komen dat ik toch té veel heb uitgegeven.

Vandaar dat ik per dag ook allen het dagelijkse budget bij de hand heb & de passen in de hotelkamer achterlaat.
Mocht ik iets leuks zien ga ik de volgende dag weer terug.

En er komt nog eens bij dat het pinnen met je cc idd duurder is dan met de ‘gewone’ pas.
Hotels reserveer & betaal ik liever in Nederland.

En 20.000yen in mijn rugzak mocht ik onverhoopt mijn portemonnee kwijtraken net als vorig jaar.(overigens de volgende dag weer terug gevonden in de bar waar ik net iets teveel bier op had:zon02:)
Wel fijn om te weten dat je iig al je pasjes en het resterende geld nog in je hotelkamer ligt.

Heb de Citi-banks atm’s opgeslagen in mijn te doorlopen reisplanning,dus dat mag geen probleem zijn.

Ik ben gisteren thuisgekomen van een weekje Tokyo. We hebben een uitstekend verblijf gehad in Hotel Sunroute Plaza Shinjuku.

Te boeken via Expedia:

Centraal gelegen, schoon, loopt de deur uit en ze zit midden in shopping area en genoeg restaurantjes. Ook de metro en Citi-bank naast het hotel.
Prijs was in totaal 500 euro voor 5 nachten.

1 like

Wij hebben momenteel het Best Western Shinjuku Astina op het oog. Ook niet duur en met een ruimere badkamer dan bij Sunroute Plaza. Wel aan het begin van de ‘entertainment district / red light district’ Kabukicho, maar ik geloof dat wij daar wel tegen kunnen (zijn jong en met z’n 2-en)

1 like

Bedankt voor alle jullie info.
Ik ga dit allemaal eens bekijken.

Tot later

Ik gebruik voor de 20.000yen noodgeld een broekriem met ingebouwd “geheim” vakje. Een rugzak kun je imers ook vergeten…

Wij zijn nu, as we speak, aan het verblijven in het Chisun Grand Akasaka. Prima hotel, niets mis mee. Kamer is klein maar we redden ons met z’n twee’tjes! Het hotel ligt naast het metro station Akasaka. Als je de keuze hebt zou ik in de buurt van een JR spoor lijn gaan zitten. Als je een railpass hebt cross je zo heel tokyo door. Wij zijn nu elke dag aangewezen op de meto van Tokyo, wat overigens super werkt hoor!

Wij hebben geboekt bij expedia en zijn 481 euro kwijt voor 7 nachten!

.
Helemaal mee eens. Dat is de voornaamste reden dat ik in Tokyo het Toyoko Inn Otsuka-eki Kita-guchi No.2 (of 1) aanbeveel; 50 meter van het JR station van de Yamanote lijn en op de hoek een van de beste sushi afhaalbarretjes. De kamers zijn Iets duurder (¥ 61910 = € 566 voor 7 nachten 2-pk), maar dan betaal je dus pas bij aankomst en ben je 100% flexibel. Het zijn alleen geen touristenhotels dus veel buitenlanders kom je er niet tegen.

Overgens is Expedia een prima organisatie om vooruit te boeken.

Toch nog een extra reden om een hotel te nemen dat je tot op de laatste dag kunt annuleren: de IJslandse gaswolk.

Dat risico kan nog jaren doorgaan en heb je vooraf een niet te annuleren hotel geboekt en/of vooruit betaald maar kun je niet vertrekken, dan ben je wel je geld kwijt (tenzij je een “pakketreis” hebt geboekt).

U schrijft :

Dat is de voornaamste reden dat ik in Tokyo het Toyoko Inn Otsuka-eki Kita-guchi No.2 (of 1) aanbeveel; 50 meter van het JR station van de Yamanote lijn

Omdat wij de eerste 5 dagen in Tokyo verblijven is het niet rendabel de JR treinpas meteen
in te laten gaan ; dus we zijn afhankelijk van de metro.
Is dan het door u geadviseerde hotel ook gunstig qua ligging.

Met vriendelijke groet,

Hans

Hallo Hans.

De stad Tokio is groot, heel groot en de Yamanote lijn is de belangrijke ring-spoorlijn door de meeste en interessantste wijken van deze stad met in elke wijk een station. Elke wijk is in feite weer een eigen stad met centrum of een eigen bijzonderheid. Het komt er dan ook op neer dat, als je dicht bij een station van de Yamanote lijn een hotel hebt, je in feite overal “dichtbij” bent. Er is geen plek in Tokio die overal dichtbij is of vanwaar je naar de diverse bezienswaardigheden kunt lopen. Daarvoor is deze stad veel te groot. Je zult, als je ergens naar toe wilt, steeds deze stadstrein moeten nemen.

Natuurlijk kan dat ook met de metro. Maar het prettige van de Yamanote lijn is dat die bovengronds is en je dus onderweg de stad ziet en ook het gevoel hebt door de stad te reizen (anders dan een mol onder de grond). En het is een ringlijn waarbij je redelijk snel reist en niet steeds hoeft over te stappen.

Wil je expliciet naar een bepaald punt in een wijk, dan kun je daar altijd natuurlijk nog de metro nemen die wel fijnmaziger is (maar daardoor niet altijd gemakkelijker).

Succes.

Beste Gejo,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Naar aanleiding van uw bericht hebben we besloten om de JRP pas
voor 3 weken ( i.p.v 2 weken ) te nemen om deze ook tijdens ons verblijf in Tokyo te kunnen gebruiken . Voor de meerprijs van ongeveer 120 euro p.p
hebben we zoals u schreef veel meer reiscomfort en kunnen we het hotel
nemen wat u beschrijft. Tevens kunnen we vanaf het vliegveld ook al
gebruik maken van JRP pas met sneller vervoer naar Tokyo .
Alhoewel we van plan zijn geen dagtochten vanuit Tokyo te maken kunnen
we dan terplaatse alsnog beslissen om een dagtocht in te plannen met gebruik van de JRP pas .

Graag willen wij u ook nog om een ander advies vragen:

**Het boeken van de vlucht **.

We willen eind maart /begin april 2013 3 weken naar Japan ( bloesemtijd).
We zagen nu een vlucht op de KLM site voor deze periode voor ongeveer
1400 euro ( 2 personen ).

Kunnen we het boeken nog even uitstellen of lopen we het risico
dat de vlucht dan aanzienlijk duurder wordt .
Op het forum las ik dat je ongeveer 6 weken voor vertrek naar aanbiedingen
kunt zoeken maar daar twijfel ik een beetje aan omdat ik ook gelezen heb
dat het tijdens de bloesemtijd erg druk kan zijn .

Met vriendelijke groet,
Hans

De JRP kun je ook gebruiken voor de Yamanote lijn; maar niet voor de metro.

Wanneer vluchten boeken is altijd een gok. De tarieven veranderen soms omhoog en soms lager. Je weet het nooit. De KLM vliegt wel rechtstreeks in ongeveer 11 uur en dat vind ik een aanzienlijk voordeel. Boek je bijvoorbeeld met Finnair (vaak iets goekoper), dan vlieg je eerst naar Helsinki en moet je daar wachten op de overstap naar Japan. De reis duurt dan een stuk langer. Het is maar wat je ervoor over hebt.

KLM vliegt zowel op Osaka als op Tokio. Dat is ook het overwegen waard (wellicht voor dezelfde prijs).

Ik heb eens naar Osaka gevlogen, met de trein door naar Kyoto en daar voor een week een (inderdaad Toyoko-inn) hotel geboekt en van daaruit wat uitstapjes gemaakt naar Osaka, Koya-san etc. Vervolgens met de Sinkansen naar Tokyo en ook daar een week een (Toyoko-inn) hotel geboekt en vervolgens vanuit Tokyo weer terug naar huis.

Kan ook andersom natuurlijk.

Succes.