Betaalbaar veilig hostel Hong Kong

Hi,
Ik verblijf 5 nachten in Hong Kong en ik kom om 21.00 uur in de avond pas aan. Weet iemand een betaalbaar, leuk, schoon hostel in Hong Kong? Ik schrik namelijk een beetje van de prijzen op hostelworld.com
Voor een private room betaal je al snel rond de 30 euro. Ik vind dat eerder hotelprijzen?!
Kan ik laat in de avond nog wat vinden of is het slim om een hotel voor de eerste nacht te boeken en de volgende dag verder te gaan zoeken?
Tips zijn meer dan welkom!
Groetjes,
Wendy

Ben zelf ook wel eens laat in HK aangekomen en kreeg telkens bij hotels te horen: No reservation? We’re fully booked!

Je kunt bijvoorbeeld één nacht reserveren in Hong Kong Hostel, Hong Kong - 2021 Prices & Reviews - Hostelworld

Ik kon er een jaar geleden laat op de avond nog zonder reservering terecht. Vraag wel of je meerdere kamers kunt zien, want hij heeft ze werkelijk in alle soorten in maten verspreid over meerdere flats in de Paterson Street.

Cheers!

Grappig, ik had ook al naar dat hostel gekeken. Ik heb hem nu voor de eerste 2 nachten geboekt en zie dan wel verder.
Zit ook aan couchsurfing te denken voor de resterende nachten.
Dank je voor de tip!

Tijdens mijn reis in China ben ik alleen in Hong Kong niet in een Hostel verbleven. Ik vindt het geen aanrader, ben er aantal naar binnen geweest die goed stonden aangeschreven. En waar de kwaliteit van de Hostels in China erg goed is, is dat in Hong Kong erg slecht (lees: vies, vaak zonder ramen, klein).

Een tip: Rambler Garden Hotel: http://www.ramblerhotels.com/garden/eng/accommodation.html
Waarom? Kamers zijn niet bijzonder maar goed en schoon, relatief goedkoop (20 euro per nacht) en heel mooi uitzicht op de Haven (loading dock) waar alle containers dag en nacht worden ingeladen. Je moet dan overigens proberen om een kamer op een zo hoog mogelijke verdieping te nemen.

Dit hotel heb je ter plekke geboekt of al vooraf? Ben altijd bang dat wanneer je niet vooraf boekt hetgene wat je wilt niet meer beschikbaar is. Is natuurlijk een risico wat je neemt, maar toch. Ben namelijk ook van plan hon kong aan te doen komende zomer.

Ja je kunt vooraf boeken, ik hou daar niet van, er zijn 3 hotels naast elkaar op die plek. De eerste was niet beschikbaar dus ben naar de 2e gelopen daar was wel plek…