Wie weet er een goed en goedkoop hostel of guesthouse in Hong Kong? Mijn vriendin en ik starten onze 3 maand durende reis door Azie in Hong Kong. Onze vlucht duurt in totaal anderhalve dag, dus wel willen de eerste nacht in Hong Kong graag lekker bijkomen in een degelijk hotel of hostel. De rest van de week willen we in een wat goedkoper hostel verblijven.
Wie heeft er ervaring met hostels in Hong Kong en kan ons een adres aanraden?
ik was 2 nachten in Hongkong en heb geslapen bij dit hostel: hkhostel@gmail.com
Het is redelijk goedkoop en je meot ook niet teveel verwachten, maar het is prima en de mensen zijn erg aardig, bovendien ligt het hostel midden in een leuke buurt op Hongkong island (st george street) , je bent meteen in de stad en dichtbij de metro
Lee Garden op Kowloon heb ik prima geslapen, wel een tikkie prijzig. Volgens mij iets van 30 euro per nacht. Maar veilig ( geen Chungking Mansions ) , schoon en prima bedden ( wel wat klein ) en prima eigen badkamer. Zit op Cameron Road en 5 min vanaf de MTR.
Mirador of Chungkin mansions. Ik heb er 5 dagen geslapen, 1 nacht in een privekamertje, was niet 100% bevallen doordat het toch wel een broeinest is van verschillende culturen… Echter in een 6 per dorm voelde ik me prima… cheap, Hartje stad en CULTUUR
In Mirador en Chungkin mansions zitten meerdere hostels… ga op je gevoel af, veel aanprijzingen staan in de welbekende reisgidsjes
Wij waren twee nachten op Lantau Island. Heerlijk rustig en slechts een half uurtje varen vanaf Hong Kong. Je kunt er aan het strand liggen en excursies in de natuur. Adressen: zie de lonely planet over China.
Vergeet in Hong Kong niet om naar de top van Victoria Peak te gaan. Bijvoorbeeld met de peaktram heen en lopend terug.
Ook het zuidafrikaanse restaurant dat in de LP wordt aangeraden is top. De moeite waard, je moet er wel vanaf Lantau met de bus naar toe. Kwartiertje. Super lekker eten en fantastisch uitzicht over zee en strand.
Zijn die Chungking mansions nou echt zo erg? Heb er een hoop horrorverhalen over gelezen maar op sites als hostelworld.com / hostelbookers.com vindt je ook genoeg reacties die aangeven dat het best ‘ok’ is. Ik vraag me vooral af hoe het zit met de veiligheid; ik neem zelf een subnotebookje mee & m’n camera (digitale spiegelreflex) maar heb geen zin om me de hele dag zorgen te moeten maken over spullen die ik in het hostel laat staan/liggen.
Hebben die hostels bijvoorbeeld (betrouwbare) lockers en niet zoals ik in Bucharest tegen kwam: lockers met alleen een voorkant en de achterkant was open
ikzelf heb niet geslapen in Chungking Mansions, ben alleen op de beneden-verdieping geweest waar je een mega-mix van culturen vind. Erg leuk! Heb zelf ook die horror-verhalen gelezen. Er is ook een flinke brand geweest een aantal jaren terug, waar ook doden bij zijn gevallen vanwege het doolhof aan gangen. Dat was voor mij genoeg reden om wat meer te betalen. In mijn hostel ( Lee Garden, 5 min daar vandaan ) was alles super. Veel veiligheid, brandmelders op de kamer. 3 sleutels om je kamer te bereiken en picobello schoon!
Een mega-mix van culturen schrikt me eigenlijk niet zo af maar die (brand)veiligheid inderdaad wel. Zal eens kijken naar die Lee Garden. Overigens vind ik zelf (mixed) dorms geen enkel probleem, vaak zelfs erg gezellig maar het lijkt erop alsof ze die niet veel aanbieden in HK? De meeste hostels die ik tot nu toe heb gezien, hadden allemaal private rooms… terwijl alle private space die ik nodig heb een locker is.
een megamix schrikt mij ook niet af. Dat was niet de reden om er niet te verblijven. Anders moet je ook niet reizen Maar zoals je zelf al zegt : De brandveiligheid…
Ook wij hadden een plekje gevonden op Lantau Island. Een privekamer met badkamer voor dezelfde prijs als een dormbed bij Chungking. Moet er wel bij zeggen dat dit doordeweeks was en dat schijnt uit te maken.
Heerlijk rustig. Een strand voor jezelf en met de boot ben je zo in het bruisende Hongkong
Maar hoe werkt zoiets als je (bijvoorbeeld) 's nachts wilt gaan stappen in HK en dan nog terug wil naar je kamer rond een uurtje of 4-5-6 in de ochtend? Moet je dan wachten of gaan er gewoon boten 'round the clock?
Zijn er eigenlijk überhaupt “echte” backpack hostels in HK? Ik kan er in ieder geval geen/weinig vinden… zeker niet buiten Chungking/Mirador. Voor mij is de meerwaarde van een hostel het contact dat je met andere gasten hebt/kunt hebben anders kun je net zo goed voor een paar euro per nacht meer in een hotel gaan zitten
Na lang zoeken heb ik 3 hostels gevonden waaruit ik uiteindelijk zal kiezen:
The Anne Black (YWCA - tegenwoordig ook voor mannen beschikbaar i.t.t. wat de naam suggereert) (Mong Kok)
Dragon Hostel (Mong Kok)
Star Guest House (Lee Garden wordt door dezelfde eigenaar gerunt) (Tsim Sha Tsui)
In The Anne Black verblijven wat bekenden van me maar die zijn er niet heel enthousiast over… Dragon Hostel/Star Guest House klinken beide erg goed maar ik vraag me af hoe makkelijk het is vanuit Star Guest House richting The Anne Black te gaan (bijvoorbeeld)… iemand enig idee?
zijn er uberhaubt backpacker hostels in Azie ?!?!?
nee, ik denk niet in de zin zoals jij ze bedoelt!
Met dorms kamers en gezamelijke ruimtes en keukens.
MAar omdat die er dus niet zijn fungeren budget hotelletjes en guesthouses op een vergelijkbare manier aangezien daar da backpackers dan allemaal zitten
In Azië wel hoor, heb in Bangkok ooit in een leuke gezeten, net als in Jakarta. Maar goed, voor mij is de keuze inmiddels gemaakt. Ik heb geboekt bij Star Guest House en zal in Lee Garden verblijven. Aardige eigenaar die goed en snel op z’n mail reageert
Nu nog regelen dat ik een uitstapje naar Guangzhou kan maken…
doe de groeten aan Mr Chang Inderdaad, zijn email-respons is snel en duidelijk. Met zijn uitleg hoe er te komen ben je er zo! En de 7/11 er recht tegenover is ideaal! Man, krijg gelijk weer heimwee
Ik ben ook op zoek naar een (goedkoop) hostel in Hong Kong voor slechts 1 nachtje, ivm vluchten die net niet lekker aansluiten breng ik daar maar de nacht door dus dan is het wel relaxed om een beetje in de buurt van het vliegveld te zitten. Of in ieder geval goed bereikbaar vanaf het vliegveld…
Iemand daar nog goede tips over? Omdat ik verder niet naar Hong Kong ga, heb ik daar ook niet echt reisgidsen van/ideeen van wijken etc…
je moet zeker even de stad ingaan!! Je bent binnen een half uur in het centrum met de trein en verder is het openbaar vervoer uitstekend! Zou zonde zijn als je alleen rond de airport blijft, want Hong Kong is echt de moeite waard om te blijven!