Hostel in Hong Kong gezocht!

Hallo allemaal!
Ik ga binnenkort een weekje naar Hong Kong, en ik ben op zoek naar een goed hostel daar.
Ik reis alleen en ik vind het belangrijk dat de omgeving een beetje veilig is en veilig voelt, ook bv 's avonds in het donker. Niet uitgestorven of vol vage types dus. Liefst een beejte in de buurt van een metrostation oid.

Ik vind het lastig om via internet te bepalen welk hostel fijn is, iig niet de chung king mansion hostels want daar is het juist niet zo veilig heb ik begrepen!?

Wie heeft een goeie tip/ervaring?
Mijn wensen: 1p kamer, max rond de 20 euro en een beetje centrale lokatie!:chin:

dan is het wel overduidelijk dat je nog nooit in HKG bent geweest-beste knul, dat is een van de allerdichtstbevolkte grote steden in deze wereld-daar ben je nooit alleen. Die zo gevreesde enge donkere plekken bestaan er vrijwel niet.
Op overbekende sites als hostelz, hostelworld, hostelbookers, vind je er bij bosjes. Zeker de helft zijn etages in enorme wolkenkrabber-flats in TsimSha Tsoi-de herrrie 24 hr/dag zal je eerder storen als die gevreesde enge rust. Als je gewoon eens de reviews leest die er bij staan-krijg je vast wel een idee van wat andere (en vaak meer ervaren) reizigers ervan vonden. Vooral hostelZ is vaak heel openhardig-negatief.
Wat je je moet realiseren: ruimte=space kost enorm veel in HKG- zelfs in luxe HTLs als Hyatt/Hilton zijn de kamers muize-klein. Wat jij vraagt bestaat op zich wel-maar het gaat je toch vies tegenvallen. En alles, echt alles daar ligt ‘‘centraal’’. Al is de term central eigenlijk gereserveerd voor een stadswijk op HKG-island. ALles ligt binnen 5 mint van een MRT-stop vandaan.
Als je uiteindelijk toch kiest voor ietsje meer privacy-en toch 1 week blijft (veels te lang voor de normale toerist)-dan zou ik eerder naar een iets ruimere kamer in buitenwijken uitkijken. Maar daar zijn dus vrijwel geen hoStels.
Van geheel onervaren reizigers zijn die emotionele gevoelens totaal geen betrouwbare raadgever. Enkel lastige spinnenwebben in je hofie.

Waar baseer je op dat ik een onervaren reiziger ben?
Heb alleen veel negatieve verhalen gehoord over die mansions en was op zoek naar een plekje waar ik me niet onveilig hoef tevoelen.
Ik ben idd nog niet in HK geweest, dus vandaar dat ik hier om ADVIES vroeg.

Bedankt voor je tips knul.

Mocht het nog nodig zijn dan adviseer ik je Lee Garden Guesthouse in Kowloon. Wel wat duurder dan je wilt ( 2 jr terug 30 euro p/n 1 persoon ) Maar heerlijke lokatie, op 3 min van een metro. TST station. 7/11 supermarkt ( hele nacht open ( dacht ik ) aan de overkant. Handig voor na het stappen in Lan Kwai Fong op Central :wink:

Koop ook een Octopus kaart voor de metro. Een must eigenlijk. Kan je ook mee betalen in die 7/11’s en McD o.a.

Metro’s rijden tot 01.00 of 01.30uur.

Verder zijn er vele eilandjes waar je naartoe kan rondom HK als je ongetwijfeld de herrie en drukte wil ontvluchten!

Enjoy HK!

Verder is het winkelgedeelte van Chungking Mansions best een aardige belevenis :wink: Maar naar mijn idee niet om te overnachten…

Volgens mij ben ik daar ook geweest, of het star Guesthouse, liggen tegenover elkaar aan de zelfde straat en zijn van dezelfde eigenaar.
Van het star weet ik dat het klein was, wc en douche zaten samen op een halve vierkante meter.

@adnil: Als je ze zoekt, ze hebben samen één website onder de naam van star guesthose.

@mart 81

is idd van dezelfde eigenaar. Maar volgens mij zijn er alleen maar kleine kamers te vinden voor een betaalbare prijs in HK…