Hotels in Hongkong?

Wie weet er nog goedkope hotels in hongkong, Kowloon.? een 1 persoonskamer en 3 nachten…

Google eens op ‘Dragon Hostel Mongkok’ en kijk eens of je dat wat vindt. Er zitten in hetzelfde gebouw overigens een dozijn goedkope hostels. Kleine kamertjes zonder ramen, maar alles wat je nodig hebt om te kunnen slapen en douchen.

Ik had eerder dit jaar een prima verblijf (met onderbreking voor Macau) in Hotel Benito. Veel goedkoper zal je niet lukken, of je komt in hostels danwel Chungking Mansions uit. Ietwat kleine kamers (al valt het voor HK-begrippen volgens mij wel mee), maar wel brandschoon, met airco, koelkast en gratis snel internet. En belangrijker nog: de locatie is super, midden in een van de levendigste straten (binnen hoor je er overigens nagenoeg niks van) van Tsim Sha Tsui, met de metro op enkele tientallen meters van de ingang, en op een goed kwartiertje lopen van de Star Ferry.

heel erg bedankt!,
Ik heb inmiddels ook een aanbod gekregen van een collega van mij, ik kan eventueel bij haar opa& oma slapen, (ze komt oorspronkelijk uit Hongkong), hier ben ik alleen nog niet over uit…

Is het in Hongkong ook mogelijk om gewoon een hotel binnen te stappen en te kijken of er nog een kamer vrij is?,

Ik had m’n hotel vooraf geboekt, dus dat kan ik je zo niet zeggen. Ik heb echter wel gemerkt dat de bezettingsgraad erg hoog was, enkele hotels die ik eerder al op het oog had zouden helemaal vol hebben gezeten.

Hong Kong is ERG druk, reserveren scheelt je een hoop gedoe! Ik moest vorige keer langs 5 hotels voor ik een plekje had, enkel omdat ik te lui was eventjes te mailen!

Ha,
Probeer t te regelen van te voren. Ik ben in de Chunking mansion beland en het was echt drama. Wel goedkoop, 6 euro p/n, maar hooguit 9m2 voor 4 bedden (2 stapelbedden). De kamergenoten sliepen daar al weken tot maanden. Bah. Ben vertrokken naar Macau…

Nog bedankt voor de info!..
inmiddels heb ik al geboekt, :slight_smile:

op de heenreis een dagkamer in hotel: l’Hotel Nina et Convention Centre

en op de terugreis: hotel metropark kowloon