Hoi!
Begin april ben ik 2 nachten in Hongkong en ik zoek een goedkoop hostel/hotel in Kowloon… Heeft iemand een idee?
Ik zie dat er verschillende gebieden zijn in Hongkong, welke is de leukste?
Groetjes,
Maaike
Hoi!
Begin april ben ik 2 nachten in Hongkong en ik zoek een goedkoop hostel/hotel in Kowloon… Heeft iemand een idee?
Ik zie dat er verschillende gebieden zijn in Hongkong, welke is de leukste?
Groetjes,
Maaike
Om even hier op in te haken, ik ben in feite op zoek naar hetzelfde. Ik kwam wel aardig uitziende en betaalbare hotels tegen, met echter twee enge woorden erbij: Chungking Mansions. Is dat echt zo erg of zijn het inmiddels achterhaalde spookverhalen?
*Chungking Mansions, *als je een hokje zoekt om in te slapen…
Ik zelf verbleef in de Caritas Bianchi Lodge, (staat ook in de Lonely Planet) voor Hong Kong ruime kamers, en inclusief ontbijt (wat bijna in geen een hotel in Hong Kong is inbegrepen). Verder geen luxe, het is wel wat duurder als een hostel, maar wel een stuk beter. 2 minuten van het MTR station Yau ma Tei, tegenover de Temple Street nachmarkt, en ongeveer 15 a 20 minuten lopen naar de winkels Mong Kok. Verder ligt hij in een doodlopende zijstraat van Nathan Road, je hebt dus geen last van lawaai, de meeste kamers kijken ook nog eens uit op het park aan de achterkant.
Reacties over het hotel: http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g294217-d309418-Reviews-Caritas_Bianchi_Lodge-Hong_Kong.html
Boekingen: http://www.caritas-chs.org.hk/eng/bianchi_lodge.asp
Iemand nog meer goeie tips voor Hong Kong? Ik ga binnenkort namelijk. Bedankt alvast!
Ik zou het ook graag willen weten wie weet een goed hotel met wat luxe dus niet geusthouse voor maximaal 85 euro per nacht?
gr van Moira
Chungking Mansions heb ik geslapen. Een ‘aparte ervaring’, mag je wel zeggen. Maar zeker geen nachtmerrie of zo, en je zit midden in Kowloon en dat is eigenlijk best grappig.
Hoi,
Uiteindelijk heb ik overnacht in het Hong Kong hostel, het enige youth hostel in hong kong. Goedkoop, midden in het centrum van Hong Kong Island, aardige mensen, maar wel een hokjeskamer zonder ramen enzo, maarja het is hong kong, dus verwacht niet een mooi uitzicht over de bergen of skyline…
dus: hkhostel@gmail.com
Groetjes en veel plezier daar!
Maaik
Haai, wij zitten nu in het ‘hokjes gebouw’, bij Paylessguesthouse (180 hkd voor een twin of doubleroom, de goedkoopste die wij konden vinden in het gebouw). Prima hoor. Het zijn idd wel kleine hokjes, maar bedden en douche/toilet zijn prima. Wel klein, maar je zit wel midden in Kowloon en op nog geen minuut van het centrum. Oja, we kunnen de Octopuscard voor het ov zeer zeker aanraden, dat werkt als een trein.